![]() |
Werkplaats handboek A6?
Wie o wie heeft software of een boek waar een
1996 Audi A6 2.5TDI (AAT of AEL) motor in staat. Ben de brandstofpomp aan het terug bouwen, maar ik weet niet waar de bovenste dode punt markering op het vliegwiel staat. Of waar ik hem af moet lezen op de versnellingsbak. |
die moet je met een blokkeerpen vast zetten in de krukas....
oeps verkeerd gelezen het is een 5 cilinder... |
Klopt inderdaad, lijn 5.
Er zijn gaten en ik heb ook een groef in het vliegwiel gevonden, maar er zijn meerdere plekken waar ik hem af kan lezen. |
als je een chassisnr pb';t weet ik het zo
|
|
staat niet bij waar het merkteken op het vliegwiel staat
|
Ik heb geen Chassis nummer aangezien de motor in mijn 1977 Audi 100 ligt. De motor komt uit een 1996 Audi A6 2.5TDI AEL met ARX versnellingsbak.
Ik heb op de voorste krukas poelie ook OT gevonden (oberste totepunkt) maar ik kan geen corresponderende groef vinden. Nu kan ik nog de achterste nokkenas poelie eraf pakken om de groef daar te zien, maar de poelie zit erg vast. ;) Wil de nokkenas niet laten breken. |
![]() Volgens autotools zou er een merkteken op het vliegwiel staan. |
De markering op het vliegwiel heb ik gevonden, maar er zijn meerdere plekken waar ik hem uit kan lezen. Ik twijfel nu.
|
Bij mijn Audi S2 en een audi 5 cilinder benzine van kameraad lees je dit merkteken af aan de bovenkant van de bak en dan aan de bestuurderskant.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. |
Is dat een ovaal gat waar halverwege een wand in zit met een rechte lijn?
|
![]() Ja dus, even een foto geript van S2 power :D |
kijk eens dit is nog eens info!
|
Bedankt!
Ik heb de pomp op tijd gezet. Hij geeft grijze rook ;) Nu afstellen |
Geweldig dit :D
Echt waar een forum voor bedoeld is :thumbup: |
Hij loopt goed! Maar de merktekens klopen niet helemaal.
Het vliegwiel komt niet overeen met de markering op de multiriem poelie of met de nokkenas sleuf. Zal als ik weer een oliewissel ga doen de carterpan er onder vandaan pakken en kijken wat de BDP is. Of zou ik dit ook met de hall-sensor kunnen doen? Kan nu de pomp er weer af gaan halen en afleveren. Snel een andere pomp opbouwen voor de Audi, dan kan ik daar weer mee rijden. Bedankt allemaal voor de hulp. |
verstuiver van de eerste cilinder eruit en door het nozzle gat het bdp peilen,werkt als een tiet.
|
Vanmorgen BDP bepaald op de manier zoals "De Pul" had beschreven.
De markeering op het vliegwiel klopt niet er is wel een ander gat waar je de markeering in kan zien, maar nergens heel specifiek. Zal eens met de dremel er een nieuwe markeering in maken. Nogmaals bedankt voor de tips! |
All times are GMT +1. The time now is 06:06. |