Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vraagje besturingscomputer Golf 3 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89500)

svennie 03-09-2011 18:15

Vraagje besturingscomputer Golf 3

Ik heb een vraagje over de besturingscomputer van mijn Golf 3 1.6i ABU.

Het is namelijk zo dat ik jaren geleden een keer ben blijven staan met een kapotte besturingscomputer door verkeerd overstarten. Die was doorgebrand.
Toen hebben ze me er een andere in gezet en toen ik toen de auto ging ophalen lag er een kaartje van een 1.4 op mijn bestuurderstoel. Ik ga er dus vanuit dat ze me toen de computer van een 1.4 erin gezet hebben.

Kan het daardoor zijn dat mijn auto langzamer is dan met een 1.6 computer?
Alvast bedankt.

MauSeR35 08-09-2011 21:30

Enige 1.4 uit een golf 3 die ook mono-motronic heeft is volgens mij de ABD, maar of dat dat ook direct uitwisselbaar is weet ik zo niet zeker. Het zou misschien wel kunnen dan, dan zal er ook een en ander niet kloppen aan programmeringen als inspuittijd, timing ontsteking etc dus dan zou je wel wat kunnen missen idd..
Maar het meeste is dus giswerk..

svennie 09-09-2011 16:58

Hmm ok.
Verder loopt de auto prima, alleen ik vind het dus vrij traag.
En een computer van een 1.8 plaatsen heeft dat zin?

Spierings 09-09-2011 17:01

Quote:
Originally Posted by svennie
Hmm ok.
Verder loopt de auto prima, alleen ik vind het dus vrij traag.
En een computer van een 1.8 plaatsen heeft dat zin?

Je moet gewoon de juiste computer monteren (indien verkeerd), Met een computer van een andere motor zal je waarschijnlijk storingen krijgen en dat hij slechter gaat lopen.

De Pul 09-09-2011 17:30

van een 1.4 kun je idd zo[zonder foutcodes of trammelant] ompluggen.je merkt het wel,dat klopt;)

van een 1.8 gaat niet,die gebruikt een ander regelsysteem.

svennie 09-09-2011 18:24

Ok.
Kan je nog ergens aan de computer zelf zien of die van een 1.4 of een 1.6 is zodat ik het zeker weet.
Dan ga ik namelijk op zoek naar een die erin hoort.

Spierings 09-09-2011 18:29

Quote:
Ok.
Kan je nog ergens aan de computer zelf zien of die van een 1.4 of een 1.6 is zodat ik het zeker weet.
Dan ga ik namelijk op zoek naar een die erin hoort.

Je kunt het zien aan het onderdeelnummer.
Er is waarschijnlijk wel iemand hier die het orginele nummer voor een 1.6 computer op kan zoeken.

De Pul 09-09-2011 18:44

heb helaas al dat 'nieuwe' spul de deur uit gedaan.
probeer gewoon een kloppend regelapparaat op de sloop te halen van zo'n ding liggen er zat.

svennie 09-09-2011 21:50

Ik zal eens op zoek gaan.
Weet toevallig iemand welk nummer ik moet hebben? Dat zoekt wat makkelijker :thumbup:

J-9A-N 09-09-2011 22:05

Hoop dat je het kan lezen , anders even je mailadres sturen.

Gr Jan.

svennie 10-09-2011 11:40

Quote:
Originally Posted by J-9A-N

Hoop dat je het kan lezen , anders even je mailadres sturen.

Gr Jan.

Dank je.
Is redelijk te lezen. Dus ik moet de AX hebben he?
Mijn Etka versie geeft namelijk 2 verschillende aan. Daarom was ik aan het twijfelen. Maar als bij jou maar 1 staat, dan zal het die wel zijn.

Spierings 10-09-2011 13:05

Quote:
Dank je.
Is redelijk te lezen. Dus ik moet de AX hebben he?
Mijn Etka versie geeft namelijk 2 verschillende aan. Daarom was ik aan het twijfelen. Maar als bij jou maar 1 staat, dan zal het die wel zijn.

Kan zijn dat op het regelapparaat het nummer gewoon eindigt met een A.
De X op het eind wil meestal zeggen dat het om een ruildeel gaat, en staat er dus niet altijd achter.

All times are GMT +1. The time now is 16:31.