Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   bout lv draag arm dol (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94206)

antoine91 04-01-2012 21:28

bout lv draag arm dol
 
Heeey vw fans,

Ik zit met een probleem..
laatst heb ik botsing gehad met een stoeprand,
en toen was men velg en draagarm krom,
velg heb ik al een andere voor liggen draagarm ook,
maar nu is het draad van het ('achterste' die richting
de achterkant van de auto ) gat waar
een bout in moet helemaal der uit geragd, ik denk
door die klap ofzo, maar in ken der nu een bout in
zetten die dan zich zelf niet meer vast draai omdat
er geen draad meer is...
maar hoe is dit nu weer te maken?
nieuw draad tappen van de zelfde diameter kan niet
omdat het gat te groot geworden is daarvoor

dusss iemand met een idee,
ik hooor het dolgraag!

groeten antoinee

René 04-01-2012 21:29

Ander subframe eronder :)

vwmotorsport 04-01-2012 21:36

helaas ander subframe

antoine91 04-01-2012 21:49

okeee okeee, uuhm, ik ben zelf best handig om dingen te maken/vervangen,
maar hoe veel uurtjes gaan hier inzitten? wat kost zo ander subframe ongeveer??

greetzz

J-9A-N 04-01-2012 21:52

Het is de bout die vertikaal gaat toch, of de horizontale?

René 04-01-2012 21:56

Subframe heb ik toen van VWRoadwarrior gekocht voor 25 euro en daar zaten 2 draagarmen en een stabi bij, dus het zijn de kosten niet.
Heb toen wel meteen nieuwe bouten besteld.

`t is een kwestie van het motorblok aan een balk hangen, zodat hij niet meer rust op de achterste 2 motorsteunen...daarna de bouten uit de motorsteunen halen. Daarna kan je de auto aan de voorkant opkrikken, assteuntjes eronder zodat beide wieltjes van de grond zijn. Wielen eraf, stuurkogels uit de fusees, schakelmechaniek los maken van het stuurhuis, fuseekogels eruit. bouten losdraaien waarmee het subframe aan de auto zit en je hbt het subframe los.

draagarmen eraf halen, stuurhuis eraf halen en eventueel de stabi. alles weer met nieuwe bouten monteren aan het nieuwe subframe, motorsteunen overzetten en weer in omgekeerde volgorde monteren.

als ik het me goed herinner :D

ps. het kan zijn dat je de auto moet uitlijnen na het vervangen, omdat het subframe met sleufgaten gemonteerd zit.

antoine91 04-01-2012 21:57

de bout die er vertikaal in het gat gaat...

greetzz

René 04-01-2012 21:59

ow....als je daarvan de moer hebt dolgedraaid heb je een groter probleem...die zit in je carros.....

J-9A-N 04-01-2012 22:02

De bout die vertikaal gaat draait in het carrosserie en niet in het subframe.
Draad optappen en een helicoil plaatsen is een oplossing , maar dan moet het subframe er wel onderweg denk ik.
Anders een "serviceluikje" aan de binnenzijde in de bodem
(die is op dat gedeelte dubbel) maken en een nieuwe moer aan de binnenzijde op de bodem lassen.

René 04-01-2012 22:40

http://clubgti.com/forum/showthread...ght=captive+nut

-x-

René 04-01-2012 22:40

en hier nog eentje van de andere draagarmbout:

http://clubgti.com/forum/showthread...hlight=subframe

J-9A-N 04-01-2012 22:47

Werkt toch mooi he zo'n forum. :-)

Rallye 04-01-2012 22:51

Zo wel ff zuur als dat gebeurd :(
Wel mooi te zien op die link hoe ze dat weer fixen :D

René 04-01-2012 22:51

Super hè

Rallye 04-01-2012 22:53

Gelijk de link opgeslagen ja :D
Altijd handig mocht het ooit voorkomen tijdens een project how to do ;)

golf mkII 16v 05-01-2012 00:05

Als de moer los gesprongen is door de klap dan zal er nog wel meer krom zijn!

antoine91 05-01-2012 20:53

dankjewel allemaal voor jullie uitleg/site's, de rest wat krom is heb ik allemaal al vervangen ^^, draagarm heb het meeste geleden namelijk:)

antoine91 05-01-2012 20:54

maar dat van de eeste site, dat is dus mijn probleem ;)


All times are GMT +1. The time now is 22:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.