Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Grote rechter buitenspiegel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91543)

brabomk1g60 21-10-2011 19:54

Grote rechter buitenspiegel

Hoe zit het nu echt?!

Hoop reacties van engels spiegel pakken en klaar.......
daarintegen hoor ik.....
Niet doen want je beeld klopt voor geen meter meer en dan adviseren ze een japanse :rolleyes: weet niet alles maar volgens mij zijn die toch hetzelfde?!

Als er verder geen andere spiegel is heb ik er vrede mee en koop ik em maar als er wel een grote spiegel is met goed beeld hoor ik het graag waar ik die kan halen.

groeten,
roy

GerardMkIIVR6 21-10-2011 20:22

Beeld is wel anders :D
Je moet hem heeel ver verstellen om goed te zien eigenlijk tot het eind.
Maar ik zou er geen andere op willen daar ben ik wel achter ;)

Dasher 21-10-2011 20:23

Rij al geruime tijd met een originele duitse grote rechterspiegel. Is daar gewoon bij de dealer te bestellen.

Enigste verschil wat ik weet is dat bij een engelse rechterspiegel je een dodehoekstukje erbij in hebt rechts. Bij een grote duitse rechterspiegel is dat niet zo.

vwmark 21-10-2011 21:26

je kunt ook een spiegel kopen van een r32 of een jubi golf deze spiegels zijn kleiner als de normaler europese maar net iets groter als een japanse/engelse, en hierbij blijft je zicht gewoon goed

Beetlefreak 21-10-2011 22:00

Het is heel simpel. Het beeld wat je in je linker spiegel hebt heeft een UK bestuurder aan de andere kant, dus ook het dode hoek stukje. Daarom moet een engelse spiegel zover naar binnen bijgesteld worden.
Ook staat de spiegel meer 'haaks' op de auto.

Zelf heb ik een USA spiegel incl. glas rechts, het zicht is helemaal goed en die zit dus iets meer scheef aan de auto.
Verschil zit echt in het glas, hoe dat precies heet/zit weet ik zo niet.

Hier kun je het verschil een beetje zien wat ik bedoel met de montagehoek aan de auto:

brabomk1g60 23-10-2011 12:08

jongens bedankt voor de info,
hier kan ik tenminste iets mee :thumbup:

groeten,
roy

HannoverEdition 23-10-2011 12:15

je kan evt ook een spiegel van een MkIV GTI 25 jaar Edition bestellen (als die te krijgen zijn?) die hebben nl ook standaard aan beide kanten een grote spiegel ;)

Alberto 23-10-2011 12:17

nee die zijn 3 kwart spiegels , net als R32 . is een tussen maat

Dasher 23-10-2011 12:20

Spiegel kost in D bij de dealert € 75,- nagelnieuw. Is dan electrisch en verwarmd. Handbediend zijn ze iets goedkoper.

Alberto 23-10-2011 12:32

sloop in joure kosten de helft .

Dasher 23-10-2011 12:33

En hier op het forum € 125,- voor gebruikte :screwy:

Alberto 23-10-2011 12:35

Quote:
Originally Posted by Dasher
En hier op het forum € 125,- voor gebruikte :screwy:

staat ook in de ergenis top 10 ;)

Misha 23-10-2011 12:41

Ik heb een engelse en die staat iets verder naar binnen als normaal en kan er opzich prima in zien, snap dat probleem bij de meeste niet. Moet zeggen dat ik meer in de binnenspiegel kijk dan in de buitenspiegel(s), dus echt veel hinder heb ik er zoieso niet van..

GerardMkIIVR6 24-10-2011 07:55

Quote:
Originally Posted by Alberto
sloop in joure kosten de helft .

:D

brabomk1g60 27-10-2011 19:40

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik heb een engelse en die staat iets verder naar binnen als normaal en kan er opzich prima in zien, snap dat probleem bij de meeste niet. Moet zeggen dat ik meer in de binnenspiegel kijk dan in de buitenspiegel(s), dus echt veel hinder heb ik er zoieso niet van..

Ben er erg aan gewend om op spiegels te rijden en dan bedoel ik de 2 buitenspiegels en als je dan rechts een veel kleiner beeld hebt voor je gevoel is dat knap irritant ;)

All times are GMT +1. The time now is 10:32.