Caddy roetfilter verwijderen etc.
Hallo,
Ik ben in bezit van een 2009 Caddy met een 1,9 tdi motor. Over de rijeigenschappen ben ik geheel niet tevreden. Ik vind dat de auto slecht trekt, traag reageert, en veel verbruikt. Dat wil ik allemaal aanpakken. Daarom wil ik: De roetfilter uitbouwen In plaats daarvan een straight down pijp. Laten chippen en drukmetingen dpf laten deactiveren. . Mijn vraag is nu of ik problemen kan verwachten met de apk? |
Ik gok dat het problemen gaat opleveren bij je APK, of je moet hem er ergens doorheen drukken waar ze geen roetmeting doen
|
Voor de APK heb je er absoluut geen last van, laat dit wel bij een goede tuner gebeuren, ik heb meerdere flop projecten voorbij zien komen..
|
Quote:
Wat bedoelt u precies met flopprojecten? En uw antwoord op "mogelijke APK problemen" is exact het tegengestelde als dat van de eerste reageerder. Wie heeft er gelijk? |
apk hoeft niet te roetmeten. vanaf 2006 wordt de werking van de motor en sensoren gecontroleerd door middel van EOBD.
roetfilter demonteren gaat niet zomaar.. krijgt zeker storingen!! je zal je software aan moeten passen. dit gebeurd wel meer. |
Quote:
En met een kleine toevoeging: Mocht er bij de eobd controle toch foutcodes opduiken mbt uitlaatgasregeling oid, dan moet de auto alsnog een roetmeting ondergaan, en als die goed is, dan ook apk-goedkeur. :D Merk bij mijn eigen bmw 325tds trouwens geen verschil in wel/geen cat, heb t vermoeden dat t bij een roetfilter niet anders is. Had laatst een saab 9-3 tid met een permanente storing op roetfilter, maar roetmeting was nog prima. :thumbup: |
Quote:
Dit laatste is afhankelijk van welke storing code. |
Quote:
Maar met een permanente storing van een roetfilter heb je meestal wel kans dat hij verstopt raakt omdat hij niet meer kan regenereren. Je kan dan ook niet meer roet meten ;) |
All times are GMT +1. The time now is 17:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.