Toerenteller MK2
Hoi,
Heb nu heel m'n dashboard eruit liggen, en zit te denken om ipv m'n klokkie een toerenteller in te bouwen. Nu gaat zo'n ding niet automatisch op en neer, dus wat is er nog meer nodig om de toerenteller aan te sluiten? Is deze teller mechanisch, of electrisch? Ook wil ik meer en wit licht op m'n klokjes, maar is het verstandig om dat groene velletje er tussenuit te halen, of een transparant/mat velletje tussen te doen...? Alvast bedankt :) |
je hebt om de toerenteller werkend te krijgen niks extra's nodig. alleen een tellerbak met hetzelfde aantal stekkers aan de onderzijde (1 of 2 stekkers)
je bouwt op je gemakje de toerenteller uit en plaatst deze op de plek waar het klokje zat. even de stekkers + onderdelen die aan de toerenteller van de originele teller bak overzetten op je eigen tellerbak en hoe doet het, raar maar waar :D:D (toerenteller is electrisch btw, hij krijgt volgens mij via de stekkers zoiezo al signalen voor toeren binnen alleen word er nu niks mee gedaan door jou tellerbak omdat er een klok in zit) bovenstaande werkt op een tellerbak met 2 stekkers perfect, of het op 1 stekker bakken werkt weet ik niet, vast wel. groene velletje kun je er prima uithalen, ff VOORZICHTIG met een mesje het "gesoldeerde" plaatje eraf halen (heeft wel wat kracht nodig maar lukt wel) en dan van bijvoorbeeld de achterkant van een snelhechter (kleur naar keuze :D) zo'n zelfde reepje knippen. laat het licht prima door ...... en je nieuwe tellerbak is klaar :D |
Oh vet, dat zou mooi zijn met die toerenteller :) Iemand die dit nogmaals kan bevestigen? Denk dat ik morgen dan even op de sloop ga kijken naar een tellerbak :)
Thnx Golfzilla |
nogmaals bevestigen :(:( bij deze ;) heb het zo bij mezelf ook gedaan vroegah ;):D
|
Nice, ik ga morgen ofzo even wat slopen afbellen :D
In het ruitje zit zeg maar een gat voor de klok. Komt daar dadelijk ook iets in te zitten, of moet ik ook het glas overzetten van die andere teller? |
de nieuwe tellerbak die je gaat halen gebruiken (dus ff een nette zoeken)
daar zet je al je spul in over van je huidige (dus je km.teller etc) how wacht ein mahl................heb een fout gemaakt hierboven, je moet niet je toerenteller overzetten maar je km.teller dussssssssssssssss HIER HOE HET WEL MOET: je haalt de kmteller uit je nieuwe tellerbak en zet hiervoor in de plaats je oude teller (van je auto) kmstand blijft behouden dus. ff alles weer aansluiten zoals de oude (die eruit komt) zat en hij doet het |
daarom was het ook belangrijk dat je er 1tje zocht met zelfde aantal stekkers.
dus je gebruikt eigenlijk de nieuwe tellerbak compleet (die je morgen dus gaat halen) alleen haal je hieruit de kmteler en zet je je oude kmteller erin (de schaal van je snelheid etc blijft dus ook hetzelfde) |
Oke, bedankt. Ga morgen op zoek!
|
ach, ligt eraan of km stand belangrijk is voor je.. ik heb bij mijn golf hetzelfde gedaan (ook van klok naar toerenteller) maar heb de teller terug gezet op 0, leek me wel grappig
|
Zit net op marktplaats te kijken, en daar staat deze teller;
advertentie Nu zit op mijn teller niet dat zwarte ding met die kabel aan/op. Wat is dat ding precies? |
Gaat dit ook werken met een dieselmotor? :confused:
|
dat ding is meen ik voor de MFA, maar dit kun je naar mijn weten niet gebruiken omdat je dus dat allemaal niet hebt zitten onder de kap, dus die staat altijd op de klok-stand.
|
Quote:
geloof het wel, maar dan moet je wel een tellerbak uit een TD hebben, weet niet of een benzine tellerbak werkt daarop, zal misschien wel, waarom niet, lijkt me niet echt logisch waarom deze niet zou werken, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen,geen ervaring mee |
Quote:
Wat is een MFA :rolleyes: Een beetje n00b vraag misschien :P |
Multi Funktions Anzeige
soort boordcomputertje avant ta lettre.. kun je dingen als rit afstand en olietemp op bekijken. die zal idd niet werken bij simpel overzetten, maar de klok werkt wel, wat golfzilla al zei. |
Oh oke, heb ik toch niet direct nodig :)
|
Kom net van de sloop af met een teller :)
Maar met m'n slome kop heb ik denk ik eentje met één aansluiting gekocht :mad: Dit is zeker niet te maken met een verloopje ofzo :( Deze teller komt uit een Pasadena, en dat is van 1990 ofzo toch...? |
kun je hem niet meer ruilen? is denk ik niet pas te maken...
|
Geen idee of ik hem kan ruilen... Kan maandag eens bellen, ze hadden volgens mij niks meer liggen. Zo te zien is dat niet passend te maken denk ik. Ik moet toch de teller hebben van bovenstaande advertentie lijkt me..
|
een tellerbak met 1 stekkeraansluiting krijg je niet werkend als je huidige tellerbak er 2 heeft. dit is dus niet zo slim dat je deze gekocht hebt ;) ff opzoek naar een andere dus :D
|
All times are GMT +1. The time now is 17:51. |