16v KR die zelf gas geeft....?
Heren en dames,
Gisteren even een stukje gaan rijden met de gti. Gaat hij ineens uit zichzelf gas geven als ik stilsta..? Dus voor t stoplicht schiet hij ineens vol in de toeren.. Als ik dan weer ga rijden valt hij gelijk weer naar beneden en kan ik normaal wegkomen. Hij doet het ook constant, niet af en toe. Ik heb m vandaag nog niet gestart, maar denk dat het probleem er nog is. Was blij dat ik bijna thuis was gisteren :D Dit bleef hij ook doen. Volgens mij geen gaskabelprobleem. Wie kan me hier iets zinnigs over vertellen? |
dat klopt
het heeft niets met je gaskabel te maken maar eerder met je Stk of een vacuumleiding die een kleine scheurtje heeft of losgekomen bij de koppelingen dus effe alles controleren |
Ik denk dat je je STK eens moet schoonmaken idd, en of anders een alles slangen na lopen op scheuren. Dat hij ergens valse lucht trekt.
|
STK ff nakijken.
|
Thanks voor de reacties, super!
Ik kan van de stk de stekker toch eraf halen als de motor loopt? Is dat een goede test, of.. |
Slangen ga ik nalopen.
|
Quote:
de stk regelt de toerental dus je kan zonder stekker rondrijden kan een goede test zijn als hij het niet meer doet dan ligt het natuurlijk aan je stk je kan zelfs een week zonder kan geen enkel kwaad zijn voor je motor ik heb een maand zonder gereden omdat hij stuk was en ik het niet wist |
Even een update met wat vraagjes weer...
Gisteren heb ik alle slangen nagekeken. Op het oog kan ik hier niets aan zien/vinden. Alles (zonder koelvloeistof) er af gehaald en weer terug. Alle leidingen (die dunne) voor vacuum ook nagelopen. Zonder STK starten gaf hetzelfde probleem... Wat me wel opviel is dat met contact aanzetten de STK een tik gaf maar niet ging brommen.. Volgens mij is het toch zo dat zodra jeje auto op het contact zet dat de STK gelijk gaat en blijft brommen?! Als ik mijn auto start dan kan ik in ieder geval niet meer voelen of m'n STK bromt. Wellicht is dat het probleem. Zo ja, heeft iemand een goedwerkende STK voor een GTI 16v KR :D Terwijl we bezig waren kwamen we ook onderstaande tegen: Moet hetgeen waar een rode cirkel (ach, bijna cirkel) omheen zit ook ergens op aangesloten zijn? Er zit dus bij mij niets, zou ook niet 1,2,3 weten waar dat naartoe zou moeten gaan... Waar dient het voor? Zo weer even wat vragen, maar hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Hulp is echt gewaardeerd!! Thanks alvast |
Volgens mij is dat ook vacuum, maar weet het niet zeker..
heb zelf ook een 16v, maar heb helemaal geen brandstofleidingen naar die plek? Gaat bij mij vanaf mijn spinnekop regelrecht naar mijn injectoren..Heb je hier eigenlijk niks mee geholpen, maar ben toch wel benieuwd naar de oplossing^^ |
Haha, ik ook!! Misschien dat iemand nog wat weet ?
|
Das je warmdraai regelaar, deze moet idd afgedopt zijn, ff stukje slang erop met bout erin (anders blijft er koudere lucht langs de sensor gaan (zit aan de achterkant van dat blok) en denkt je motor dat ie nog niet warm is, meer brandstof, hoger in toeren lopen enz..)
Succes :thumbup: |
Thanks nol!!
Iemand een idee ove de stk die klikt? |
de stk blijft zoemen ook na het starten
dus als je contact opzet zoemt hij niet meer? dan weet je al genoeg vervangen |
Hè sinan,
Thanks, ik weet genoeg. Iemand een stk liggen? Iomega wel even een topic openen, haha... |
All times are GMT +1. The time now is 18:35. |