Stofhoef vervangen ?
Hallo, denk dat de titel al genoeg zegt maar ik zou willen vragen hoe ik het best te werk ga. Het verwijderen van de cardan zal geen probleem zijn denk ik (6 inbussen aan boite en dikke moer aan wiel?), maar hoe krijg die de rest uit elkaar ?
Alvast bedankt |
Welke kant is het bakzijde of wielzijde, Als het wielzijde is dan hoeft de aandrijfas achter niet los maar alleen voor. Dan alleen dikke moer los en de fussee, misch de stuurkogel nog. Dan zou het moeten lukken
|
goed, ja het is de wielzijde dus das ook weer mooi.
Ga het in de week even doen ;) |
Bij een polo zul je voor een beetje ruimte de hele veerpoot eruit moeten halen. Fusee is een met de veerpoot. Dus:
Aandrijfasmoer los, topmoer los, stuurkogel eruit, fuseepen eruit en de hele veerpoot eronder weghalen. Dan kun je zo aan de as. |
Quote:
ik ga gewoon beginnen met het losmaken van de flens aan de boite, als i hem er dan nog niet uitkrijg gooi ik alles er vanaf, los moet hij zowiezo ;) |
Bij deze veerpoten krijg je de aandrijfas niet los als je niet gelijk de hele veerpoot eruit pakt ;) been there, done that. Rotwerk maargoed. Als je alles loshebt kun je wel gelijk je verdere ophanging nakijken en zonodig vervangen. Denk vooral aan schokdempers, wiellagers en toplager. Slechte fuseepin is dan ook gelijk te traceren en te vervangen.
|
Aandrijfas gaat wel los zonder de veerpoot te demonteren!! al vaker gedaan..
beetje wrikken bij de homokineet aan bakzijde en hij valt er zo onderuit... |
x2, desnoods insturen zodat je net die ene mm meer ruimte krijgt, maar je krijgt hem er gewoon tussenuit ook al zit de gehele veerpoot nog overal vast.
|
hou er wel ff rekening mee dat je dan dus weinig ruimte hebt om de ashoes te vervangen. Iets wat jullie er dan weer niet bij vertellen ;) Of je moet de hele as eronderuit halen.
|
Dus de as loshalen, de veerpoot laten zitten en dan in de schuur de hoes vervangen nadat je de homokineet hebt volgeblubberd met MOS2 vet.
|
vond nog een methode op internet. Draagarm losmaken kan ook:
http://www.polo2.de/blog/details.php?id=79 |
Als ik hem nu gewoon zo opkrik dat mijn veer volledig is uitgeveerd, dus ook mijn steek-as, daarna de 6 inbussen aan de boite, dan moet ik hem er toch al voor de helft uitkrijgen denk ik, en dan enkel nog de dikke moer er vanaf aan de fussee. volgens mij krijg ik hem er zo volledig uit, ofniet ?
|
Je kunt beter eerst die dikke moer eraf draaien met de wieltjes nog op de grond, de voet op de rem en eventueel nog de auto in z'n 1
Die krengen willen nog wel eens heel erg vast zitten ;) |
All times are GMT +1. The time now is 08:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.