Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   tdi i water binnegekregen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=96124)

raf6 14-02-2012 22:27

tdi i water binnegekregen
 
Hey,
ben daarstraks in pan gevallen.had diesel uit oude tank getrokken en in mijne gedaan.na 100m haperde motor en massa,s rook.is stilgevallen dus.
volgens mij moet er water in die oude tank gezeten heben.
Wat kan ik nu het beste doen?
Eerst water uit de tank natuurlijk.
Ik denk van de mazoutfilter los en leeg te maken.zorgen dat de leiding tot aan de filter geen water meer bevat.Dan de filter terug vullen met diesel en gewoon starten tot hij er door komt.
Of ga ik zo meer schade maken?
Moet ik opletten voor lucht als ik de filter loskopel.dan gaat er altijd een beetje lucht in de leidingen zitten denk ik.Gaat dit problemen geven?
of gaat hij dit met starten gewoon verwerken.
Ik heb al gehoord dat een diesel ontluchte ni simpel is.
Ik ken niks van dieselmotoren maar hoop dit zelf op te kunne lossen want geld voor de garage is er ni voor de moment.
grtn Raf
ps het gaat om golf 4 tdi 115pk
alvast bedankt

De Pul 14-02-2012 22:32

om wat voor tdi gaat het?met een rotatiepomp?
sowieso de tank leegkiepen,brandstoffilter vervangen en de leidingen doorblazen,als je een tdi met rotatiepomp hebt de verstuiverleidingen verwijderen,tank vullen en starten om het door te laten spoelen,dan deleidingen weer terugzetten en hopen dat je niet meer schade hebt.bij een pompverstuivermotor word het wat ingewikkelder :redface:

raf6 14-02-2012 22:37

Quote:
Originally Posted by De Pul
om wat voor tdi gaat het?met een rotatiepomp?
sowieso de tank leegkiepen,brandstoffilter vervangen en de leidingen doorblazen,als je een tdi met rotatiepomp hebt de verstuiverleidingen verwijderen,tank vullen en starten om het door te laten spoelen,dan deleidingen weer terugzetten en hopen dat je niet meer schade hebt.bij een pompverstuivermotor word het wat ingewikkelder :redface:

geen gedacht van.zal dit morgen bekijken als ik hem thuis heb.
is golf 4 tdi met rode d en i.

De Pul 14-02-2012 22:45

tdi met rotatiepomp;


pompverstuivermotor;



bij een pompverstuiver zul je dus alle stappen moeten doorlopen totaan de verstuiverleidingen,want die heeft ie niet.maar gezien de gevoeligheid van deze motoren bid ik voor je dat je nog een rotatiepomp hebt.

Audi1981 15-02-2012 06:25

115pk is een pompverstuiver :redface:

De Pul 15-02-2012 07:45

Inderdaad,zie nu pas dat ie dat heeft toegevoegd...

raf6 15-02-2012 19:27

ja is inderdaat pompverstuiveraar.manman wat een miserie is dat. :mad:
heb het water uit tank en leidingen geregen,andere mazoutfilter op gezet.leidingen tot aan de pomp ook propergemaakt.Heb hem probere te starten maar baterij was vij snel plat.hij sloeg eventjes aan(2sec) maar masa rook en klopen als hel.dacht dat blok er ging uitvleigen :) zou het water uit de pomp moete krijgen ma zoveel ken ik er niet van.
morgen nog is proberen als de bat opgeladen is,alhoewel dat ik er beetje schrik voor heb om hen er zo proberen door te krijgen.was ni normaal zoals die klopte.
misch nog tips?of beter ni meer probere te starten en na garage te doen?

alvast bedankt voor de raad.

grtn Raf

De Pul 15-02-2012 19:34

1 ding wat je kan proberen,je auto heeft een opvoerpomp.probeer de retour van de hogedrukpomp even los te koppelen zodat ie wat doorspoelt[paar keer op contact]voor de rest zit er niks anders op dan gewoon starten en zien of alles er heel onder weg komt.of je moet zeggen ik laat alles uit elkaar pakken door een garage.

Audi1981 15-02-2012 19:35

Een 115pk TDI heeft nog niet de zuigstraalpomp in de tank zitten zoals de latere pompverstuiver motoren geloof ik, dus je contact aan- en uit- zetten helpt niet...Beste is om het filter te vullen, en eventueel mogelijk de leiding naar de motor helemaal vol te zuigen, met een volle accu ben je dan zo op weg...:thumbup:

EDIT; toch wel een opvoerpomp dus :redface:

MartijnCR 15-02-2012 22:29

Weet niet wat jullie allemaal moeilijk lopen te doen maar zoals bij mij op werk gaat is veel sneller en werkt ook. Tank leeghalen filter vervangen nieuwe brandtof erin en doorstarten of stroom op pomp zetten. Waarom moeilijk doen met leidingen enzo. Laat lekker zitten gaat er wel uit als het bij het filter komt. Als het me eigen auto zou zijn doe ik het ook zo.

De Pul 15-02-2012 23:07

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Weet niet wat jullie allemaal moeilijk lopen te doen maar zoals bij mij op werk gaat is veel sneller en werkt ook. Tank leeghalen filter vervangen nieuwe brandtof erin en doorstarten of stroom op pomp zetten. Waarom moeilijk doen met leidingen enzo. Laat lekker zitten gaat er wel uit als het bij het filter komt. Als het me eigen auto zou zijn doe ik het ook zo.

koekoek :screwy:

roy-mk1 15-02-2012 23:10

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Weet niet wat jullie allemaal moeilijk lopen te doen maar zoals bij mij op werk gaat is veel sneller en werkt ook. Tank leeghalen filter vervangen nieuwe brandtof erin en doorstarten of stroom op pomp zetten. Waarom moeilijk doen met leidingen enzo. Laat lekker zitten gaat er wel uit als het bij het filter komt. Als het me eigen auto zou zijn doe ik het ook zo.


Mooi!

raf6 16-02-2012 16:47

Hij draait terug :)
de eerste minute rookte hij nog wel maar loopt nu terug zoals het moet.
wel wat werk geweest,heb dus wel alles tegoei gereinigd van leidingen enzo

bedankt voor de raad :thumbup:

De Pul 16-02-2012 17:39

Geen dank,je mag blij zijn dat je niet meer schade hebt;)

Fryslan 19-02-2012 16:38

Wat voor schade verwachten jullie dan? Ik heb pompverstuivers bij de vleet gezien waar benzine in getankt is, gewoon tank leeg, filter vervangen en starte maar! Pompverstuiver kan heel veel hebben, ik durf bijna te zeggen nog wel meer als een verdelerpomp in verband met de smering van de pomp!

Commonrail daarintegen.. dan ben je vies de lul :P

Audi1981 19-02-2012 16:44

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Ik heb pompverstuivers bij de vleet gezien waar benzine in getankt is, gewoon tank leeg, filter vervangen en starte maar!


Het topic heet dan ook "TDI water binnen gekregen" :D:D:D
En benzine geloof ik ook wel dat dat mee zou vallen :thumbup:

mark89769 20-02-2012 11:31

een diesel rijdt prima op 50% bezine en 50% diesel, ze worden niks voor niks alles branders genoemd :D

Audi1981 20-02-2012 11:51

Bij de oudere rotatiepomp motoren kom je daar mee weg, pd's en cr zou ik wat terughoudender mee zijn.

De Pul 20-02-2012 12:33

Financieel ook super interessant om benzine te tanken met een diesel.

Johan1982MK1 20-02-2012 12:51

Quote:
Originally Posted by mark89769
een diesel rijdt prima op 50% bezine en 50% diesel, ze worden niks voor niks alles branders genoemd :D



vroeger deden ze dat tegen het 'vlokken' van de diesel.
dat hoeft tegenwoordig niet meer.

Weet ook niet of het ten goede komt van de pomp / verstuivers met de werkdrukken van tegenwoordig.
Denk dat het sneller zal slijten, en is ook idd niet aantrekkelijk met de benzineprijzen van tegenwoordig :D


All times are GMT +1. The time now is 13:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.