Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 stationair afslaan! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92254)

PuttenMKII 09-11-2011 08:26

Golf 2 stationair afslaan!
 
Guys:

Ik heb een Golf 2 1.3 HK. Ding liep niet zo lekker, viel steeds uit enzo. Toen af laten stellen, na laten kijken en weer perfect. Maar alleen als die warm is.

Hij slaat meteen af als hij koud is.
als ik een kilometertje heb gereden loopt hij als nooit tevoren, maar koud slaat ie af en heeft ie dus moeite met stationair lopen.

CO afgesteld, choke goed, vacuumslangetjes nagekeken

wie o wie heeft de gouden tip.

PuttenMKII 10-11-2011 08:27

niemand ?

Melvin 10-11-2011 09:20

Choke dus niet goed!

PuttenMKII 10-11-2011 09:40

Thanks voor je reactie :D

ik heb hem af laten stellen door een oud VW/Audi monteur, die heeft de choke opengehad. Hij zei dat 'ie prima was.

Wat zou er dan mis mee kunnen zijn?

ozzy-jetta 10-11-2011 09:57

Ik heb ook zon probleem gehad met mijn jetta 1.3.
Van alles en nog wat geprobeert was het opeens zat gewoon andere carberateur gekocht er op gezet en rijd weer prima. Dus als je ideeën op zijn is dat misschien ook een optie.

PuttenMKII 10-11-2011 10:49

oké, dat is een uiterst redmiddel inderdaad!
dankje voor je reactie! wat kost een andere carb?

en raad je dan aan dat ik een nieuwe koop of een gebruikte en die reviseer.
schijnt nogal specialistisch werk te zijn toch?

PuttenMKII 21-11-2011 12:58

iemand enig idee waar ik een carb vandaan kan halen?

onsteking alles vervangen, choke + Co afgesteld maar nog steeds niet goed lopen ..

Eeltsje 23-11-2011 09:38

Heb je je contactpuntjes ook al even goed bekeken?
Heb de zelfde problemen gehad en dacht ook steeds aan carb. maar was toch de contactpuntjes.
Die moet ik toch elk half jaar even controleren en opnieuw stellen.
Simpel karweitje maar hij loopt dan direct veel beter....

PuttenMKII 23-11-2011 09:55

ja, is al gedaan ;)
complete ontsteking ( contactpuntjes, condensator, bougies etc. ) allemaal vervangen.

nu opzoek naar een nieuwe carb,

Eeltsje 23-11-2011 10:28

Helaas,
Hoop voor je dat het dan opgelost is.
succes man :thumbup:

J-9A-N 23-11-2011 10:30

Gaat de chokeklep wel dicht als hij koud is?

casss 23-11-2011 12:22

Choke nakijken 2e3 carburateur op HK motor:

Stelelement voor verhoogd stationair toerental op hoogste trap zetten.

1: dekseltje loshalen met de 3 kruiskopschroefjes rondom, controleren of het elementje erin in takt is. Zo ja, controleren of hij ook verdraait zodra de auto loopt, dus met het dekseltje nog gedemonteerd. Indien in orde bij montage erop letten dat het oogje om het heveltje gaat, zonder voorspanning.

2: Controleren instellingen pull down doos. Deze voorkomt dat de chokeklep helemaal dicht kan. Pull down doos heeft 2 instellingen. Vacuum slang naar carb en luchtklep loshalen. vervolgens aan de A-aansluiting (onderste van de 2) zuigen met slangetje. Dan gaat hij open tot een bepaalde druk, de druk die hoger is gooit hij eruit. De chokeklepspleet dan afstellen op 1,6 mm (met een boortje ofzo) dmv verdraaien van knop achterop pulldown doos.

3: instellen grote spleet op 2,8 door zelfde procedure, maar aansluiting B afdoppen, en verstellen dmv kleine imbusje aan voorzijde carburateur.

4: Testen of de luchtklep dicht gaat zodra de motor warm is. Deze zit aan de B-aansluiting van de pull-down doos.

Is dit allemaal in orde, kun je verder gaan met het afstellen/controleren van het verhoogde stationair toerental.

Succes!

Ps. Ik ga ervan uit dat je een dubbele puldowndoos hebt...., dus met 2 slangetjes eraan. Kan ook enkel zijn.

PuttenMKII 23-11-2011 13:56

choke is 2x gecontroleerd, deze functioneert goed!
super voor het meedenken allemaal ..

ik heb een carburateur gevonden in de achterhoek, schijnen best zeldzaam te zijn.
deze binnenkort halen en monteren.

daarna hoop ik dat het over is ;)

casss 23-11-2011 17:11

Quote:
Originally Posted by PuttenMKII
Thanks voor je reactie :D

ik heb hem af laten stellen door een oud VW/Audi monteur, die heeft de choke opengehad. Hij zei dat 'ie prima was.

Wat zou er dan mis mee kunnen zijn?


Mijn eerdere post was eigenlijk naar aanleiding van bovenstaande tekst...
Als je de choke " open hebt gehad", betekent dat alleen dat je controleert of het elektrische element nog in 1 deel is...
Maar de choke omvat nog meer afstellingen, zoals de pulldownklep die de minimale opening van de chokeklep afregelt... (en als je een dubbele pulldownklep hebt, dus in 2 etapes)

Daarnaast van belang bij koude start:

-Juiste afstelling verhoogd stationair toerental (ong 2000 toeren)(Zeer belangrijk) Verhoogd stationair toerental wordt geactiveerd door het 1 maal volledig intrappen van het gaspedaal voor het starten. Om dit goed te laten werken, zijn de 2 veren die om het heveltje van de getrapte schijf zitten ook van essentieel belang)
- werking van inlaatspruitstukverwarming

Vaak is het voor monteurs niet intressant om dit allemaal af te stellen omdat qua kosten het nu eenmaal makkelijker, sneller en goedkoper is een "werkend" (Lees: correct afgesteld) exemplaar te monteren. Wil je dan niet, dan ben je overgeleverd aan liefhebbers of moet je zelf dus een onderzoek doen naar alle afstellingen. (Wat is dus inmiddels heb gedaan)....

Maarrrrr, natuurlijk hoop ik dat met je " nieuwe " carb je in 1 keer van het gelazer af bent!!! Ben benieuwd

PuttenMKII 24-11-2011 08:56

degene bij wie die staat is zelf ook een liefhebber, en hij geeft de auto ook niet mee voordat 'ie goed loopt :)

dankjewel voor je verhaal, ik zal het hem sowieso even vragen :thumbup: :thumbup:

vrijdag carb ophalen, ik hoop inderdaad dat ik er dan vanaf ben.
carbje is niet zo duur gelukkig :)

casss 24-11-2011 11:15

ik ben benieuwd, " keep us posted" !

PuttenMKII 24-11-2011 12:17

will do :thumbup:

PuttenMKII 30-11-2011 19:35

Zo, heb de auto weer terug. Hij rijd weer erg lekker, zoals het hoort. Het membraam in m'n carburateur scheen lek te zijn, maar ik hoor de definitieve prognose nog :)

- Hij loopt een stuk mooier
- Hij start een stuk beter, blijft stukken beter lopen
- Ik had ook, na rotondes bijvoorbeeld, dat hij dan een schok gaf, even inzakte. Dat is nu ook weg :D

Ik ben erg blij, rijd super ;)

casss 01-12-2011 17:32

mooi dat ie het weer goed doet! Dat 1 membraan zoveel gedoe kan geven zeg! Ben wel heel benieuwd naar de definitieve prognose. Is dit wel je originele carb nog, of is dit de vervangings carb?

flipje 16-12-2011 02:53

je kan een weber proberen. geloof dat van dellorto mooie zuinige webers zijn


All times are GMT +1. The time now is 20:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.