![]() |
Scheve wielen op aanhanger?
Hier maar even de vraag:
Laatst met de aanhanger wat spullen opgehaald en zag dat de wielen er onwijs scheef onder staan (net een verlaagde Kever). Kan dit kwaad? Moet ik wat vervangen, zit dit met bladveren ofzo? |
Wiellagers stuk....?? astappen krom??? overbeladen????
|
Heb zo een idee dat ie ooit eens overbeladen is. Er kan nog wel mee gereden worden, maar heb ik kans dat er straks wat afbreekt oid?
Dat ie net trouwens leeg was, zag ik dat de wielen weer vrijwel netjes stond, maar toch nog ietwat scheef. Heb dus een vermoeden dat er al iets versleten is of wat dan ook. |
Yup, overbeladen is de boosdoener.
Als je onder de aanhanger kijkt zal waarschijnlijk de torsieas aan het uiteinde(onderkant) gescheurd zijn. De torsie arm word met veel kracht in de torsieas gedrukt, en oefent een constante druk naar buiten uit. Ga je de boel overbeladen scheurt de onderkant van de as open, en heb je veel camber. Nieuwe as monteren is de enige oplossing :( |
Bedankt voor de informatie! Ga het vd week even bekijken!
|
ligt ook aan het soort as wat eronder zit, oudere aanhangers doen dit vrijwel altijd. (niet extreem)
|
ja maar als die leeg zijn staan de wielen meestal in een positief camber toch?! Gwn ff kijken, dan weet je het zeker he!
|
All times are GMT +1. The time now is 01:12. |