Homokineet kapot?
Hallo mensen,
ik heb al geruime tijd bij mijn golf een ronkend bonkend geluid van de rechter voorzijde. bij recht door rijden en links af gaan, bij rechtsaf gaan niet! nu dacht ik dat het wiellager verleten was, deze vandaag zelf vervangen maar het geluid is nog steeds. nu zit ik aan de homokineet te denken zou dit kunnen? mvg Kenny |
als je toch denkt dat het uw homokineet is , gewoon testen , langs de kant waarvan je denk dat die kapot is gewoon opkrikken en voelen of er speling op zit door aan het wiel te draaien ( korte bewegingen maken van links naar rechts ) en eventueel uw aandrijfas ( de as zelf ) tegen te houden . als er spelling aanwezig is dan moet je dit op de manier perfect te zien zijn .
|
Flenzen van de bak niet ruim?
|
vandaag de homokineten vervangen (bakzijde en wielzijde)
maar het geluid is er nog steeds. de monteur waar ik al jaren zaken mee doe (heeft zelf 30 jaar ervaring) kan het ook niet thuisbrengen! snap er niets meer van, heb alles geprobeerd wiellager vv homokineten vv andere banden het is alleen bij rechtdoor en linksaf bij rechtsaf slaan tot 50 km/h is het weg! het word hoe harder ik rijd luidruchtiger |
veerpoot lager kapot?
of heb je de homokineten vervangen door gebruikte? misschien heb je de pech dat die net zo slecht zijn als de oude |
homokieneten aan de binnenzijde al vervangen??
|
Quote:
:iamwithst |
heb de homokineten vervangen door nieuwe!
kan een veerpootlager voor een constant hobbelend geluid zorgen dan? |
hallo ..
heb je geen slag in je ass .. lijkt toch op lager volges mij. bak olie goed op peil ? vrgr gooigolf . |
lager is vervangen.
bak olie is op peil mij leek het eerst ook een lager, maar heb hem vervangen, en hetzelfde geluid blijft (niets veranderd) |
Quote:
mischien toch iets in je bak .. kan ook aardig dreunen .als je beide assen hebt vervangen . en de voor wiel lagers .zou het goed moeten zijn :screwy: heb je het speciefiek aan 1 kant of niet te horen ? vrgr gooigolf |
Ja echt aan 1 kant zover ik hoor, maar kan natuurlijk ook aan beide kanten zijn.
Net met de monteur op de brug gestaan, wielen van de grond en laten lopen. Geluid kwam uit de bak, wat blijkt zat er een verkeerde peilstok in (een langere) en heeft hij een tijd op minimale olie gedraait, net goede peilstok erin en genoeg olie! Maar mag niet meer baten :(, over 2 weken gaan we de bak vervangen! Enigste vreemde vind ik nog altijd dat het alleen bij rechtdoor rijden en links af slaan is en niet bij rechtsaf gaan! |
zou het niet kunnen dat er spelling op het differntieel zit ?
spelling langs 1 zeide ? als je naar rechts draait , dat de aandrijfas wringt ? zodanig dat je het niet hoort ? eenmaal de aandrijfas niet wringt alles terug z'n eigen leventje begint te leven ? |
zou inderdaad zomaar eens kunnen!
nog niet aan gedacht, maar klinkt wel logisch wat denken anderen hier over? |
Of zo weinig olie, dat wanneer je door een bocht rijdt dat er een deel van de bak droog komt te staan?
|
heb je het nu over de diff olie? of bak olie? (want de bak olie is op peil)
|
euhm @ kennyh : difolie en bak olie zijn de zelfde ;) het diff zit in de bak :) bij achterwiel aangedreven wagen zit het diff in de achteras :)
vw heeft dit niet uitgezonder de syncro en 4motion ( 4x4 modellen ) |
Bij de automaat bak van mij is het diff apart van de bak ;)
Zoals alle automaten In de haynes staat: Automatische versnellingsbak olie Type: atf dexron Inhoud: 3,0 l Verschil min - max: 0,4 l Differentieel van automaat Kwaliteit: api spec. GL5 MIL-L-2105b Viscositeit: SAE 90 Inhoud: 0,75 l Dus het diff zit bij de automaat wel degelijk gescheiden! Alleen de vraag is: waar vul ik deze bij? |
ik zie dat je in de haynes gekeken hebt naar info ? staat dit er dan niet in waar je deze moet vullen ?
ik heb nog nooit een automaat gehad dus ik kan er u niet mee helpen :) |
nee staan alle bakken in beschreven behalve de automaat bak niet!
|
All times are GMT +1. The time now is 21:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.