Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf2 turbo diesel hoge stationaire rpm (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91751)

fanis01 26-10-2011 22:01

Golf2 turbo diesel hoge stationaire rpm
 
Hallo
Mijn Golf2 turbo diesel uit 1990 heeft hoge stationaire toerental en komt niet makkelijk door de uitlaatgassen keuring. De laatste tijd start ook moeilijk. Ik zie geen extreme rookpluimen. De choke werkt altijd. Hij start niet makkelijk zonder choke. Wat zou het kunnen zijn? De turbine, de distributie riem, de pomp, of de verstuivers?
Help aub.
Bij voorbaat dank
Fanis

gooigolf 27-10-2011 05:22

Quote:
Originally Posted by fanis01
Hallo
Mijn Golf2 turbo diesel uit 1990 heeft hoge stationaire toerental en komt niet makkelijk door de uitlaatgassen keuring. De laatste tijd start ook moeilijk. Ik zie geen extreme rookpluimen. De choke werkt altijd. Hij start niet makkelijk zonder choke. Wat zou het kunnen zijn? De turbine, de distributie riem, de pomp, of de verstuivers?
Help aub.
Bij voorbaat dank
Fanis



hallo .

ik zou eerst de timing eens controleren ..
als die 100 proc goed staat ..starten kunnen je gloeiers zijn is ook makelijk te controleren ,,verstuifers laten testen
te hoog lopen kan zijn dat je vervroeger choke niet helemaal trug gaat .
vrgr gooigolf .

Zollie 27-10-2011 11:09

Je stationair afstellen? Is gewoon een schroef tegen je gashendel aan...

En voor de rook, je roetstop verdraaien? Is wel te vinden hoe dat moet denk ik

fanis01 27-10-2011 18:41

Roetstop? Die ken ik niet. Kun je beschrijven?
Groeten Fanis

fanis01 29-10-2011 07:36

Quote:
Originally Posted by Zollie
Je stationair afstellen? Is gewoon een schroef tegen je gashendel aan...

En voor de rook, je roetstop verdraaien? Is wel te vinden hoe dat moet denk ik


Roetstop? Die ken ik niet. Kun je die beschrijven?
Groeten Fanis

dieseltje 29-10-2011 17:05

Quote:
Originally Posted by fanis01
Roetstop? Die ken ik niet. Kun je die beschrijven?
Groeten Fanis


soms als de roetstop word in gedraait en stationair regeling uitdraaien , kun je voor hebben dat de motor als hij warm is ineens 1100toeren draait of als die koud is bijna niet wilt starten en te traag draait

het stationair toerental van de motor kun je regelen door de vijs van de versnelde traagloop in of uit te draaien , dat is de enige correcte manier ! ,vol de kabel van de versnellde traagloop en je komt zo tot aan de regelvijs (eentje met een gleuf voor plate schroevendraaier )

fanis01 30-10-2011 08:25

Hi
Dank voor de uitleg van de routstop. Dat is nu duidelijk.
Ik zie de kabel van de versnelde traagloop (choke), maar ik zie geen vijs (schroef) waar je de versnelde traagloop zou kunnen veranderen. Bedoel je misschien de afstelschroef (verbindingsschroef) van de kabel zelf? Of is er een andere schroef die alleen zichtbaar is als de pomp uitgebouwd is?
Bij voorbaat dank.
Fanis

fanis01 30-10-2011 20:54

Quote:
Originally Posted by fanis01
Hi
Dank voor de uitleg van de routstop. Dat is nu duidelijk.
Ik zie de kabel van de versnelde traagloop (choke), maar ik zie geen vijs (schroef) waar je de versnelde traagloop zou kunnen veranderen. Bedoel je misschien de afstelschroef (verbindingsschroef) van de kabel zelf? Of is er een andere schroef die alleen zichtbaar is als de pomp uitgebouwd is?
Bij voorbaat dank.
Fanis


Het lukt me niet. Ik heb niet de expertise daarvoor. Weet misschien iemand een goede vakman in turbines en diesel pompen om naar te kijken?
Groeten Fanis


All times are GMT +1. The time now is 22:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.