Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Toerental hoog en stotteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87193)

Dr.Golf 29-06-2011 22:57

Toerental hoog en stotteren
 
Zoals de titel vermeld, heb ik eigenlijk 2 problemen.
1e probleem is een hoog toerental, ongeveer 2 duizend toeren stationair bij warme motor
2e is dat wanneer de benzine meter in de buurt van een kwart komt, stottert de auto wanneer ik door de bocht ga.
Iemand ideen , opmerkingen of suggesties?
Het gaat om een 1.8i rp motor

Gerard Polo MK2 30-06-2011 10:49

Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
Zoals de titel vermeld, heb ik eigenlijk 2 problemen.
1e probleem is een hoog toerental, ongeveer 2 duizend toeren stationair bij warme motor
2e is dat wanneer de benzine meter in de buurt van een kwart komt, stottert de auto wanneer ik door de bocht ga.
Iemand ideen , opmerkingen of suggesties?
Het gaat om een 1.8i rp motor


Mijn idee:

1e, stappenmoter / stationair toerental regelklep (eraf trekken, zien hoe die dan loopt)
2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert.

1982kameiX1 30-06-2011 11:03

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Mijn idee:

1e, stappenmoter / stationair toerental regelklep (eraf trekken, zien hoe die dan loopt)
2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert.


Mijn idee:

1e, valse lucht?
2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert.

Dr.Golf 30-06-2011 12:27

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
Mijn idee:

1e, valse lucht?
2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert.


valse lucht dacht ik eerst ook, vacuumslangetjes zaten ook verkeerd.
heb nu alles via schema aangesloten. bij koude motor loopt ie mooi.
stappen motor weet ik niet hoe die eruti ziet bij een RP motor, meer evaring met PF. hier zitten 3 stekkers op de monopoint en als ik 1 van de 3 los trek
loopt ie helmaal beroerd.

het lijkt erop dat het zwarte blokje waar mijn gaskabel tegenaankomt een pen uitdrukt waardoor mijn gaspedaal niet helemaal terugkomt, zo voelt het pedaal ook.




bij de eerste pijl (waar je nu alleen een zwart gat ziet) ziet ook een stekker die zit op een kastje waar een pen uitkomt die tegen mijn kabel duwt, volgens mij komt die uit en loopt ie daarom hoog stationair als ik hem los trek loopt ie beroerd.
de 2e stekker zit voorop en regelt de aansturing, als ik die lostrek valt ie meteen uit.

tim_j 30-06-2011 22:51

Hoog stationair lijkt me het slangetje tussen de inlaat en rembekrachtiger,
is de rest van de vacuumbende wel in orde?

Dr.Golf 04-07-2011 16:03

Kan het misschien zo zijn dat wanneer de stekker van de oliesensor aan de zijkant van het blok
(rechts op de foto) er niet op zit dat daardoor het toerental omhoog gaat?

ik heb het stekkertje aangesloten en hij bleef rustig, heb alleen nog niet veel de auto gebruikt nadat ik dat stekkertje heb aangesloten.

Dr.Golf 07-07-2011 06:03

Niemand tips over het hoge toerental???
nieuwe koelslangen zitten erop, nieuwe olie sensor gaat erin
maar dat heeft niks met het toerental te maken.
vacuumslangetjes nagekeken.....

het palletje dat mijn gashendeltje op moet vangen en langzaam het toerental terug moet brengen, blijft iets uitstaan, waarom????

Audi1981 07-07-2011 17:14

Ik denk dat je stappenmotor of nog sturing krijgt, of gewoon defect is. Eerste is makkelijk te controleren door de stekker eraf te halen denk ik. Als de stappenmotor dan terug stelt weet je dat hij nog sturing krijgt en er waarschijnlijk een temperatuur sensor defect is. Gebeurt er niks dan is het tijd om een andere stappenmotor te zoeken.

Suc6 Mario!

gooigolf 07-07-2011 19:24

hallo ...

trek de temp sensor stekker er eens af ..
kijk eens wat hij dan doet ,,

vrgr gooigolf .

Dr.Golf 07-07-2011 21:42

stappenmotor blijft hangen weet alleen niet waarom.
als ik de stekker van de stappenmotor af haal reageert de motor daar wel op, toerental schommelt dan van 300 tot 2300 rpm heen en weer.
aansturing is dus oke. hij doet het ook alleen bij warme motor, koud en de eerste 5 km nergens last van.
heb wel een andere site met handige tips gevonden.

http://www.passat35i-forum.nl/modul...=2109&view=next

exact hetzelfde als mijn motorblok

gooigolf 08-07-2011 16:00

Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
stappenmotor blijft hangen weet alleen niet waarom.
als ik de stekker van de stappenmotor af haal reageert de motor daar wel op, toerental schommelt dan van 300 tot 2300 rpm heen en weer.
aansturing is dus oke. hij doet het ook alleen bij warme motor, koud en de eerste 5 km nergens last van.
heb wel een andere site met handige tips gevonden.

http://www.passat35i-forum.nl/modul...=2109&view=next

exact hetzelfde als mijn motorblok

hallo ..

pak anders even van sloop ben je overal aff ..

schoonmaken ,, kan mischien wel even helpen maar hoelang ..

vrgr gooigolf

Dr.Golf 08-07-2011 16:01

Vanmorgen alle how to,s uit de link hierboven uitgevoerd.
Lekker 2 uur aan het knutselen geweest met als resultaat,
1100 rpm bij koude motor en 900rpm bij warme motor.

@gooigolf: op de sloop stond helaas geen vw met rp motor.


Samen met de nieuwe koelslang een hoop goeds gedaan deze week.
Einddemper laat nog even op zich wachtenh, geen tijd dit weekend om hem erop te zetten.

Audi1981 08-07-2011 16:03

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Super! Die brulpijp kan altijd nog :D

TenTenDylan 28-03-2019 15:11

Een paar jaar later maar mijn vento 1.8 uit 96 (aam motor) heeft het zelfde idee. Helaas is dat linkje met de winnende oplossing niet meer online... iemand enig idee wat daar heeft gestaan?

Thanks!


All times are GMT +1. The time now is 09:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.