stationair probleem 1.8 2H motor
Hallo,
Ik heb een probleem met een 1.8 2H motor in een cabrio van 91. Hij loopt niet constant stationair. Hij zakt steeds richting 500 toeren en gaat dan meestal, als hij niet stil valt, richting 2000 toeren en dat herhaalt zich constant. Ook als ik koppeling in trap tijdens het rijden, zakt het toerental tot rond de 500 toeren en valt dan ook regelmatig uit. Ik heb al een aantal dingen gecontroleerd nav zoektocht op dit forum: Stationairregeling (stappenmotor) vervangen. Hiermee is het beter geworden, maar niet nog optimaal. Hij valt meestal niet meer zo ver terug in toeren, maar hij schommelt nog wel. Af en toe zakt hij nog wel zover terug en gooit hij de motor ook weer naar 2000 toeren. Het is geen nieuwe stappenmotor, maar wel één die recentelijk van een goed lopende 2H motor is gekomen. Als ik de (blauwe) temperatuursensor los gooi gaat hij wel mooi stationair lopen, maar zodra ik gas geef is het niet alles... Betekent dit dat die sensor kapot is? Stationairschroef heb ik ook al hoog en laag gehad, geen verschil. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij verder op weg kan helpen! Groeten, Remko |
Als ik het goed heb heeft deze een lambdasonde, deze eens doormeten of deze het wel doet of eens schoonmaken, gasklephuis eens reinigen. Zijn de eerste eenvoudige dingen waarmee je eens kan beginnen, je kunt wel meteen onderdelen gaan vervangen, maar dat kost meteen geld.
Succes ermee. Groetjes Ron |
Beide al gedaan, lijken in orde.. Probleem is nog niet opgelost....
Iemand dit probleem al eens meer gehad? Als de temp-sensor kapot is, kan dit hetzelfde fenomeen veroorzaken? Kunnen de stekkers van de beide temp-sensoren omgedraaid worden om één en ander uit te sluiten? Groeten, Remko |
haal de stekkers er eens vanaf, als hij niet reageerd dan weet je genoeg, reageert hij wel dan is dat ook weer uitgesloten. Doe eens wat remmenreiniger op je vacuumslangetjes/inlaatspruitstuk spuit en kijk of hij reageert, zoja dan heb je ergens een lek. Je moet gewoon van alles eens proberen.
Is mischien maar iets heel kleins. Groet Ron |
Klinkt als een vacuumlek
|
Als ik de achterste stekker los haal gaat hij stationair beter lopen, maar in andere toerengebieden gaat hij slechter lopen. Betekent dit dat de sensor in orde is?
Ik ben ook bang dat het iets kleins is, heb al vanalles los gehad en schoon gemaakt, heb al vacuumslangetjes dicht gehouden, maar tot nu toe zonder resultaat. Wel irritant... Groeten, Remko |
Hoe is het met onderhoud,filters ed??
|
Allemaal recent vervangen, dus daar zoek ik het ook niet in...
|
Ik zit hier met hetzelfde probleem ,ik heb ook dezelfde motor 2H en heb me al rot gezogd.
Maar vind het ook niet. |
Ik heb ook het zelfde probleem ook met mijn 2H heb ook al stappemotor schoongemaakt luchtmassa meter enzo.. slangentjes gecheakt enzo ik heb ook als ik op de remtrap stationair gebeurt er niets laat ik hem los gaat die ineens hoger lopen
|
Draait de motor wel goed met de lambda-stekker los? (zgn noodloop)
Is de luchtmassameter goed? En de slang tussen de LMM en het inlaatspruitstuk? En niet te vergeten, de carterontluchting. |
Quote:
Is jouw rembekrachtiger niet lek? Probeer eens los te koppelen van je spruitstuk of waar die aan zit, kijk dan of ie weer mooi loopt... Pompend remmen maakt het erger neem ik aan? |
ik heb hem los gekoppeld en gereden het probleem is er nog steeds heb hem op de co meter gehad stationair is die 0.28 beetje aan de arme kant zeg maar, ik heb even na ged8 het is gekomen na dat ik me retourleiding heb door gebalzen die zat verstopt en kreeg die dus altijd teveel benzine. dus ik ga hem denk van de week wat rijker schroeven.
iemand nog ideen ?? |
All times are GMT +1. The time now is 22:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.