Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 1.8 16v KR stottert/houd in. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=97800)

golf2 abuh 23-03-2012 23:27

Golf 2 1.8 16v KR stottert/houd in.
 
hallo,

ik heb een golf 2 1.8 16v KR, heb ook al een topic op vwforum.
er is een andere motor in gekomen,(ook weer een 1.8 16v KR)
maar nu stottert ie nogsteeds, hij start alleen als ik gas bij geef, en stotterd /houd in na de 3 a 4000 toeren(alleen bij volgas) en als ik m start en meteen volgas geef valt ie uit, maar of het nu brandstof te kort is of teveel? ik weet het niet meer. (probleem was ook al bij de vorige motor, die nu kapot is) heb al vanalles geprobeerd,

ontsteking,verdelerkap,bogies, bobine e.d. zijn in orde.
benzinepomp pompt goed, opvoerpomp draait ook en krijgt iig gewoon spanning,.

Spijky 23-03-2012 23:50

Wat was er precies kapot aan de oude motor?
hoe zagen de bougies eruit? (dit zegt iets over het mengsel)

golf2 abuh 24-03-2012 01:19

oude motor iig verbrande kleppen, en veel te weinig compressie op middelste 2 cilinders. zal morgen even de bogies kijken. heb ze van de oude motor niet gezien.

twan16v 24-03-2012 08:55

lijkt toch op te weinig benz, en je onsteking niet goed op tijd staat

heb je je injectors ook gecontroleerd ?

golf mkII 16v 24-03-2012 11:25

Brandstoffilter

golf2 abuh 24-03-2012 20:00

nee, injectors heb ik nog niet nagekeken. kan je deze er zo uittrekken?verder had ik bij de garage co laten meten die was 3.3 bij 2500 toeren ong. deze moest ik volgens iemand op vw forum zoiezo terug brengen naar 1.5. benzine druk was 4,7 en bij volgas geven zakte ie terug, dus dan zou die ergens druk kunnen verliezen in principe, hij valt dan terug naar ongeveer 4,1, bar dus is nog al wat yerugval denk ik zo. ik zag ook dat er geen drukaccumulator naast de benzine pomp zit. de motor reageerde ook niet toen ik de tempsensor stekker los trok, is dit goed, of juist niet?

Spijky 24-03-2012 20:34

Uitgeslagen injector afdichtingen kunnen ook grote gevolgen hebben.

twan16v 24-03-2012 21:15

maar als ik het dus ook goed begrijp.
heb je geen 16v benz pomp er onder zitten ,?

injectors kun je er zo uit trekken beetje heen en weer bewegen let wel op dat je de leiding niet beschadigt er gevoelig
kijk dan goed naar de rubbers die er om heen zitten.
evt nieuwe bestellen kosten bijna niks

en de stappen motor al goed schoon gemaakt ?

golf2 abuh 24-03-2012 22:35

dat maakt volgens mij niet eens uit of het een 8v of 16v pomp is. misschien de 16v meer opslag of grotere volume, maar hogere druk denk ik niet.. of zit ik dan verkeerd? injectors zal ik eens nakijken, en nee de stappenmotor nog niet schoongemaakt, maar zorgd die niet alleen voor het stationair toerental? ik zoek eigenlijk iemand in de omgeving eindhoven/venlo ofzo, die ook een mk2 16v kr heeft zodat we die spullen op mijne kunne testen, zoals spinnekop en benzine pomp. ik denk alleen niet dat de hoofdpomp defect is, want toen ik m op de accu testen, spoot er tog met aardige kracht nog n flinke straal benzine uit! en maakt ook geen gekke geluidjes of niks. de opvoerpomp heb ik een andere in geprobeerd maar dit heeft geen resultaat gegeven. de zeefjes die om de opvoer pomp en gewone pomp zitten zijn iig ook schoon.

misschien dan tog nog afstelling? of verstrop brandstoffilter, of kan het nog iets zijn?,...

golf2 abuh 24-03-2012 22:49

maar er zei op het vw forum dus ook iemand, die dacht dat mn motor juist te rijk stond afgesteld, maar als ik de co nog lager schroef loopt mn motor niet meer goed stationair, kan ik dan het beste het ontstekingshuis vroeger zetten, of gewoon de stationair schroef op de gasklep hoger zetten?

kan het verder kwaad om te testen hoe die rijdt als ik de benzinefilter er tussenuithaar, om te kijken of het probleem m daar in zit?

van de andere kant is 4,7 bar, benzinedruk tog wel aan de lage kant voor een 16v of niet?

dus ik ben zo onderhand ten einde raad..

Spijky 24-03-2012 23:25

Begin eens bij de basis!

KR;
1000 t/pm +/- 50
CO 1,0 +/- 0,5
Carterontluchtingsslang losnemen(dikke aansluiting op het onderblok)
Stekker bij bobine losnemen.
Ontstekingstijdstip moet voor bovengenoemde juist zijn afgesteld!
Controlewaarde:
-4...8° voor bdp
Afstelwaarde:
-6+/-1° voor bdp

Systeemdruk:
4,7...5,4 bar overdruk

Dit zijn de waarde zoals vw het voorschrijft.
Ik heb het blauwe reparatie handleidingsboek

golf2 abuh 25-03-2012 01:58

zou je een kleine uitleg kunne geven, hoe ik de ontsteking precies op de aantal graden voorontsteking kan zetten? of heb ik daar speciaal "garage gereedschap" voor nodig?

Spijky 25-03-2012 07:30

Je heb er wel gereedschap voor nodig.
Een stroboscooplamp of de V.A.G. 1367(die laatste zal wel bijna niemand thuis hebben)
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zal vast wel iemand in de buurt een lamp hebben.
En anders moet je hem af laten stellen.

golf mkII 16v 25-03-2012 09:32

Als je het brandstoffilter nog niet recentelijk vervangen hebt zou ik dat eens proberen
Je kan de systeemdruk ook wat hoger afstellen

golf2 abuh 25-03-2012 18:24

ja brandstoffilter kan zoiezo geen kwaad, en kost tog maar 15 a 20 euro. heb net co wat lager gedraaid,en stationair op gasklep wat hoger(deze stond helemaal dicht). zal m binnekort wel even volgens die waardes laten afstellen.dan weet ik iniedergeval dat Dat goed staat. je ik weet dat je de systeemdruk kan verhogen, maar heb van meerdere mensen vernomen,dat je daar niet zelf aan moet beginnen. verder start de auto al iets beter(gewoon op alle 4 de cilinders) alleen als ik m start als de motor warm is, start ie, valt ie terug en net voor die drijgt uit te vallen pakt ie m weer schiet naar de 2000 toeren en valt dan langzaam terug zo rond de 1200 toeren.

golf mkII 16v 25-03-2012 18:37

Brandstoffilter kan een wereld van verschil zijn
Heb het bij mijn golf1 GTI ook gehad
Vanalles vervangen en niets hielp,en als laatste het brandstoffilter[dat gaf dus de problemen]
Systeendruk kun je gemakkelijk zelf[1of meerdere ringen ertussen doen]

golf2 abuh 25-03-2012 18:45

oke, bedankt voor de tip, oke ik had gelezen dat n ringetje van 1mm de druk verhoogd met 0,60 bar en van 0,5mm met 0,30 verhoogd, klopt dat? en dat is tog de inbus of bout waar geenleiding aanzit of niet? als het probleem dan nog niet is opgelost kan het misschien komen door dat er geen accumulator opzit? of de injectoren. maar nog een vraag. ik had stekker van de temp sensor(onder ontstekingshuis) eraf gehaald bij draaiende motor.maar de motor reageerde er niet op. is dat goed of juist niet goed?

golf mkII 16v 25-03-2012 19:53

Is op de brandstfverdeler de 6kant moer sw16
Klop ind met die ringen
Je bedoeld de bruine stekker?
Deze regelt de extraluchtschuif en koude start

golf2 abuh 25-03-2012 20:09

nee die bruine is van de thermotijdschakelaar tog? die bedoel ik niet. ik bedoel de 1polige sensor met de rood/gele draad eraan.(kabelschoentje als stekker)bij mijne iig) en dan zit er een slang van de kvs. en aan de andere kant van die slang zit nog een 1 polige stekker.

golf2 abuh 25-03-2012 21:24

sorry, niet goed uitgelegd door mij idd. hier heb ik wat foto's staan http://www.mijnalbum.nl/Album=MCTB3MLP . dan bedoel ik de eerste foto, de rood omcircelde stekker. (die extra luchtschuif die je op n foto ziet, is inmiddels al vervangen voor een stappenmotor, die op die plaats hoort te zitten. heb nu alleen de stekker van die luchtschuif over...


All times are GMT +1. The time now is 06:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.