Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   dropped spindels T1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9486)

Skywalker 05-04-2005 21:10

.
 
.

primer-look 05-04-2005 22:27

Klopt die boutjes hebben geen nut meer. Bij mee is nu de stuurdemper de beperkende factor.


dennis

vwcrewcab 05-04-2005 22:53

Maar je kan toch ook spindles kopen die "echt"verlaagd zijn!!!
Dan heb je dat probleem toch niet met je stuuraanslag!!!

vwcrewcab 06-04-2005 10:24

Quote:
Originally Posted by skywalker
Alsof dit niet op te lossen zou zijn...
De spindels moeten toch uit elkaar, op de kop monteren is dus geen extra werk en voor
de stuuraanslag maak ik dan wel iets moois. De maximale stuuruitslag wordt bij mij in
ieder geval niet bepaald door de stuurdemper als het doorgaat.



Wat jij wil ;)

Bussie komt zo 06-04-2005 10:30

Quote:
Originally Posted by skywalker
Alsof dit niet op te lossen zou zijn...
De spindels moeten toch uit elkaar, op de kop monteren is dus geen extra werk en voor
de stuuraanslag maak ik dan wel iets moois. De maximale stuuruitslag wordt bij mij in
ieder geval niet bepaald door de stuurdemper als het doorgaat.


door 7J's cker. ;)

clanges 06-04-2005 14:44

skywalker bertje, ge hebt post!!!

Volkswouter 24-04-2005 15:06

Wat ik weet van stuur uitslag begrenzing is dat er twee plaatjes op de as gelast worden bij de centrale stuurarm waar bouten in zitten die je dan verdraait om je uitslag te begrenzen.

Volkswouter 24-04-2005 15:12

Volgens mij word dit gewoon recht uitgeboort en dan kogels gebruiken met een rechte flank ipv een conische flank.

ska1958 27-04-2005 10:35

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Volgens mij word dit gewoon recht uitgeboort en dan kogels gebruiken met een rechte flank ipv een conische flank.


Er bestaan ook conische boren / ruimers, das ook een optie

ploon 27-04-2005 10:53

ik weet niet precies wat ze (BBT) gedaan hebben, maar ik weet wel dat er een andere arm op moest omdat die van mijn bouwjaar (60) ondersteboven niet ging passen

ska1958 27-04-2005 11:40

Quote:
Originally Posted by ploon
ik weet niet precies wat ze (BBT) gedaan hebben, maar ik weet wel dat er een andere arm op moest omdat die van mijn bouwjaar (60) ondersteboven niet ging passen


Ja klopt inderdaad, het gat wordt ondersteboven conisch (of gewoon recht?) geboord, op een maat dat je de latere stuurstangen gaat/kunt gebruiken...

Bussie komt zo 27-04-2005 11:43

T2b stuurkogels zijn dikker. maar volgens Primer look kun je ze omkeren en moest je geloof ik nog iets verlassen.

het staat hier nog ergens op het forum, volgens mijn bij Spijlbus verlagen.ff zoeken je zit toch thuis je een beetje te vervelen

Peter - Belgium 28-04-2005 21:38

Verlaagde spindles
 
Ik maak ook verlaagde spindles en ik draai die conische boring om mbv een consiche frees en die komt dan op de maat van een bay-window stuurkogel.

Vergeet een rechte boring want dat is prusten!! Het moet consich zijn om de kogel vast te zetten anders komt die gegarandeerd los (VW wist wat ze deden!)

Je hebt dan een regelbare stang nodig van een spijl en een van een bay. Die baykogels gaan in de spindles, die spijl kogels gaan in dat armpje aan de voortrein.

Ikzelf heb verschillende bussen rondrijden met mijn spindles zonder problemen met stuuruitslag zelfs zonder er iets aan te doen. Wil je er echt iets aan doen dan doe je gewoon zoals de latere voortreinen en las je 2 tabs links en rechts van dat middelste armpje zodat je met een bout de uitslag kan beperken.

Dropped spindles zijn de enige goed manier om jouw bus te verlagen!!

Peter
www.vwsamba.tk

Peter - Belgium 01-05-2005 18:24

T1 dropped spindles
 
Jouw spindles oplassen en herboren naar een T1 rotule gaat ook, maar ik verkies het uitboren naar een Pano stuurkogel omdat ik het lassen van het gietijzer van een spindle niet echt vertrouw.

Hou het gewoon bij een pano stuurkogel!

Peter
www.vwsamba.tk

Havingfun 05-05-2005 11:35

tip ??
 
Misschien heb je hier wat aan ?? :rolleyes:

http://www.slammedpanel.com/

Suc7

Bussie komt zo 16-08-2006 07:49

Is dat niet een beetje afhankelijk van welke wielstand je wilt.
en een kwestie van meten.
Je kan de wielstand zelf bepalen.
http://www.wagenswest.com/howto.html#1

Beetlefreak 16-08-2006 22:05

Dat zijn dezelfde waarden als voor kevers met fuseepennen van na 1960!

primer-look 20-08-2006 20:42

Hier even wat voor je ingescanned uit het VW workshop manual

http://www.volksforum.com/albums/fi...10_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/fi...09_original.jpg

Groeten

Dennis


All times are GMT +1. The time now is 00:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.