Sesamzaadje's Golf MK1
Helaas heb ik afgelopen augustus mijn geliefde Kever moeten verkopen, MAAR, mijn Volkswagen-liefdeswens is weer vervuld! Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaresse van een waterkokende Golf MK1! :D
Een kans als deze deed zich niet vaak voor; een nagenoeg compleet opgeknapte MK1, waarbij nog een paar kleine dingetjes gedaan moeten worden om hem optisch ook naar wens te krijgen. En dat voor een bedrag waarvan je zegt; "WTF, dat kan niet?!". Auto is compleet uit elkaar geweest, nieuwe bodemplaten ingelast en bodem in de tectyl gezet, rotte delen vervangen, motorblok compleet (standaard) gereviseerd, etc. Heb er ook alle foto's van het opknappen enz bij gekregen dus dat is natuurlijk erg leuk om te zien en handig referentiemateriaal daar ik new to Golf ben. To do: - Wiellager rechtsvoor vervangen (asap) - Benzine vulhals vervangen - Laatste spatbord rechtsachter uitslijpen en een nieuwe teruglassen. Kreeg een nieuwe erbij. - Heldere koplampen en knipperlichten - Alternatief zoeken op de foeilelijke bumpers :green: - Auto voorzien van een mooi nieuw kleurtje Wishlist: - Schroefset - Nieuwe velgen - BBS (replica's) of iets anders moois - Interieur opnieuw bekleden - Op termijn een groter blok... ;) Pics: Voordat hij onder handen genomen werd |
Veul succes jong!
|
dit is zoals hij nu is? of zoals voordat de vorige eigenaar eraan begon? Anders heeft u nog wel wat werk dame.
|
ow wacht, dat is een blaadje op die eerste pics, dacht een mega gat in de parafaan.
|
Haha Tjaap! Nee, hij is op dat RA spatbord (minimaal, maar heb toch vervangend plaatwerk) en een paar kleine spatjes na roestvrij. Dus, dat is allemaal wel te fixen. De originele deur die aan de passagierskant zat ziet er daarentegen ietsjes krokanter uit, heb 'm in de schuur staan :o)
@Joy_Goessens: dankje! Zal je vast wel eens tegenkomen in de buurt. Overigens, schoefsetjes.. Welken raden jullie me aan? In Born bij de VPC bieden ze wel een heul scherp geprijsde schroefset aan, ik ga bijna denken dat dat prul is.. Of toch wel redelijke kwaliteit/prijs verhouding? |
welk merk?
op de deur heb ik ook zo'n plekje. Hou je niet tegen als ie buiten staat :rolleyes: |
Triple S of zoiets.. Anders spaar ik gewoon door voor een kwalitatief beter schroefsetje.
Nog een vraag; ik wil er op korte termijn een 1.5 (of groter) motorblok in gaan lepelen, zijn er motorcodes die ik beter kan vermijden? Als iemand hier in de buurt of in omgeving Eindhoven nog een leuk blokje weet te liggen houd ik me aanbevolen :D |
@ Sesamzaadje ,
dat is een leuk golfje met kleine achterlichten . Ik zou hem netjes roestvrij maken zover de golf dat nog niet is . Schroefsetje eronder i.c.m. een nette set wielen en lekker rijden . Ik hou ervan als je kunt zien dat een auto geleefd heeft . Ik heb op zeer korte termijn een 2.0ltr motor uit een Corrado beschikbaar voor weinig . Motor is compleet met kabelboom een computer en per direct in te bouwen . Motorcode is 2E en het management is Digifant . |
Goed, het eerste probleem heeft zich voorgedaan.. Afgelopen week besloot de Golf ineens niet meer te starten 's morgens vroeg. Natuurlijk was het koud, en 's middags na wat zon er op deed hij het wel weer. 's Avonds nog even de kabel van de choke gefixed en toen liep hij ook prima.
Echter, gisterenmiddag besloot hij weer niets te doen. De startmotor wordt rondgegooid, brandstof wordt ook opgepompt maar ik krijg geen vonk en er knippert in het dashboard een rood lampje wat onder het acculampje zit (heeft 'ie nooit eerder gedaan). Dus, ontsteking nakijken/vervangen.. De rotor/verdelerkap en bougies waren een heel eind op, dus die heb ik vandaag vervangen. Ook heb ik de contactpunten gelijk vervangen, ondanks dat er electronische ontsteking in zit. Echter, na het vervangen (oké, en na laten kijken door de man des huizes :D ) krijg ik nog steeds geen vonk. Zou het kunnen zijn dat door de lichte nachtvorst de ontstekingsmodule kapotgevroren is, of moet ik heel anders gaan denken? Heb hier al dingen gelezen over Hall-sensoren? Kan iemand me vertellen wat dat precies zijn, of heb ik daar met een carb niet mee te maken? En heeft er heel misschien iemand een electrisch schema voor me in PDF? Ik ben nog steeds in afwachting van mijn Haynes... Sorry als dit uber-dom klinkt, ik ben echt nog een kneus in vergelijking met de meesten hier :redface: |
Had ik eerst ook hoor:) Niet dom voelen, die vraagbaak gewoon een paar keer lezen en je kunt meepraten.
Een elektronische ontsteking heeft in principe geen contactpuntjes, heb mijn mechanische ontsteking (met contactpuntjes dus) net vervangen voor een met een hall sensor. Dat is een sensor die de contactpuntjes vervangt en samenwerkt met een transistormodule, noemen ze ook wel het schakelapparaat. Moet er zelf nog even nieuwe bekabeling voor maken, denk dat ik er dan ook een paar lampjes (leds) op maak zodat ik kan zien of de hall sensor en de bobine goed werken. Elektronische ontsteking kan ook prima op een carburateur, is niets anders dan mechanische ontsteking maar dan elektrisch. Heeft ook geen motormanagement ofzo nodig. Heb de mijne vervangen voor elektronische omdat mijn contactpuntjes telkens inbrandden, ondanks dat de condensator goed was. (die blust de vonk op de contactpunten) Je kunt misschien even een klein lampje over je bobine plaatsen, zodat je kunt zien of veranderingen die je doet nut hebben. Met een multimeter kun je ook je contacpuntjes aardig doormeten, maar weet nu niet of je elektronische of mechanische ontsteking hebt omdat je het ook over een ontstekingsmodule hebt... |
ik heb eventueel nog 2 motoren voor je liggen, 1x 1.8 gti dx motor, en 1x 1.8 2h motor (uit een cabrio). motoren zijn compleet met versnellingsbak e.d.
|
@Joris: thanks voor je antwoord :) Er zat een electronische ontstekingsmodule tussen. Nu die er dus uit is start de Golf wel gewoon prima en loopt hij weer als een zonnetje op de mechanische ontsteking!
@Swinz: thnx voor je aanbod, ik neem het even in overweging! |
ok, ik hoor het wel, ze hoeven niet voor een hoofdprijs weg! ze liggen namelijk bij mn broer thuis en heb ze daar liefst zo snel mogelijk weg zodat hij ook gewoon weer lekker ruimte heeft :)
|
Update:
Afgelopen weekend een 1.5 JB torretje (met 4 bak) gehaald in Duitsland, hangt klaar in de motorkraan :D Alleen eerst even de carterpan en kleppendeksel stralen/spuiten en natuurlijk de slijtagegevoelige onderdelen vervangen voor ik 'm ga transplanteren. Echter, waar moet ik nog aan denken bij ombouw 1.1 naar 1.5? Wie wil me even op weg helpen? :) Eventuele hulp bij ombouw wordt ook gewaardeerd en beloond! |
Je gaat goed van start hoor, als je er een 1.5 in gaat leggen en het was een 1.1 dan zit je met je motorsteun.
Deze moet aan de distributie zijde op een andere plek komen te zitten. Hij zit als het goed is nu aan de bovenkant van je chassis balk maar hij moet iets naar (als je voor de auto staat) naar achteren en dan aan de onderkant gemonteerd worden. |
Ik zou er gelijk een 5-bak achter doen. :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 20:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.