Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   een g40 in een 6n1 ?? mogelijk tips (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=90732)

vwpolovw 03-10-2011 20:22

een g40 in een 6n1 ?? mogelijk tips
 
zo als het kopje het al zegt

een g40 een een polo 6n1 is dat mogelijk met al tewijnig aanpasingen
ik denk bijvoorbeeld aan bak
aandrijf assen
ecu
tellers

mvg rsg

De Pul 03-10-2011 20:23

is niet gek veel werk nee.

MONDY 03-10-2011 20:25

g40 is ook een naar voren gekantelde smaal block en de blokken in een 6n zijn ook voorover gekantelde small blokken.

De Pul 03-10-2011 20:29

alles compleet uit een g40 halen[vind maar eens 1 met een goed blok,maar dat terzijde]
en in de 6n bouwen.aandrijfassen kun je blijven gebruiken,aansluiten op de zekeringkast met een goed schema,intercooler in front bouwen voor de rest is het aardig plug en play.

JarnoVWPolo6N 04-10-2011 08:56

Tip: verdiep je eerst eens in de motorsteun aan de distributie-zijde, die komt compleet niet overeen, en is ook niet plug&play over te zetten of dergelijk zoals hier geopperd word. Op vwpolo.nl/forum zit ene polofreaky (Pascal) die een G40 in zijn oude 6N had gehangen, misschien dat je hem eens het een en ander kan vragen.

richard-polo 04-10-2011 10:56

Quote:
Originally Posted by JarnoVWPolo6N
Tip: en is ook niet plug&play over te zetten of dergelijk zoals hier geopperd word. .


:thumbup:


komt omdat sommige denken dat ze overal verstand van hebben..
plug and play is inbouwen en aansluiten,. dat is hier NIET van toepassing ...

De Pul 04-10-2011 16:52

Aardig plug en play zeg ik ook en idd zul je de 86c drager in de 6n moeten verwerken,maar dat lijkt me toch niet zo heel spectaculair. @richard,zie dat je weer wat te melden hebt,polo al eens klaar?

Richard 04-10-2011 17:22

http://www.automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=3945

JarnoVWPolo6N 05-10-2011 09:13

Quote:
Originally Posted by Richard


Ah kijk, daarin een perfecte foto gevonden voor de steun die ik bedoel, de rechtersteun (links op de foto dus):




Quote:
Originally Posted by De Pul
Aardig plug en play zeg ik ook en idd zul je de 86c drager in de 6n moeten verwerken,maar dat lijkt me toch niet zo heel spectaculair. @richard,zie dat je weer wat te melden hebt,polo al eens klaar?


Klopt, is niet veel werk, maar in mijn ogen is ook "aardig plug&play" eerder een gat groter boren of een sleufje vrezen, wat las- en slijpwerk vind ik persoonlijk niet meer " aardig plug&play", maar dat is een subjectieve kwestie :thumbup: Het is in ieder geval goed te doen, maar vereist meer werk dan bv een 6N 16v in een 86c zetten, daarbij kun je de dynamo steun van de 86c overzetten om het blok in de originele steunpunten te hangen, dat vind ik dan meer in de categorie "aardig plug&play" vallen.
En lol @ last-remark ;)

De Pul 05-10-2011 16:58

je hebt gelijk,het is natuurlijk net hoe je er tegen aan kijkt.ik doe alleen maar motorrevisie en in/ombouw voor de kost en heb met zat gekker ervaring;)

JarnoVWPolo6N 06-10-2011 17:18

Geen punt, ik deel je mening, zelf ook op dit moment met wat creatievere dingen bezig dan plug&play. Wilde het enkel in een wat objectiever perspectief zetten, zodat de TS een beter/vollediger antwoord op zijn vraag krijgt -> that's what forums are for right? :)

De Pul 06-10-2011 17:30

:thumbup:

richard-polo 08-10-2011 08:49

Quote:
Originally Posted by De Pul
@richard,zie dat je weer wat te melden hebt,polo al eens klaar?



Neej, van de winter kan ik weer genoeg doen!
{het is hobby,geen race tegen de klok ;) }

Heb Jij jouw 1.6 turbo wel af dan :rolleyes: want jij hebt anders ook zat Rotzooi te melden.. :shake:


All times are GMT +1. The time now is 23:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.