waar zit de remkrachtverdeler???
ik heb een 1800 8v motor in mijn 84er golf 2 gebouwd en ik weet dat een golf met 1800 motor een remkrachtverdeler heeft op de achteras(ivm gewicht motor??).
maar waar zit de remkrachtverdeler bij een 84er 1300(waar nu een 1800 in zit) ik dacht zelf misschien in de remcilinder ???(trommelrem) |
Quote:
hallo .. die van jou heeft het niet erop zitten ,, na mijn weten heeft 1,3 het niet ,, en de anderen wel ... je kan het er wel opzeten ,, maar moet je het 1 en ander verbouwen ,, vrgr gooigolf |
Niet alle golfjes hebben een remkrachtverdeler, maar wagens welke er een hebben, hebben ook grotere wielremcilinders.
|
ik heb eens gehoord van iemand dat het ook in de remcillinder zelf kan zitten want wat zorgt er dan voor dat de achterremmen niet blokkeren.
|
die van jou heeft het niet hoor ..
1,3 zoizo niet .. de remverdeeler. is er voor als je de auto meer belaad .. met mensen dan gaat hij wat meer remmen op de achterste wielen .. lijkt mij stug dat zoiets . in cylinder zit . vrgr gooigolf . |
Remkrachtregelaar zit naar mijn weten alleen op:
- auto's met schijven - auto's met trommels EN airco of automaat - en de dieselmodellen, (bijna?) alle jetta's en de syncro's. Zit ook altijd bij de achteras, aan 1 kant vast aan de carosserie en met 1 kant aan het bewegende deel van de as. |
Quote:
Niet geheel relevant, mijn starlet uit 89 heeft er ook een. vorig jaar nog mogen vervangen.. ala 250 euro bij de dealert. Geen automaat, geen diesel, weinig plaats voor veel mensen en bagage, wel schijfremmen voor. |
Quote:
Op mijn 1800 cl van '86 zit hij ook gewoon op, daar zitten geen opties op :D |
Mijn polo 86c ('94, 1.3 aav) had ook gewoon een remkrachtverdeler. Dus ik neem aan dat het dus wel op meerdere/verschillende type's zit.
|
All times are GMT +1. The time now is 10:00. |