Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   2.0 8V US ombouw naar turbo/compressor? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98608)

magik17 12-04-2012 08:52

2.0 8V US ombouw naar turbo/compressor?
 
Zou het mogelijk zijn, en wat heb ik allemaal nodig om een turbo/compressor ombouw te doen op een 2.0 8V us blok uit mk3?

Ben echt een leek op dit gebied.
Wat heb ik nodig?
Wat dient aangepast?
Wat vermogen kan dit teweeg brengen?

Gaat over deze blok:


Vains 12-04-2012 08:53

Kijk even op de site van Bahnbrenner... Deze leveren turbokits voor US motoren :thumbup:

Jan-Jelle 12-04-2012 08:55

Als leek zijnde zou ik er niet aan beginnen. Is heel veel voor nodig om dit optimaal te laten lopen, zowel geld, kennis en veel tijd. Daarnaast lijkt een 2.0 8V blok mij niet echt een optimaal blok voor dit soort doeleinden. Je zou dan misschien beter een 16V erin kunnen hangen, of niet?

magik17 12-04-2012 09:10

op zich houd die kit niet zo veel in precies, injectoren, carter, turbo & inlaat?
Is er echt niet meer nodig?

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/...Gd6LmZ1bGwuanBn

VWJYI 12-04-2012 09:54

Ook vooral even googlen op problemen met die kits die te koop zijn. Ik ben zelf ook opzoek geweest. Een motorswap met wat rappers is goedkoper.

Marcski 12-04-2012 10:00

http://link.marktplaats.nl/548921620

magik17 12-04-2012 10:32

thx marcski ;) ff wat meer info gevraagd

richard-polo 12-04-2012 10:47

1 een zak met geld.

2 motor, klaarmaken voor drukvulling

3 plusminus 200pk,s

richard-polo 12-04-2012 10:49

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
Als leek zijnde zou ik er niet aan beginnen. Is heel veel voor nodig om dit optimaal te laten lopen, zowel geld, kennis en veel tijd. Daarnaast lijkt een 2.0 8V blok mij niet echt een optimaal blok voor dit soort doeleinden. Je zou dan misschien beter een 16V erin kunnen hangen, of niet?



onzin, deze 2L 8v,s worden regelmatig gebruikt voor drukvulling...

Sven-GTI 12-04-2012 11:50

Weet niet hoe hard je wil gaan?

Bolku heeft toch een mooi 'kitje' voor zo''n 2.0 8v blok?
Nokkenas en chip

150pk en 230nm koppel ofzo.

Syncro86 12-04-2012 12:23

In Amerika doen ze vaak de ABA-16v conversion. Als je een 16v kop op jouw onderblok schroeft krijg je meteen al een compressie van 8.5:1, ideaal om laaddruk te gebruiken.

Ik weet hoe fris jouw onderblok is verder... Maar ze leveren zelf chips voor drukvullen van de ABA T en ABA 16v T. Lijkt mij de makkelijkste manier, want dan hoeft niet meteen je motor eruit.

Vains 12-04-2012 12:23

Het is wel belangrijk dat je een kitje hebt ivm de crossflow kop van een US gti ;)

Syncro86 12-04-2012 12:24

http://forums.vwvortex.com/showthre...AQ-Thread-going

Ruud 16V-G60 12-04-2012 20:50

Quote:
Originally Posted by Syncro86
In Amerika doen ze vaak de ABA-16v conversion. Als je een 16v kop op jouw onderblok schroeft krijg je meteen al een compressie van 8.5:1, ideaal om laaddruk te gebruiken.

Ik weet hoe fris jouw onderblok is verder... Maar ze leveren zelf chips voor drukvullen van de ABA T en ABA 16v T. Lijkt mij de makkelijkste manier, want dan hoeft niet meteen je motor eruit.


en waar ga je dan die 2 extra kleppen per cilinder laten die een 16V heeft ;)

Syncro86 13-04-2012 12:59

De 8v zuigers hebben een kom. Hierdoor hebben de kleppen genoeg ruimte van de 16v kop. Ga er natuurlijk niet vanuit je meteen 300 pk eraan moet hangen. Gesmeden zuigers en stalen drijfstangen zijn op een bepaald moment wel nodig...

Richard 13-04-2012 13:29

Quote:
Originally Posted by richard-polo
onzin, deze 2L 8v,s worden regelmatig gebruikt voor drukvulling...


voor t eerst eens :thumbup:

richard-polo 13-04-2012 13:32

da,s zeldzaam bij ons :tongue: :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 19:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.