golf 2 oettinger
ik heb een duitse golf 2 16v oettinger gekocht
weet iemand wat oettinger met de motor van zo'n 16v uithaalde ik niet en daarom vraag ik het aan jullie :D |
Re: golf 2 oettinger
Quote:
Oettinger had/heeft meerdere mogelijkheden voor een Golf II 16V (mogelijkheden tussen de 143 en 182 pk). Zit er geen sticker onder de motorkap (links) van Oettinger? Als je iets meer gegevens voor mij hebt kan ik het verder uitzoeken (heb alle Oettingerfolders van de Golf II van die tijd hier liggen namelijk). |
prachtig
ik ga de wagen maandag halen dan laat ik je wel weten wat op de sticker staat ze hebben me gezegd dat hij 160 pk zou hebben kan fout zijn ook natuurlijk maar het is een vliegmachien ik heb er vandaag mee gaan rijden alvast bedankt |
Quote:
ben benieuwd, suc6 alvast |
Als het een 'echte' Oettinger is heeft hij een ander inlaatspruitstuk dan een gewone.
|
Als het er een is, dan heeft hij ook een blauwe plaquette in de motorruimte ge-popnageld gekregen met de gegevens erop.
Hoop voor jou dat het dan die leuke uitvoering is met hun Oettinger KR2000E/16VS pakket: in de PerformanceVW van mei 2001 staat er zo een : volgens dat magazine: 2021cc compressie 10,5:1 boring 82,5 slag 94,5 182 bhp bij 6500 rpm gesmede zuigers gebalanceerde krukas in en uitlaatpoorten bewerkt alu carterpan met koelribben aangepaste versnellingsbak 0-62 mph in 7,1sec top 140 mph votex middenconsole met oettinger klokjes!! Oettinger stuur Dus je begrijpt wel dat ik hoop dat het hem is......! |
Veel plezier met je aankoop !! :D
|
Quote:
dat hoeft dus echt niet zo te zijn, alleen de 2000E/16V versie van Oettinger heeft een ander inlaatspruitstuk. Ook waren er paketten waarbij alleen werd volstaan met het bewerken van de cil.kop, snelle nokkenas etc. |
Iid Cody dat bedoel ik ook maar een bewerkt cilinderkopje is niet zo bijzonder he?
|
Het is gewoon te hopen voor schrauber dat het een echt Oettinger product is. Helaas zijn er meer stickers dan motorblokken verkocht :D
|
zijn der pics van die uitvoering?
schrauber > is het veel gekloot om zo'n auto in te voeren? |
het invoeren kost 100 euro
moet je een afspraak maken op de keuring voor het invoeren. als je problemen moest hebben ik heb het nummer van iemand op het ministerie het is zelfs mogelijk om een golf 2 vr6in te voeren dat heb ik al gedaan maar de wagen moet dan tuv gekeurd en 2maanden verzekerd en ingeschreven geweest zijn in duitsland bv dus alles is mogelijk je moet het alleen durven :D |
ik ben de oettinger gaan halen
de gegevens die op het oettinger plaatje staan zijn KR 1800 E/16 vs bougies: F6 DTC zundzeitspunkt:5+- 1° vor OT CO: 1.0+- 0.5% motor olie : 4.0l Pruf und einstell bedienung wie V.A.G fur motor KR op de tuv papieren stond nog extra een supersprint 4in 1 uitlaat en ik ben al volop begonnen aan het demonteren voor de spuitjob |
leuke aankoop!
|
Gegevens Oettinger KR-1800 E/16 VS (OE 000 166 00)
110 kW/ 150 pk 0-100 in 8,2 sec topsnelheid 212 km/u max koppel 175 Nm bij 5350 rpm veranderingen t.o.v. basis (16V KR 139pk): andere inlaatnokkenas (276 graden) doorstroming inlaatspruitstuk verbeterd Superbenzine 98 ROZ, verbruik gelijk aan serie Onderhoud en afstelling gelijk aan serie Oettinger rekende hiervoor in 1990 DM 1.098,= |
Owwww, dus vrij standaard blok
Maar wel leuk BTW |
bedankt voor de reacties en de opzoekingenen
als er iemand zijn documentatie over de golf 2 oettinger wil verkopen laat me dan iets weten aub want ik ben ernstig opzoek naar zoiets mail dan naar g60freak@tiscali.be |
Quote:
Ik vind 150 pk al een goede stap voorwaarts :D |
boven op de oettinger kan ik rekene op een 4 -2-1 van supersprint
dus ik denk dat we ongeveer op 160pk zullen zitten evenveel als g60 niet slecht vind ik :D |
alleen door die supersprint 10pk meer??
gaat alleen niet lukken weet ik 100 % cker!! grtzz daniel |
All times are GMT +1. The time now is 18:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.