STARTER vraagje
Hallo,
heb vorig weekend wat onderhoud gedaan aan golf mk2 1.6 platte diesel, jonge jonge... die blijven echt lopen hè, toch redelijk hilarisch van '91 en al bijna 500dkm :mrgreen: Nu om effe terug te komen op de zaak, de starter hiervan gaat het 1 van dees ook begeven, dus moet ik nog vervangen... Dus hier mijn vraag, kan iemand mij met 100% zekerheid zeggen of ik: 1. terug dezelfde starter moet monteren, dus echt van een diesel zelf 2. een andere starter in de plaats kan nemen? heb nog ene liggen van een gti 16v, dus als deze uitwisselbaar zijn is een zoektocht naar een occasie niet nodig :wink: wel weet ik dat de art.nrs van bvb de starter van een diesel en die van een 16v verschillen, maar in sommige gevallen moet daar geen rekening mee gehouden worden en zijn ze toch uitwisselbaar... Dus vandaar mijn vraag, ik wil het ook echt zeker weten, want tis niet van het effe te proberen om er nadien nog eens op terug te komen, de wagen is niet van mij, dus moet een eenmalige interventie worden hè :wink: Laat maar iets weten aub Thx & Grtz! |
Wat ik weet is dat diesel startmotoren sterker zijn dan benzine starters. Kans bestaat dat de 16v starter de boel niet rond krijgt
|
Quote:
daar vrees ik dus ook voor... ik ga het dus ook niet riskeren Thx! |
All times are GMT +1. The time now is 19:40. |