4 naar 5bak probleem
Ik heb een 5 bak laten (met code ATH) op een FP motor laten zetten..
Ik had er een 4 bak op zitten (met code GC ) de koppelingsplaat was in tweeen!? dit terwijl deze geen 5000km vervangen was.. hoe dit kan is mij een raadsel! De bak zelf sluit niet helemaal mooi aan op de motor, maar ben langs VW gegaan en die zeiden dat dat geen probleem is. De auto rijdt nu goed behalve dat als ik hem in zijn 5 zet dit met veel kracht moet.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Want het gebeurt te vaak dat ie van de 4 ipv van de 5 naar zijn 3de gaat. Gegevens van de originele 4 bak GC Fertigung von 2/74 Aggregate-Nr. 020.1 Zuordnung Typ Golf/Scirocco Motor 1,5 l/1,6 l, 51 kW, 55 kW, 63 kW, 37 kW (Diesel ab 1/78) Übersetzung Achsantrieb 74 : 19 = 3,89 1. Gang 38 : 11 = 3,45 2. Gang 35 : 18 = 1,94 3. Gang 36 : 28 = 1,29 4. Gang 31 : 32 = 0,969 Rückwärtsgang 38 : 12 = 3,17 Tacho 16 : 7 = 2,29 Getriebeöl Füllmenge 1,5 l Spezifikation Hypoidgetriebeöl GL 4 (MIL-L 2015) SAE 80 oder SAE 80 W-90 Anmerkungen Bis 9/74 am 2. Gang: 37 : 19 = 1,95 Bis 7/76 am 3. Gang: 37 : 27 = 1,37 Gegevens van de 5 bak ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667 Alvast bedankt! |
Ik heb laatst ook met een ombouw van 4 naar 5bak zitten stoeien. Ik had t zelfde probleem en dit heb ik kunnen oplossen door de schakelstang een beetje te verdraaien waardoor je makkelijke in z'n 5 komt zeg maar. Dit was wel een 085 bak, dus misschien sluit dat anders aan.
Maar goed. Bak in z'n vijf zetten, schakelstang losdraaien (boutje 13) en iets tegen de klok in draaien als ik het goed zeg. Misschien kan je er iets mee |
hmm..bedankt voor je tip.. maar ik heb speciaal een 5 bak stang besteld maar die paste volgens de garage helemaal niet, dus heeft ie de originele schakelstang weer erop gezet.. die een stuk korter is volgens mij..
Deze ATH 5 bak komt van een Golf2 maar is wel een 020 bak.. Ik had de link http://www.volksforum.com/forum/sho...35&page=1&pp=20 over Golf 1 ombouwen van 4 naar 5 bak ook naar de garagist gestuurd via mail.. maar het kan zijn dat ie iets heeft overgeslagen.. :confused: |
Heb je de schakelvinger afgesteld?
|
Zonder de 5 bak stang is het sowieso al knap dat je hem in z'n 5 krijgt.
Je hebt dat ding echt wel nodig hoor :) |
schakelstang verschillend?
weet iemand of er een verschil (tussen een 4 en 5bak) in lengte zit in de schakelstang die onder de auto loopt? of is er alleen een verschil in de schakelvinger?
|
Alleen de schakelvinger is anders. De lange schakelstang is hetzelfde.
|
De schakelvinger moet 4cm langer zijn bij een 5bak.
Heb het voor twee weken geleden zelf nog gedaan bij een mk2. Hier had ik gewoon de vinger doorgeslepen en hem 4 cm verlengt en toen gelast. En hij schakelt als een zonnetje. :thumbup: |
heel toevallig heb ik afgelopen weekend een 4 naar 5-bak wisseling gedaan..
eerste punt is dat het prima gaat met de schakelstang van de 4 bak en de rest past ook allemaal perfect!het enige wat ik moest veranderen was de baksteun boven op.. had ook het probleem dat ie niet in z'n 5 wou en ben een hele tijd aan het zoeken geweest!uiteindelijk kwam ik in het bakje waar je schakelpook zit en daar zit aan de rechterkant een plastic geleider die je er zo uit haald..toen ik dat gedaan had schakelde die gelijk top!bij het afstellen van de stang beginnen met em in z'n achteruit te zetten,zorgen dat ie goed zit en met een beetje mazzel zit ie gelijk goed!succes |
All times are GMT +1. The time now is 20:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.