Golf 2 GTI km teller kabel. probleempje. Help :(
Beste forum leden,
Dit is mijn eerste post hier, ben nieuw, want..ik heb een probleem. Het gaat namelijk om het volgende. Even vooraf. het is een hele verhaal om te lezen, maar ik heb echt even help nodig.... :roll: Het gaat om een Golf 2 GTI 1.8 16v. Jaar '87 '88 als goed is. ik leg eerst even uit wat ik gedaan heb. Ik heb 2 dagen terug de km teller kabel zelf vervangen, ik ben niet echt een auto monteur, maar met wat info en een foto van waar de schroefjes zitten van internet, op het dashboard was het met gelukt!! (ik was echt zo blij he, dat het me gewoon gelukt was, want bij de garage zeiden ze jaa..alles moet eruit enzo...bla bla. maarja, ik deed het lekker zelf. tevergeefs een beetje...) (ik heb dus heel de dashboard eruit gehaalt, alle schakelaartjes ed. En kon toen met een beetje moeite bij de km teller km dat in de snelheidsmeter gaat, die km teller kabel was kapot, dus daarom vervangen. Alles weer netjes teruggemonteerd.) Maar nu...was het plastic rood aandrijftandwiel, dat aan de km teller kabel hoort. De oude aandrijftandwiel, los en GEVALLEN in het gaatje waar normaal dat stukje in moet bij de versnellingen? Daar zit ook olie. Het rare is. Ik zag hem eerst zitten. En pogingen gedaan om eruit te vissen, maar helaas. Het probleem is, nu is dat wieltje niet meer te zien, en ik kan hem niet meer voelen als ik met mijn wijsvinger in dat gat met dat olie voel.....waar is het wieltje heen?? Dit is dat aandrijftandwiel die ik kwijt ben. (in de auto bij de versnelling?) hij ziet er erg groot uit hier, maar is net zo groot als een vinger denk ik. Maargoed.. Wat heb ik gedaan, ik heb geprobeerd om nog te voelen of die misschien ergens zit, maar helaas. Ik ben naar de garage gelopen, monteur kwam even kijken en ik vertelde wat er was. Hij zei dat ie misschien verder naar binnen is gevallen ofzo..en hij raadde rijden met de auto ook af. Wat moest er wel gebeuren? Hij zei dat de olie eruit moest, en alles wat daar zit.