Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Probleem abf !! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89630)

bluebastard 07-09-2011 10:22

Probleem abf !!

Ik heb een probleem met m'n abf motor in mijn golf 2.

Ik heb de motor goed lopend uit mn golf 3 gehaald incl computer, kabelboom enz enz.
Deze in mijn golf 2 gehangen en nu start ie dus niet.
Hij krijgt benzine, getest op de slang op de injectorrail.
Hij vonkt (voor zover ik kan zien prima).
Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit, lijkt ie even aan te willen slaan maar doet dat dus niet.
Met een flinke backfire uit de inlaat als gevolg. :eek:
Dat wil ik dus ook niet nog een keer proberen.
Merktekens op het vliegwiel en nokkenas gelijk gezet.
Dus lijkt mij dat ook goed.

Iemand enig idee waar ik het nog meer in kan zoeken ?

Wordt er zo langzamerhand een beetje gek van... :mad:

Marcski 07-09-2011 10:35

Hoe zien je bougies eruit, nat of droog?

Demonteer je injectorrail even en test of er benzine uit komt.

Alle onderdelen van de startonderbreker gemonteerd?

Herm Schreurs 07-09-2011 10:57

Had je een immo op je Golf mk3? (wegrijblokkering)

bluebastard 07-09-2011 11:38

Quote:
Originally Posted by Marcski
Hoe zien je bougies eruit, nat of droog?

Demonteer je injectorrail even en test of er benzine uit komt.

Alle onderdelen van de startonderbreker gemonteerd?

Op remmenreiniger loopt ie ook niet, maar injectorrail kan ik wel ff checken.

bluebastard 07-09-2011 11:39

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Had je een immo op je Golf mk3? (wegrijblokkering)

Standaard zover ik weet niet. Auto kwam uit midden 1994. Toen zat t er nog niet op volgens mij.

Marcski 07-09-2011 13:30

immo kwam idd modeljaar 95, 08-'94, dus kan krap zijn maar is wel een mogelijkheid.
Google voor de zekerheid het nummer van je ecu, ergens op internet staat een lijstje met ecu's met en zonder

bluebastard 07-09-2011 14:45

Quote:
immo kwam idd modeljaar 95, 08-'94, dus kan krap zijn maar is wel een mogelijkheid.
Google voor de zekerheid het nummer van je ecu, ergens op internet staat een lijstje met ecu's met en zonder

Maar zover ik weet zou ie dan even 2 sec moeten lopen waarna ie weer uitvalt. Dat is wat ik heb gehoord.

Marcski 07-09-2011 15:48

klopt, wat herm ook zegt, het is wegrijblokkering, geen startblokkering

bluebastard 07-09-2011 15:55

Quote:
klopt, wat herm ook zegt, het is wegrijblokkering, geen startblokkering

Dus dan heb ik nog steeds het probleem dat ie niet start ;)

MelG60 07-09-2011 16:32

Heb je de obd stekers er nog aan? > uitlezen.
Brandstofslangen ook goedom aangesloten?
Merkteken op krukaspoelie staat gelijk aan merkteken op vliegwiel?
Stekers van gaskleppositiesensor, watertempsensor, luchttempsensor, lambdasensor en hall voeler van onsteking en stationair toerenklep loshalen en dan nog eens proberen, als een van deze sensoren/actuatoren defect is zou hij niet aan kunnen slaan.

Maar wat ik denk wat heel goed zou kunnen is dat je krukaspositiesensor stuk is, heb ik al vaker gehad bij een ABF. Let wel op bij vervanging dat het een hall effect sensor is anders dan bij de meeste andere vw's waar het een VR sensor is.

bluebastard 07-09-2011 21:25

Quote:
Originally Posted by MelG60
Heb je de obd stekers er nog aan? > uitlezen.
Brandstofslangen ook goedom aangesloten?
Merkteken op krukaspoelie staat gelijk aan merkteken op vliegwiel?
Stekers van gaskleppositiesensor, watertempsensor, luchttempsensor, lambdasensor en hall voeler van onsteking en stationair toerenklep loshalen en dan nog eens proberen, als een van deze sensoren/actuatoren defect is zou hij niet aan kunnen slaan.

Maar wat ik denk wat heel goed zou kunnen is dat je krukaspositiesensor stuk is, heb ik al vaker gehad bij een ABF. Let wel op bij vervanging dat het een hall effect sensor is anders dan bij de meeste andere vw's waar het een VR sensor is.

Hier kan ik denk ik wel wat mee !! :thumbup:

Al je punten ga ik zeker nog een keer checken.

De brandstof aanvoer- en retourslangen en slangen naar die pot in het spatbord zijn nog wel een beetje abacadabra voor me.

Het enige wat me dus verbaasd is dat ie prima lopend eruit is gehaald en ineens dit probleem geeft. Is raar toch ?

Herm Schreurs 07-09-2011 22:25

Je hebt regelapparaten met een letter achter je onderdeelnummer en je hebt er met twee letters achteraan.

Die met 1 letter hebben in de regel GEEN immo en die met 2 letters in de regel WEL.

Het beste kun je op ebay een OBD uitlezer bestellen en die even aan de 16p stekker aansluiten. Als je hem dan probeert uit te lezen geeft hij vanzelf aan of hij geblokkeerd is of niet.
Zoja, even foutcodes resetten en originele immo uit je golf mk3 overzetten en de chip uit de golf 3 sleutel even in de ontvangerring plakken.

Succes! Ben beniewd!

Herm Schreurs 07-09-2011 22:27

Met een OBD uitlezer zie je vrij snel welke sensor het niet doet.

Brandstofdruk ok? Zit een 4 bar regelaar in meen ik dus die zul je minmaal moeten halen.

ok, hij zou een beetje moeten stotteren :)

Dexter 08-09-2011 11:40

Staat alles wel op tijd?

Als die "backfired" dan zou ik zeggen dat die te vroeg ontsteekt of helemaal niet goed staat.

Buiten dat hebben alle Golf MK3's een transponder volgens mij.... en dus ook allemaal "immo" zou ik dan zeggen.

marcel--46 08-09-2011 12:00

Dit lijkt heel erg op een ontstekings probleem.
Je zegt in je begin post dat je je vliegwiel en nokkenas merktekens gelijk hebt gezet
Liep de motor dan wel goed toen dit niet gelijk stond?
en heb je dit pas verandert toen je m in de golf 2 hing?

Herm Schreurs 08-09-2011 15:32

Quote:
Originally Posted by Dexter
Staat alles wel op tijd?

Als die "backfired" dan zou ik zeggen dat die te vroeg ontsteekt of helemaal niet goed staat.

Buiten dat hebben alle Golf MK3's een transponder volgens mij.... en dus ook allemaal "immo" zou ik dan zeggen.

Nee hoor,
heb pas een 94 er ABF in een Golf 1 aangesloten en regelapparaat had geen immo.
Was een Siemens met 1 letter achter de bestelcode

MelG60 08-09-2011 16:22

Met onderbreker zou hij iig moeten starten en dat doet hij ook niet.

bluebastard 08-09-2011 17:17

Hij liep gewoon zoals t hoort toen ik 'm demonteerde.

Verder heb ik "uiteraard" de distributieriem vervangen waarna het krukastandwiel per ongeluk iets is verdraaid.
Dit heb ik later gelijk gezet op de merktekens van de nokkenas, vliegwiel en krukas.
Na een paar keer ronddraaien stonden deze tekens nog steeds goed tov elkaar.

Verder had ik in mn golf 3 gewoon een oude huis, tuin en keuken sleutel. En ik denk dat daar echt geen transponder in zit/zat.

Als pomp gebruik ik die van een 1800 injectie (rp). Dus die zou voldoende druk moeten leveren.

Audi1981 08-09-2011 19:13

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Als pomp gebruik ik die van een 1800 injectie (rp). Dus die zou voldoende druk moeten leveren.

Meten = en blijft weten!

bluebastard 09-09-2011 09:44

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Meten = en blijft weten!

Maar dan zou ie op remmenreiniger toch ook (even) moeten lopen ?

All times are GMT +1. The time now is 10:47.