Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Systeemdruk meten KE-Jetronic (PL) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94264)

DragonGr Dragon 06-01-2012 13:31

Systeemdruk meten KE-Jetronic (PL)
 
Gisteren in het kader van zoek-het-probleem-met-het-matig-lopen de systeemdruk proberen te meten.

Ik heb een brandstofdruk meter universeel gekocht met een manometer en een paar slangen. Geen van allen echter kon ik zo direct gebruiken.




Uiteindelijk heb ik alleen voor elkaar gekregen om de manometer aan te sluiten op het linker deel in het plaatje (dat is de meetaansluiting van de verschildruk). De aansluiting lekte behoorlijk en hield dus geen druk vast, maar ik kon wel een druk meten van 5,1 bar. Ik ga er dan maar vanuit voorlopig dat de systeemdruk tussen 5,2 en 5,6 ligt en dat er netjes tussen 0,2 en 0,5 vanaf gaat voor de verschildruk. Maar liever zou ik ook de systeemdruk meten en meten of hij bij uitschakelen 2,6 bar vasthoudt.

Kan iemand me handige tips geven hoe ik dit moet doen of waar ik de passende tools kan vinden?

Bij voorbaat dank!!

Igor

Gino89 07-01-2012 16:17

Het plaatje doet het nog altijd niet Igor.

Maar als je de druk toch zelf kunt meten, dan kun je de meter er toch gewoon tussen laten zitten. En de motor uitschakelen. Zodat je kunt zien of de druk niet te ver afzakt.

Kun je niet een tweede spinnenkop compleet kopen waar alle slangen bij zitten. En dan daar de schroef koppelingen af halen? Zodat je evt. zelf wat test slangen kan maken?

DragonGr Dragon 07-01-2012 18:02

Welk plaatje bedoel je??
Ik heb wel losse spinnekoppen maar weinig slangen. Ga nu proberen wat losse koppelingen te kopen en daar iets van te fabrieken. Zoek alleen nog een kraan!?

Als ik hem nu meet dan valt hij in 2 seconden naar 0 omdat er een liter benzine uitloopt zo'n beetje. Wat ik zeg: beter koppelingen en een wat degelijkere opstelling. Ik was benieuwd naar wat tips van iemand die dit al eens gedaan had...

Gino89 08-01-2012 15:06

Ja, omdat ik er onder zag staan dat je ge-edit had i.v.m plaatje er goed in te krijgen. maar ik zie nog geen plaatje. Dat bedoel ik dus.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die weten hoe het moet. Bij VPC ( buchten) zeiden ze mij toen ook dat ik de druk eens moest na meten. Ook onder het rijden.

Misschien weten hun hoe dat moet? En of zon dingen hebben. Moet je misschien eens contact met hun op nemen. En anders eens bij de VW dealer navragen?

Bonny 08-01-2012 21:36

Ik heb hier een Boekje waar het in staat. Maar dit is 3 pagina's, dus een beetje veel om uit te leggen. Ik het evt, wel inscannen en doormailen.
Mvgr Niels

DragonGr Dragon 09-01-2012 09:40

Niels, staat daar in uitgelegd hoe het moet, want dat weet ik. Meter met kraan aansluiten tussen testpunt en slang naar de koudestartsproeier. Systeemdruk meet je met de kraan dicht (dus alleen de druk bij de sproeier) verschildruk meet je met de kraan open (dus op het testpunt)

Ik moet alleen de juiste spullen hebben en hoopte dat daar iemand tips voor had! maar misschien gaat dit voor velen een stap te ver. Meet nooit iemand de systeemdruk?!


All times are GMT +1. The time now is 12:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.