Montage intercooler GTD JR-motor
Ik ga een originele intercoolerset van een SB-motor op mijn JR-motor zetten.
Nu heeft een GTD met een SB-motor een ander koelvloeistoftankje dan een JR-motor. Bij een SB-motor zit de achterste intercooler-steun gemonteerd aan de montagebeugel van het koelvloeistoftankje. Het koelvloeistoftankje van mijn JR-motor is breder dus zal betreffende beugel niet op dezelfde plek zitten als bij de SB-motor. Ik heb op het forum wel eens foto's gezien van een JR-motor met deze originele intercooler van de SB-motor en vraag me dan ook af hoe de achterste intercooler-steun dan gemonteerd zit. Heeft iemand hier foto's van? Ook weet ik dat ik een langere koppelingskabel moet monteren; deze heb ik besteld. Ook vraag ik me af of de onderste koelslang die aan mijn koelvloeistoftankje zit niet in de weg komt te zitten; wie heeft hier info over? Zou fijn zijn als er dus hier iemand foto's en info over heeft, dan hoef ik niet opnieuw het wiel uit te vinden zeg maar :thumbup: Voorbeeld JR-motor: Voorbeeld SB-motor: |
Makkelijkste is het koelvloeistoftankje van het nieuwe type monteren,of de slang lang genoeg is weet ik niet maar dacht het van wel.
|
Quote:
Dat zou kunnen, alleen heb ik daar in mijn auto dan nog steeds niet de juiste bevestigingspunten voor... |
als goed moet het passen ,,
heb er ook 1 opgezet met oud type resevoir . past precies tussen beide reservoirs in .. |
Quote:
Wil jij dan een foto voor me maken hoe je de achterste IC-steun hebt gemonteerd? En dan zowel aan de boven- en onderkant graag. Donderdag ben ik vrij en zou ik er graag mee bezig gaan dus als je het voor donderdag wilt doen zou super zijn :thumbup: |
Quote:
anders zou ik dat graag doen .. maar die auto is al weg . was golf 2 tdi .. waar ik zo.n ic op heb gezet .. volges mij zit er in steuntje van reservoir .. gaten voor steuntje ic . vrgr gooigolf . |
Quote:
Er zitten inderdaad 2 gaten in, maar deze steun zit niet op dezelfde plek als bij het koelvloeistoftankje van de SB-motor lijkt me, want dat ronde koelvloeistoftankje is kleiner dan het tankje in de JR-motor. Dan zou die IC-steun dus ook niet daar gemonteerd moeten worden toch? |
Voor wat betreft die IC steun in combinatie met oude type reservoir; past perfect!
Even een gaatje boren in het steuntje van het reservoir. Onderin komt ie dan weer op dat losse steuntje welke met 2 schroeven in de chassisbalk wordt geschroefd. Wijst zich helemaal vanzelf! |
He bedankt voor die laatste foto man!
Zo word mijn motorruimte straks ook en had nog nooit een foto gezien van hoe het er dan uit zou gaan zien (AGR 1.9TDI blok met luchtfilterbak rechts en GTD IC links). Had alleen niet verwacht dat die kap op de radiator zou gaan passen. |
Quote:
Heb je van dat steuntje een foto, hoe die gemonteerd word en waar precies? Thanks :thumbup: |
Quote:
Dat past vast niet Joost, geef die kap maar aan mij :D :tongue: |
Foto wordt lastig vrees ik. Auto staat in de stalling, en het spul zit helemaal dichtgebouwd rondom de intercooler.
Bovendien heb ik een en ander moeten aanpassen i.v.m. Mark20i ABS systeem. Zal eens kijken of ik nog een bouw-foto heb, maar ben er bang voor. Gewoon de beugel op zijn plaats houden, dan zie je vanzelf waar je de gaatjes moet boren. Neem aan dat je dat kleine steunbeugeltje ook erbij hebt, waar de achterste IC steun op rust? |
Quote:
Als ik em zou hebben.... Ik ben net als jou flink aan het zoeken naar die zooi. |
Quote:
Ja heb ik, ik ga hem donderdag wel even op z'n plek houden en kijken of het lukt. Thanks zover :thumbup: |
Quote:
Of we moeten samen dat setje kopen die in de "Te Koop-topics" staat misschien? Of zullen er dan teveel delen overblijven die we beide niet kunnen gebruiken :confused: |
Nou, dan mis ik denk ik alsnog de kap over de accu.
Die op de radiateur boeit me niet zoveel, dat komt nog wel een keer. Maar die achter de koplamp en over de accu wil ik wel hebben. Welke moet jij nog hebben dan? |
ohja, en de voorste beugel zie ik er ook bij staan. Die heb ik ook nog nodig.
IC en achterste beugel en de kap direct om de IC heen heb ik al. |
Quote:
heb volges mij nog een kapje joost .. zit wel scheurtje in . is dat wat :screwy: :thumbup: |
Quote:
Welk kapje is dat? |
Quote:
over de accu .. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 10:04. |