Motor(ruimte) ontvetten
Half het forum rijdt in oudere auto's en meestal is het bij een vers aangeschafte tweedehands bolide onder de kap een zooitje qua vuiligheid. Natuurlijk lost dasty een hoop op en de hogedrukreiniger is gewillig, maar wat gebruiken jullie om daarna de boel weer te beschermen tegen roest? De motorruimte kun je natuurlijk in de was zetten, maar je komt niet overal bij zonder alle techniek uit te bouwen. En wat te doen met het blok zelf? Hoe beschermen jullie die? Op de zowel de bereikbare als onbereikbare plaatsen?
Hier zitten voldoende leden waarvan de auto's inclusief de motorruimte in showroomstaat verkeren en dat terwijl ze toch echt in een vorig leven als 'verwaarloosde' tweede autootje of als dagelijkse kilometer- en pekelvreter dienst hebben gedaan. Hoe doen jullie dat? Er zijn immers al genoeg topics over vale bumpers en sierlijsten. |
Ik spuit mijnes eens in de zoveel tijd in met betonzuur. Even laten intrekken en afspuiten. Daarna pak ik een bus binnen tectiel en spuit ik de motorruimte helemaal in uit de losse hand
|
Serieus? Zuur en auto's... ik krijg de bibbers van die combinatie :) Tectiel werkt natuurlijk wel, maar ook dat is zo'n smeerboel vind ik.
Heb al een beetje gezocht, maar in alle filmpjes die je kan vinden van de gevestigde merken draait het om nieuwe dure auto's met veel schaamplastiek onder de kap. En in mijn ogen is het geen kunst om dergelijke motorruimten weer een beetje toonbaar te maken. Wie heeft ervaring en beter nog foto's! :) |
Tis heel agressief tis inspuiten max 5min inwerken en gelijk afspuiten dan. Je kan ook velgen reiniger proberen aangezien dat de slappere variant is van dat spul ;)
|
Heb mijn golf 3 enkele weken geleden onder handen genomen :)
Ik wax hem gewoon terug in met de V7 van chemical guys( denk ik ).. Elke week is wat poetsen en wat onderhouden en dan hou je het mooi :thumbup: grts |
All times are GMT +1. The time now is 00:23. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.