Vision
Hoi allemaal.
Ik ben Wouter, 17 jaar en kom uit België. Ja je leest het goed, slechts 17 jaartjes dus ben jammer genoeg nog niet in het bezig van een rijbewijs / auto. Ik ben al van jongs af aan geïnteresseerd in getunede auto's en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de golfjes. Na lang snuffelen heb ik me dus eindelijk aangemeld op een forum aangezien ik in december 18 wordt en me dan een auto wil aanschaffen. Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen een Golf MK2 of een Golf MK3. Maar waarschijnlijk gaat het een 3 worden. Je zal wel regelmatig wat vraagjes van mij krijgen want ik ken er persoonlijk niet veel van en ben ook niet zo heel technisch. Ik wil vooral hulp krijgen op het gebied van een goede 2-de handsauto kiezen op het eerste vlak. Want het tunen zal over een langere periode duren aangezien ik nog 5 jaar moet studeren en dus niet voltijds kan werken ( enkel in vakantie / weekend ). Ik hoop dat ik men Golf projectje binnen de 3 jaar kan afronden. groetjes. |
Welkom en hopelijk ben je snel in het bezit van je rijbewijs. Ene als je voor een golf 3 gaat kijken, schrik niet van de rotte exemplaren die je tegen zult komen, hoewel een golf 2 natuurlijk door de nog hogere leeftijd ook moeilijker wordt.
|
Ik ga in kerstvakantie voor mijn rijbewijs. :) Komt wel goed.
Hmm ja zei me moeder ook. Daarom was ik eerst van plan om er 1 via de garage aan te kopen, aangezien dat te 'vertrouwen' is. Daarom heb ik me hier ook aangemeld want ik weet dus niet waar ik op moet letten als ik een 2dehands auto ga kopen. En aangezien ik niet zoveel geld heb is het idd een ouder model :) Heb er al een paar op internet gevonden die me wel interesseren. |
Ik koop het liefst particulier, maar da's persoonlijk :D
Welkom op VF en suc6 met je zoektocht :thumbup: |
Ik zou hem ook het liefst particulier kopen, maar mijn ouders vinden dat ik hem het beste bij een garage of vetrouwd verkoper kan kopen aangezien je er dan vrij zeker van kan zijn dat de auto in degelijke staat is en dat hij ongevalvrij is, zodat de steunbalken nog allemaal in orde zijn.
|
Welkom!
|
welkom :)
je zou ook naar een mk4 kunnen gaan kijken. Een standaard ding kost ook niet het meeste meer, maar die zijn wel goed :thumbup: |
Welkom! en over een mk3 zou ik nog eens goed nadenken....slechte ervaringen mee.
|
Quote:
Zoals? Veel restauratiewerken aan ofwat? Nja de mk3"s liggen in mijn prijsklasse en daar gaat mij voorkeur nu wel erg naar uit, aangezien ik zeer mooie auto'tjes heb gezien :) @ Johan. Zal eens kijken voor een mk4, maar vindt dit model iets te 'nieuw'. Als je snapt wat ik bedoel :) |
ik bedoel eigenlijk hetzelfde als Mauser35 al zegt, schrik niet van de rotte exemplaren!
Veelal lijken ze aan de buitenkant keihard, maar zijn ze rond de dorpels best wel rot. Ik sluit niet uit dat er wel exemplaren zijn die nog wel hard zijn! Verder wens ik je suc6 met je rijbewijs en de zoektocht naar een knappe auto! :thumbup: |
Oke bedankt voor de informatie :) Zal erop letten ;)
Als iemand nog tips heeft waarop ik moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe auto, laat maar komen! Ben een echte newbiieee, maar moet het ergens leren zeker. :) |
Nog tip, er zijn al een aantal topic's betreft aankoopadvies. zou de search eens gebruiken. Staat wel 1 tussen van een mk3 ;)
|
ik heb ook een mk3 als 2e wagen, ik ben lasser van opleiding dus durfde wel een rot exemplaar aan maar viel toch meer tegen dan verwacht. de meeste golfjes 3 zijn de drempels rot vooral de hoek onder de spatborden achter de stofkappen dus. daar blijft de modder zitten en rotten ze snel. ik heb bij de mijne heel de dorpel eruit geslepen en een deel van de chauffeurs stuk waar de pedalen zitten. als er in de wagen zicht is van vocht/schimmel mag je al beginnen vrezen op rottigheid.
|
Weer thuis gekomen doorweekt door de regen op mijn fietsje, ho zal ik content zijn alsk men wagen heb!
Ik heb dus zo goed als geen technische ervaring waardoor het een dure grap zal worden als ik alle rotte plekken moet laten vervangen. Zal zo de search is gebruiken voor het aankoopadvies van een mk3. Vrijdag nog eens aan een vriend die een mk2 heeft uitgebouwd vragen of hij niet mee wil gaan kijken naar een degelijke mk3. En indien er geen te vinden is in goede staat zal het een 4 worden, aangezien mijn ouders me sponsering hebben aangeboden en nieuwjaar is in aantocht :) |
All times are GMT +1. The time now is 16:44. |