waterpomp 16 PL vervangen
Beste forummers,
Ik wil mijn waterpomp inclusief huis vervangen. Kan ik deze demonteren zonder delen van mijn distributie los te halen of ontkom ik daar niet aan? Ik heb tevergeefs gezocht naar een handleiding dus alle tips zijn welkom. Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Howler |
Aangezien deze gewoon door de v-snaar aangedreven wordt en op de voorzijde van het blok zit hoeft de tandriem niet los.
Het vervangen van de waterpomp stelt niet veel voor, heb je hier geen inzicht in dan is het misschien verstandig dat je het iemand anders laat doen of samen met iemand doet. |
het lijkt alsof het grote tussenriemwiel en de achterste distributiedeksel (kleine metalen plaatje) voor de bouten van de waterpomp zitten. Zal de boel nog eens goed bekijken morgen.
Bedankt alvast! |
Dynamo en steun weg en je kan bij de pomp
|
Quote:
Die zitten inderdaad voor het losse deel van de waterpomp, maar je wilt hem inclusief huis vervangen dus die schoeven hoef je niet los te draaien. Je hoeft alleen een boutje van de kap loshalen en de 4 bouten van het huis. |
Het is gelukt!
Ik zag in eerste instantie de inbusbout aan de zijkant van de dynamosteun over het hoofd, maar verder wees het zich vanzelf. Bedankt voor de reacties! Groet, Howler |
even een oude koe uit de sloot halen ;
Mijn waterpomp is lek, dus dien ik ze te vervangen. De 4 bouten van de pomp heb ik kunnen lossen, dan zag ik ook dat 1 boutje los moest aan de distributieriem-kap, deze heb ik dan ook gelost. Nu wil ik de pomp ervantussen halen, maar ze blijft precies nog ergens hangen achter de distributieriem-kap. Dien ik nog ergens boutjes te lossen die ik over het hoofd zag, of dient de alternator ook los gemaakt te worden ?? Iemand die toevallig foto's heeft van demontage ? Best ineens de thermostaat die in het huis zit vervangen ?? Thanks, Robin |
Als het goed is zit je distributiekap vast met boutje en moertje op je waterpomp. En idd je thermostaat 12 euro en flens 5 euro, pakking 1 euro even vervangen
|
Quote:
Dat boutje is al los. Bij de waterpomp zit een rubberen dichtring, is deze niet voldoende ?? Of zit er pakking tussen thermostaat ?? Dus de alternator moet volgens jou niet los ?? Thanks |
Je heb 2 rubberen dichtringen, 1 in je waterpomp>afdichtring>motor, en 1 waterpomp> thermostaat>afdichtring>flens
|
All times are GMT +1. The time now is 20:59. |