Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Daily verzekeren tegen taxatiewaarde (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88411)

ronaroot 04-08-2011 14:11

Daily verzekeren tegen taxatiewaarde

Wie heeft er ervaring met hun auto waar dagelijks mee gereden wordt verzekeren tegen de taxatiewaarde ?

Het volgt is namelijk, ik heb recentelijk mijn Golf 2 uit 1985 laten taxeren aangezien ik bij een eventuele schade niet afgescheept wil worden met een "dagwaarde"

Bij mijn huidige verzekering (even apeldoorn bellen :rolleyes: ) is verzekeren tegen taxatiewaarde helemaal niet mogelijk.
Nu heb ik andere gevonden waarbij dit wel mogelijk is (wordt dan een oldtimer verzekering of een semi-oldtimerverzekering) echter is daarbij het max aan kilometers die jaarlijks gereden worden zeer beperkt (meestal max 10.000km)
Aangezien ik mijn auto dagelijks (woon/werk verkeer) gebruik kom ik daar dus niet mee weg.

Nu kom ik in diverse topics de naam diks tegen en vooral in de "oudere" berichten wordt hier positief over gesproken, echter in de nieuwere berichten is dat niet meer het geval.

Dus: wie heeft ervaring in een goeie passende verzekering en wie kan me meer vertellen over diks of een vergelijkbare aanbieder ?

guusvandevenne 04-08-2011 16:52

Je moet eens snelder assurantiën proberen. Verzekerd oldtimers als dagelijkse auto, all risk met taxatie waarde voor dacht ik iets van 20 per maand. Misschien iets duurder.
Bij hun kan je de auto dan ook als eerste auto rijden zeg maar.

ronaroot 05-08-2011 15:57

Die naam ben ik al eens eerder tegengekomen.
Ik ga eens informeren :thumbup:

Verder niemand die zijn/haar "daily" heeft getaxeerd en tegen die waarde heeft verzekerd ?

De Limburger 05-08-2011 16:25

Ik heb hem zo gewoon bij Unive lopen, allrisk op taxatie waarde. betaal 65euro per maand, en kan 20.000km rijden per jaar.

ronaroot 05-08-2011 17:00

Danke Ronnie, daar ga ik ook eens informeren :thumbup:

evilnyntje 05-08-2011 18:47

Ik heb mijn daily (Golf 1 GTD) getaxeerd en als dagelijkse auto tegen taxatiewaarde verzekerd bij Unigarant. Ook geen problemen.

Jetta MaNiA 05-08-2011 18:57

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik heb hem zo gewoon bij Unive lopen, allrisk op taxatie waarde. betaal 65euro per maand, en kan 20.000km rijden per jaar.

Jeumig, dan ben ik goedkoop uit, betaal nog niet de helft!

evilnyntje 05-08-2011 19:00

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Jeumig, dan ben ik goedkoop uit, betaal nog niet de helft!

Ik zat ook rond de dertig maar dat heeft als je hem als daily verzekerd en allrisk te maken met je schade vrije jaren. Oldtimer verzekering tegen taxatiewaarde is weer niet afhankelijk van schadevrije jaren.

guusvandevenne 05-08-2011 19:45

Bij Snelders maken je schadevrije jaren niet uit, gaat op basis van leeftijd. Ze hebben ook een site waar je t volgens mij vrij gemakkelijk kan uitrekenen.

ronaroot 06-08-2011 12:38

Ja ik verwacht niet dat ik heel goedkoop ga uitkomen.
Is wat evilnyntje zegt, een daily allrisk tegen taxatiewaarde zal prijzig zijn.

Maandag eens een rondje bellen ;)

Jan-Jelle 06-08-2011 16:41

Neem anders gewoon eens contact op met een tussenpersoon? Dat heb ik zelf ook, enkel 2 tientjes aan extra kosten en ieder jaar de nieuwe groene kaart op de mat... Ideaal...

ronaroot 08-08-2011 10:24

Nou na een rondje bellen toch bij Unive terecht gekomen. :thumbup:
Voor een (semi)-oldtimerverzekering kom ik zowieso bij geen enkele verzekering in aanmerking gezien de kilometers die ik maak :rolleyes:
Bij Unigarant kon ik al helemaal niet terecht aangezijn zij geen auto's die op LPG of Diesel rijden tegen taxatiewaarde verzekeren :redface:

@ Ronnie, ik kom wel beduidend goedkoper uit als jouw met all-risk en 20.000km p.jaar :confused: is dat de enige auto die jij daar verzekerd hebt ?

Iedereen bedankt voor de tips, ik ben geholpen :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 04:06.