Vreemd plekje voor roest.
|
jep,dit komt bij wat nieuwere auto's ook nog voor.kijk maar eens naar een seat ibiza 6k,die hebben het ook allemaal.
|
Zou dit nog te verhelpen zijn met een speciale lak op dat punt?
Dat je het als het ware bij werkt met een flexibele lak of iets dergelijks. Misschien is het een hele domme vraag maar kan er ook niet echt een antwoord op vinden. |
Lak met wat minder hardener?
peugeot 205/309-jes hebben het ook allemaal. |
het probleem zit waarschijnlijk niet alleen in je laklaag.door het persen van de plaat en de best wel grote vormverandering daar is dat punt erg dun,meestal scheurt het plaatwerk dan ook.ik heb bij mijn ex-ibiza dit op proberen te lossen,zonder resultaat.
|
Opel corsa b hebben het ook allemaal.
Kan je denk weinig aan doen. Dicht lassen en glad maken en overspuiten. Maar zelfs dan willen ze nog wel eens langs de las scheuren. |
Opel Corsa b had dat ook. Het faceliftmodel van na 97 had aan de binnenkant daar een dubbele plaat ingelast. Die hadden er een stuk minder last van.
Bij restauratie van een golfje zou je de kas op dit punt dus vanaf de binnenkant kunnen verstevigen. In de hoek waar de verf af is gesprongen is meestal ook een klein scheurtje in het plaatwerk. Alleen bijlakken lijkt me niet de oplossing dan. |
En het is een Apk afkeur.
|
Onze Seat ibiza 6L 3 deurs heeft het ook op de B slijl, aan beide kanten .
|
Quote:
waarom? |
Nee er is toen bij de rdw gezegt dat het niet afgekeurd mag worden.
|
Goed dat ik het weet als ik straks met mijn blauwe of groene swallow begin.
Want vind het een beetje balen als dat achteraf gaat gebeuren. |
hmm...komt bij een 83er niet meer voor volgens mij..
|
Misschien is vertinnen aan beide zijden een optie.
|
Is zeker geen afkeur. Gewoon lassen en spuiten. Dan kan het er weer 10 jaar tegenaan.
|
Het is als ik het goed begrijp dus een scheurtje in de karosserie?
|
Ja dat klopt..
|
voor de B corsa schrijven ze ook voor om een gaatje te boren en er een tube 2 componenten reparatie spulletje in te spuiten ter versteviging.
of dit de oplossing is weet ik ook niet maar diegene die ik tot nu toe gedaan heb zijn allemaall gewoon gelast en afgewerkt zoals gewenst. afslijpen bijtippen afslijpen plamuren spuiten en zo nog een aantal varianten. |
Quote:
Het is absoluut geen APK afkeur, want mijn 77'er is, inclusief die plekjes, onlangs zonder problemen door de keuring gekomen. Mijn twee 83'ers hebben die plekjes niet. |
All times are GMT +1. The time now is 13:41. |