LPG in Vento, wie rijdt hiermee??
Hallo, ik heb besloten om een lpg-installatie in mijn vento te laten bouwen, en voordat iedereen commentaar gaat maken van "gas is om op te koken" het volgende'; ik rijd gemiddeld zo'n 4000 km per maand, en heb gekeken naar een andere auto diesel of lpg, maar die hebben allemaal vrij veel gelopen (over 150.000) of ze zijn erg duur.
Mijn vento heeft nu 110.000 km. op de klok staan (origineel) en ik wil hem eigenlijk nog helemaal niet kwijt!!!!, heb er pas een nieuwe voorbumper met brede mistlampen op gezet met een sportgrille en nieuwe witte achterlichten, en ben dus weer erg tevreden. Nu kreeg ik een aanbieding via m'n werk om er een lpg-installatie in te bouwen G3 (dus maar 11 euro per maand meer wegenbelasing) voor 1500 euro onder de nieuwprijs, en dit aanbod heb ik aangenomen. NU MIJN VRAAG: WIE RIJDT ER VAN JULLIE ALLEMAAL OP LPG EN HOE BEVALT DAT, EN HEBBEN JULLIE OOIT PROBLEMEN GEHAD, EN ZO JA, WELKE?? Alvast bedankt voor de reacties, Groeten Twan Jonker aka VentoGt _________________ |
He Twan,
Ik wil je niet ontmoedigen (en zo is deze reactie ook niet bedoeld), maar mijn zwager rijdt een Seat Leon (2002) op G3 en die is de afgelopen 2 maand zeker 7 keer bij de garage geweest....................... .....................En ze kunnen het gewoon niet vinden wat er aan mankeerd. Alles (wat er maar mee in verbinding staat) is al vervangen en het heeft nog niet geholpen. Z'n auto bv slaat gewoon af bij 120 Km/h op de snelweg. :eek: :eek: :eek: Als je het mij vraagt, zo ik me nog "16x" bedenken maar ti's jou wagen. Nou zullen er ook vast en zeker mensen zijn die heel tevreden zijn over G3, maar ik heb ze niet in mijn kennissen-kring. Is een belastingvrije diesel niks voor je ??? Golf 1 bv !! Grtz.................. LRR |
Bedankt voor de reactie, maar ik vermoed niet dat er veel problemen van gaan komen, ik heb gewoon garantie en de nieuwere auto's (de mijne is uit 1995) hebben er meer moeite mee dan de wat oudere (ivm de milieu-eisen en de bouw van de motoren), maar we zullen zien.....Groeten ventogt
|
vroegah
Was ik ook een kilometer vreter en dan is gas inderdaad ideaal maar op het moment rij ik meerendeels op benzine omdat er veel aan me motor is verbouwd.... Op benzine heb ik echt lekker veel vermogen nu, het gas is op het moment eigenlijk te schraal om er continu mee rond te rijden maar dat zijn eigen keuzes he maaruh ik heb een vento 1.8 g3..... Als ik problemen heb met gas dan maak ik een afspraak met het inbouwstation en dan ken ik meestal weer een erg lange tijd probleemloos rond tuffen.... Eerst maakte ik de fout om met gasproblemen naar de dealer te gaan, tja dan blijf je meestal zitten met problemen omdat de kennis er meestal niet voldoende is. Een nadeel van g3 is dat je merkt als je op gas rijdt dat de auto stukken maar dan echt stukken minder kracht heeft..... Door dat mindere aan kracht gaat me voet meestal wat vaker zwaarder wegen en daardoor zit ik op een gemiddelde van 1 op 6.... Gas is goedkoper maar kan met een volle tank gas minder ver rijden dan met een volle tank benzine...... maar ja al met al denk ik dat ik goedkoop uit ben. maar inderdaad een goede optie, vindt wel dat een vento een beetje een oudere auto is om er een nieuwe installatie in te bouwen, maar das mijn mening. zou zelf kiezen voor vialle lpi, dat heeft me vader in zijn saab laten bouwen, maar dat werkt echt goed, weinig vermogensverlies..... das toch prettig he. sow dat was me verhaaltje succes er mee, en kan je de inbouwkosten missen en je rijdt zoals ik in je bericht zag zoveel kilometers dan is het zeker een goede optie..... oja vergeten, als je een nieuwe installatie laat inbouwen ken je misschien beter een kunstof tank nemen die in je reservewiel uitsparing gaat, ik heb een stalen tank rechts achter in, en dat gekke gewicht in de koffer merk ik ondanks me koni hardheidverstelbare veren erg goed.... |
Bedankt voor de reacties.
Als het goed is en ik heb alles een beetje goed op een rijtje staan dan kan me het inbouwen van LPG minimaal 1000 euro per jaar aan brandstofkosten schelen, en gezien de kilometerstand van mijn auto en de toezegging van het lpg-inbouwstation dat ik op z'n minst nog 200.000 km kan rijden met gas erin, denk ik dat ik er goed aan doe. MAAR DE TIJD ZAL HET LEREN..........Groeten VentoGT |
:)
|
Rijd je er al mee?
ik ben ook aan het informeren of LPG in mijn Golf 2 1800 rendabel is. Ik rijd ook best veel en de Golf heeft net 160.000 km er op staan, en wat jij ook zegt: De diesels en LPG wat aangeboden word zitten allemaal al over de 3 ton en de rest... Deze golf is gewoon nog goed. en weet wat ik er aan heb. |
All times are GMT +1. The time now is 14:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.