handrem werkt ineens niet meer
heren,
vandeweek heb ik bij mijn golf mk2 gti de remschijven en remblokken vervangen en na het vervangen doet mijn handrem niets tot weinig, terwijl deze het prima tot goed werkte voordat we begonnen. we hebben de klauw eraf gehaald, schijf en blokken vervangen en klauw terug gezet en voila handrem doet niks wie kan me hier iets over vertelle wat ik over het hoofd heb gezien of niet goed heb gedaan alvast bedankt |
Werkt hij helemaal niet, of pakt hij pas op het einde?
|
Quote:
moet de handrem bijna door het dak trekken en dan nog staat hij niet vast maar voor de schijven en blokken vervangen waren stond hij na 2/3 tandjes als een huis vast met de handrem |
Stel de handrem, kijken of hij dan wel goed aangrijpt en of de wielen dan nog vrijlopen.
|
Ik kom eraan :D
|
Nieuwe remblokken gemonteerd???
Als ik moet goed weet te herrineren moet je klauwen achter terug indraaien bij monteren nieuwe remblokken en niet inknijpen met bv sokkentang anders is je klauw inwendig kapot! Misschien dat iemand het 100% zeker weet. |
Je moet ze iid indraaien en tegelijkeen beetje drukken ,zit een soort vertandingsmechanisme in de zuiger .
Maar bij het monteren kun je het beste de zuiger iets uitdraaien totdat de klauw net om de remblokken en schijf past ,dan heb je meteen een goede remdruk( na het ontluchten) en handrem ! Probeer het maar eens , je zult zien dat het werkt ,ik heb namelijk precies hetzelfdfe gehad een aantal jaren terug . |
je moet je remzuiger opnieuw afstellen bij nieuwe schijven en/of blokken. Er moet namelijk 1mm speling tussen het vlakke gedeelte van je klauw waar je buitenste remblok in opgesloten wordt en buitenste remblok zelf zitten. Zit dat niet dan moet je dit afstellen door je remzuiger uit te draaien. en dan je handremkabel onder je hendel afstellen en dan moet ie het weer als vanouds doen :thumbup: succes
|
heren alvast bedankt voor de reacties, heb vanmiddag nog even met stinky de kabels bij me handremhendel zelf ietsjes aangedraaid en hij blokkeert nu iig wel voor de apk
binnenkort maar eens die zuiger iets uitdraaien en alles netjes afstellen, de zuiger is bij vervangen blokken en schijven helemaal naar binnen gedraaid en toen gemonteerd, dus niet iets uitgedraaid met speling van 1mm |
Quote:
Klopt bij het oude model,die je terug draaid met inbus De nieuwere zijn zelf stellend |
All times are GMT +1. The time now is 09:54. |