(G60) 8v turbo injectoren vraag? Ihi RHB52 vf10 turbo vraag?
Hallo allemaal,
Ik heb 3 vraagjes, ik heb een 8v (g60) turbo blok gekocht (deze komt in mijn mk1) met de volgende specificaties: -Origineel g60 blok, g-lader eraf -Opgeboord naar 1.9 -262 graden nokkenas -Ihi RHB52 turbo -470cc opel injectoren -Bijgeschreven chip De vorige eigenaar zei dat dit 270pk opleverder (of dit zo is weet ik niet zelf denk ik minder). Mijn vragen: 1. De injectoren zijn dus 470cc is dit niet veel te groot voor zo'n blok? Zo ja welke injectoren raden jullie aan? 2. De Ihi turbo probeer ik specificaties van op te zoeken maar is echt niet te vinden alleen de rhb5 kan ik wat van vinden en vf30/40 enzz. Ik zal even typen wat er allemaal op het plaatje staat: SPEC VF10 8911 RHB52 09 153A PARTS 14412AA050 Weet iemand een site of weet mij zelf te vertellen wat de specificaties zijn van de turbo? 3. Welke bougies raden jullie aan voor zo'n blok? Alvast bedankt voor het meedenken :) Gr, Vincent |
Als je deze vragen moet stellen terwijl je zo'n dik blok hebt gekocht zou ik even serieus goeie hulp zoeken in de vorm van Kroonenburg of Jeroen Dik...:thumbup:
|
Aan zo'n reactie heb ik dus niks he, kan je beter niet reageren...
|
als ik die turbogegevens google kom ik uit op ihi vf10,van een subaru impreza?
die injectoren zijn idd veel te groot,voor deze setup zou ik max 350cc monteren.[grijze injectoren(de grote)zijn bijv. 305cc] bougies heb ik geen kaas van gegeten,heb zelf een smallblock 1.6 turbo gebouwd en daar heb ik platina bougies voor een g40 in gedraaid.dus zoiets zou je kunnen doen,al zouden de juiste g60 bougies ook toereikend moeten zijn. maar ik ben wel met joram eens,als je het allemaal niet zeker weet kun je beter een specialist er naar laten kijken. |
Het hangt van zo veel dingen af;
- wat voor management ga je mee rijden? - compressieverhouding? - wat voor laad druk ga je draaien? - wat voor ontsteking heb je? origineel of programmeerbaar? Je post geeft aan dat je een bijbehorende chip hebt, in dat geval rijdt je dus met een origineel management met aangepaste chip? Dan kan je met originele bougies uit de voeten of een graadje kouder kiezen :thumbup::thumbup::thumbup: Ben wel benieuwd naar foto's van het spul. (en m'n eerste reactie is niet lullig bedoeld, maar die jongens weten hoe je zo'n blok laat brullen) |
Quote:
Ik wil gewoon graag weten of het ongeveer klopt wat er allemaal in zit. Het gaat er nog niet om dat het allemaal 100% loopt eerst wil ik hem even lopend krijgen en normaal kunnen rijden. Wanneer dit allemaal is gebeurd ga ik inderdaad kijken wat een specialist er aan kan doen om hem 100% te krijgen. Over de turbo wilde ik alleen maar even kijken of deze bij zo'n blok past (qua vermogen) en dit klopt wel ongeveer. Heb het kunnen vinden op een site na een tijd zoeken, de turbo komt inderdaad van een subaru daar was ik al achter. Grijze injectoren heb ik gekocht en heb ook nog s2 injectoren liggen dus om het ongeveer goed te krijgen zit ik dan wel goed. Ik ga inderdaad op origineel management rijden. Originele ontsteking zit er nog op. De turbo druk stond toen het blok eruit ging op 0,8/0,9 bar maar heeft eerder op 1,2 gestaan dus wil hem na goed afstellen daar weer op krijgen. Compressieverhouding zou ik me god niet weten wat dat bij dit blok is. Ik ga van de week van alles laten stralen dan kan ik wel wat foto's posten van het spul. |
Lijkt me een hele mooie setup, bedenk wel dat je ontsteking waarschijnlijk de originele curve volgt en dat de inspuiting aangepast is, als dat gedaan is voor de huidige injectoren, kan je gewoon rijden met andere injectoren dus wel vergeten met deze chip.
Hard rijden kost geld :thumbup: |
Kijk daar had ik dus geen rekening mee gehouden, dan gaat er heel wat brandstof doorheen ja :P Maar vraag me dan af waarom iemand voor zulke injectoren zal kiezen.
|
past dat allemaal in een golf 1!
|
Dat past prima, ben benieuwd wat het van de zomer gaat doen :)
|
Quote:
zeer waarschijnlijk konden ze door de belabberde afstelling daar niet onderuit ivm pingelen.gokje hoor,ik weet het niet zeker.....maar zijn idd beste melkbussen voor zo'n blok. |
wat voor een uitlaatspruitstuk zit er bij?
|
All times are GMT +1. The time now is 19:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.