2.0 8V US ombouw naar turbo/compressor?
|
Kijk even op de site van Bahnbrenner... Deze leveren turbokits voor US motoren :thumbup:
|
Als leek zijnde zou ik er niet aan beginnen. Is heel veel voor nodig om dit optimaal te laten lopen, zowel geld, kennis en veel tijd. Daarnaast lijkt een 2.0 8V blok mij niet echt een optimaal blok voor dit soort doeleinden. Je zou dan misschien beter een 16V erin kunnen hangen, of niet?
|
op zich houd die kit niet zo veel in precies, injectoren, carter, turbo & inlaat?
Is er echt niet meer nodig? http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/...Gd6LmZ1bGwuanBn |
Ook vooral even googlen op problemen met die kits die te koop zijn. Ik ben zelf ook opzoek geweest. Een motorswap met wat rappers is goedkoper.
|
|
thx marcski ;) ff wat meer info gevraagd
|
1 een zak met geld.
2 motor, klaarmaken voor drukvulling 3 plusminus 200pk,s |
Quote:
onzin, deze 2L 8v,s worden regelmatig gebruikt voor drukvulling... |
Weet niet hoe hard je wil gaan?
Bolku heeft toch een mooi 'kitje' voor zo''n 2.0 8v blok? Nokkenas en chip 150pk en 230nm koppel ofzo. |
In Amerika doen ze vaak de ABA-16v conversion. Als je een 16v kop op jouw onderblok schroeft krijg je meteen al een compressie van 8.5:1, ideaal om laaddruk te gebruiken.
Ik weet hoe fris jouw onderblok is verder... Maar ze leveren zelf chips voor drukvullen van de ABA T en ABA 16v T. Lijkt mij de makkelijkste manier, want dan hoeft niet meteen je motor eruit. |
Het is wel belangrijk dat je een kitje hebt ivm de crossflow kop van een US gti ;)
|
|
Quote:
en waar ga je dan die 2 extra kleppen per cilinder laten die een 16V heeft ;) |
De 8v zuigers hebben een kom. Hierdoor hebben de kleppen genoeg ruimte van de 16v kop. Ga er natuurlijk niet vanuit je meteen 300 pk eraan moet hangen. Gesmeden zuigers en stalen drijfstangen zijn op een bepaald moment wel nodig...
|
Quote:
voor t eerst eens :thumbup: |
da,s zeldzaam bij ons :tongue: :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 19:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.