Radiator expansie vat vraag
Goedemiddag Allen,
Ik ben bezig met het APK klaar krijgen van mijn Jetta met 1.6 TD uit een Golf GTD. Nu heb ik om onverklaarbare redenen veel druk op mijn koelslangen, alles boven een 1/3 vulling in mijn expansievat gooit ie op straat. Vul ik niet verder dan 1/3 is er niets mis, maar loop ik niet het risico uiteindelijk mijn blok te vernaggelen? Nu dacht ik ergens te zien dat het expansievat van een GTD anders is dan een standaard 1.6 D. Heeft het dus zin een ander expansivat aan te schaffen hiervoor? Of heeft iemand er 1 te leen voor een tijdje? Alvast bedankt |
Het vat zelf is niets meer dan een plastic reservoir, niets speciaals aan...
Misschien is je dop niet goed meer? Houdt ie m wel goed op temperatuur, en wordt je kachel warm? Of andere indicaties dat er iets verstopt zit? |
Quote:
Dat hoopte ik al, maar je weet het nooit natuurlijk. ik ben ondertussen zover dat ik zelfs dat soort geintjes al ga proberen. de kachel wordt gewoon warm. al komt de meter nooit boven de helft uit. Er hebben al 3 verschillende doppen opgezeten, mocht niet baten. de koelvloeistof is ondertussen ook al 2 x vervangen. |
Haal je thermostaat er is uit, kijk dan nog maar eens of ie het doet.
Thermostaat zit mss vast of verkeerd ingebouwd |
Quote:
Ok, hoe ga ik als leek zien of de inbouwwijze goed of fout is, een thermostaat past toch maar op 1 manier? |
Quote:
klopt, maar hij kan wel kapot zijn :) |
Haal hem er uit en doe hem in een kopje.
Kokend water erover en gaat hij dan open dan is hij goed. Vaak als de thermosstaat kapot is geeft hij ook minder dan de helft aan. |
heb je verder geen vieze troebele koelvloeistof?
|
in een golf 2 past deze maar naar 1 kant maar in een golf 1 is het blijkbaar mogelijk om het achterstevoren te monteren.
Mijn broer heeft het ooit klaar gekregen in ieder geval :D Daarmee dat ik het typte :thumbup: |
Azo, weer wat geleerd.
Vies is de koelvloeistof zeker, maar ik weet eigenlijk niet beter uit al mijn auto's ongeacht merk of type, troebel is wat anders. Zover ik het kan onderscheiden zit er ook geen olie in, ruikt het niet extreem vreemd. De check up van de thermostaat laat ik links liggen, ik haal dan wel meteen een nieuwe, aangezien deze ook al eens vervangen is (wie weet "maandagmorgen" versie). Is het niet makkelijker om dan meteen in 1 moeite de waterpomp te vervangen? |
de waterpomp heb je zo vervangen hoef je niet veel moeite voor te doen
moet er ook even nieuwe pakking tussen |
Ik mag zowiezo aan de klus, vanmiddag is er door een foute constructie een lekkage ontstaan in de onderste slang.
bijkomend voordeel is dat alle vloeistof al weg is :rolleyes: nieuwe slang eronder, koppeling verplaatsen zodat deze niet meer de slang kapot schuurt, thermostaat en waterpomp en eens kijken wat dat doet. zijn er aangaande de waterpomp nog dingen waar ik rekening mee moet houden.... |
bij het opnieuw vullen de motor laten draaien en de kachel helemaal op warm zetten zodat hij de koelvloeistof overal heen pompt.
|
Is wss de waterpomp
Had laatst een golf 3 met het zelfde probleem Bleek dat het schoepenwiel van de pomp los zat |
Dat zou idd mooi zijn als daarmee het probleem verholpen is.
zie ik iets over het hoofd aangaande het verwijderen van de waterpomp? wat een K&t karwei is dat, dynamo weg, radiator voor het gemak ook al vast weggehaald, nu nog 2 van de 5 boutjes als het goed is, maar had geen zin meer (schemering), voel me nu net een neger.... :D zo zwart als ik ben |
All times are GMT +1. The time now is 04:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.