Golf II 87 valt steeds weg --> nieuwe motor waar?
Heej Mensen,
Een vraagje mijn vriendin rijdt/reed :( rond in een Golf II uit 87 met een 1.3 motortje. Maar die van haar bleef steeds uitvallen en nog meer dingen. Kennis van ons is wel handig met Golfjes had ze zelf altijd. We hadden op een sloop een zelfde 1.3 motor gehaald, we kregen hem wel aan de praat maar hij valt nu steeds uit als we voor een stoplicht stil staan. Iemand een goede tip voor te kijken voor lopende motoren van bijv schade auto's? Groetjes Jeroen Schoonbrood. |
Iets meer info zou handig zijn?
Vacuumlek, ontsteking op tijd staan en ga maar door................... Ben wel monteur maar geen jomanda.... |
Quote:
Sorry ben zelf geen monteur ben zelfs helemaal niet handig. Alles is er eigenlijk aan gedaan qua ontsteking iig het beste is eruit gehaald. De motor die ervoor in zat liep zowiezo al niet zo lekker qua dat hij stationair onregelmatig liep en vaker tijdens het rijden wegviel. Ook vreemd was het dat hij altijd koud nog het beste liep. Volgens mijn kennis zou het makkelijkste/goedkoopste een lopende motor uit een (schade)auto overzetten zijn. Sorry als ik lastige vragen stel met te weinig info. Groetjes Jeroen. |
Dan zou ik in de riachting van brandstof of iets dergelijks gaan zoeken.
Staat de ontsteking netjes afgesteld met een lamp? |
Quote:
Ja de ontsteking was afgesteld met een lamp zover ik weet. |
Geen ratelend geluid uit de verdelerkap?
Lagertjes lopen er nog wel eens uit. |
Zover ik weet niet...
|
is het toevallig een 1.3 met een carburateur, die hebben wel vaker kuren met de carburateur. de oude carburateur is zeker naar het nieuwe blok overgezet
|
Ja is ene met de carburateur en volgens mij is alles zoveel mogelijk van het nieuwe blok gepakt.
|
dan zou ik idd een andere carburateur opzoeken van sloop auto af ..
vrgr gooigolf |
valt hij tijdens het stationair lopen uit bij het stoplicht, of juist tijdens het afremmen? een vacuumlek klinkt als een mogelijkheid omdat hij het warm erger doet dan koud.
|
Hij valt meestal weg tijdens het afremmen en helemaal bij het stilstaan bij de 2e motor bij de 1e motor soms tijdens het afremmen ook op de snelweg.
Rare auto die golf ... :screwy: |
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij valt hij pas uit als ik een hele tijd heb gereden en dan terugschakel (afrit,rode lichten,...)
Meestal als ik terug schakel naar 2e,dan zakt het toerental ver onder de 1000. Hier zijn al een paar topics over, kweet niet als je hier iets aan hebt http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91435 |
Ik had hetzelfde, carburateur vervangen en het probleem was over.
Zodra je koppeling indrukte viel 'ie uit inderdaad. Auto stottert koud en rijdt de eerste kilometer geregeld slecht dus ik ga een 1.3 injectieblok erin hangen ;) In het MK2 probleemgedeelte staat mijn topic, daar kan je nog even kijken voor tips .. |
Geen spanning op het afslagventiel
Is een cilindervormig ding voor of op de zijkant van de carburateur Zit 1 electradraad aan Deze moet een kleine klik geven als je het contact net aan zet |
All times are GMT +1. The time now is 19:30. |