vento 1.8 probleem
ik zit nu met een probleem
bij mijn vento 1.8 was naar mijn inziens de thermostaatsensor kapot. hij kwam namelijk niet hoger als 70 graden. tijdens het vervangen van deze sensor.. heel dom spoot het koelvloeistof eruit, ik dacht namelijk dat hij al goed afgekoeld was. :SCRATCH: maar sindsdien start hij nagenoeg niet. doet hij het wel dan valt hij weg als ik hoge toeren draai. hij reageert dan totaal niet op het gas. ook niet in toeren. pas als ik het gas los laat en weer induw krijg ik een reactie. wie weet wat het kan zijn? |
bobines zijn vaak stuk, hall gever kan het ook zijn.
|
vergeten erbij te zetten maar de bobine is het niet die heb ik al vervangen
|
maar heb je dan de thermostaat vervangen? of de blauwe temp. sensor?
|
ik heb het zelfde probleem gehad. ik stond alleen in oostenrijk
dachten dat het de temperatuursensor was. vervangen en nog steeds het zelfde probleem. ANWB wist het niet. ben zelf wat gaan kijken bij mij was het de rotorverdeelkap. (slecht onderhouden door de vorige) ik kreeg hem wel aan de praat maar niet hoger dan 3000 touren |
Bedankt voor alle reacties!
Maar ik heb de blauwe sensor vervangen en toen begon het gezeik. Ik heb even snel naar de verdeler gekeken en hiervan waren de puntjes nog goed |
op het vwforum kreeg ik als tip de sensor die in het blok zit geschroefd te vervangen. dit klinkt logisch aangezien hij nog steeds niet boven de 70 graden komt.. alleen vraag ik me dan af waarom hij na het knoeien ineens zo slecht loopt. kan het zijn dat er koelvloeistof bij de bougie/kabels/verdeler kap etc is gekomen met dit al resultaat?
|
hij rijd weer ik heb de boel even goed schoon en droog gemaakt en gelijk de bougiekabels vervangen.
alleen word hij nog steeds niet warmer als 70 graden maar dat staat natuurlijk buiten de ontsteking. ik heb nu wel een sensor gekocht die in het blok moet maar waar zit deze precies?? |
temperatuursensor zit in de koelflens op de kop.
|
klinkt heel slecht
maar waar precies bedoel je? |
dat plastic pijpje op de kop rechts waar die waterslang aanzit(re. naast pijlstok)zitten de sensors in,1 voor temp.meter en een is voor motormangement te regelen dus die blauwe sensor.
|
die heb ik idd al vervangen maar er moet er 1 in het blok zitten..
|
Quote:
Er zitten geen koelvloeistoftemperatuursensoren direct in het motorblok, alleen maar in de plastic koelflensen. |
je kunt ook die connectors eens uit elkaar halen en inspuiten met wd40 die 2 dikke met allemaal kabeltjes eraan,die draai je uit elkaar met een slag
|
All times are GMT +1. The time now is 21:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.