Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Problemen golf 1.6 diesel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87142)

wytse 28-06-2011 16:28

Problemen golf 1.6 diesel
 
Hallo iedereen.

Gisteren was ik met de golf naar huis aan het rijden. Vlak voor ik thuis kwam ging het lampje van de koelvloeistof branden.

Ik ben naar huis gereden en de motorkap geopend.
Heel de motor zat onder het koelwater. Het expansievat was leeg, ik bedoel dat er geen water meer inzat.

Er zat wel olie in. Nu benik al te weten gekomen dat dit door de koppakking komt.

Maar nu vraag ik mij af of dat iets te maken heeft met het koelwater dat ineens weg was. Verstopte radiator misdchien?

Nu is mijn vraag: hoe los ik deze problemen op?
Alvast bedankt.


Mvg, Wytse

Madison 28-06-2011 16:52

Ik neem aan dat ie het koelwater door overdruk eruit gooit,dat gebeurde bij mijn Golf ook.

Zollie 28-06-2011 17:36

nieuwe koppakking en nieuwe rad?

Nergens anders lekkage in je koelwatersysteem?

bert3660 28-06-2011 18:19

Dat probleem heb ik ook gehad, op het einde spoot het water tot tegen mijn raam op..

Probleem is opgelost --> blok wel kapot..

grts

Madison 28-06-2011 18:23

Zou in elk geval de koppakking en waterpomp vervangen!

wytse 28-06-2011 18:53

Quote:
Originally Posted by Zollie
nieuwe koppakking en nieuwe rad?

Nergens anders lekkage in je koelwatersysteem?

Dat weet ik niet, ik heb de darmen enzo nog niet nagekeken.

Is er geen andere oplossing dan de hele radiator te vervangen? Is redelijk kostelijk neem ik aan.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.


Mvg, Wytse

roy-mk1 28-06-2011 18:57

radiator kost ongeveer 5 tientjes op golf1onderdelen.nl

Ik neem aan dat je een golf 1 hebt

wytse 28-06-2011 19:33

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
radiator kost ongeveer 5 tientjes op golf1onderdelen.nl

Ik neem aan dat je een golf 1 hebt

Het gaat over een golf 2.

Mvg

roy-mk1 28-06-2011 22:40

ja dat kon ik ff niet weten hé

Kost tussen de 75 en 100 euro ongeveer

wytse 29-06-2011 06:10

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
ja dat kon ik ff niet weten hé

Kost tussen de 75 en 100 euro ongeveer

Nou, de vraag staat in de mkII map dus eigenlijk..

Dat ter zijde. Wat moet ik nu juist allemaal kopen, bestellen? Koppakking, radiator, waterpomp ook? Nieuwe koeldarmen?
Alle hulp is welkom. Ook al bedankt aan iedereen voor de info.


Mvg, Wytse

Turbo-Variant 29-06-2011 10:02

Misschien gewoon even zoeken wat er precies defect is? Een koppakking en radiator op de gok vervangen lijkt me niet heel zinvol.

Kan net zo goed een defecte thermostaat, thermoswitch, ventilator of waterpomp zijn.

wytse 29-06-2011 11:27

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Misschien gewoon even zoeken wat er precies defect is? Een koppakking en radiator op de gok vervangen lijkt me niet heel zinvol.

Kan net zo goed een defecte thermostaat, thermoswitch, ventilator of waterpomp zijn.

Ja dat is waar, maar hoe kan ik dan met zekerheid weten wat er stuk is? De motor was niet warm toen het water eruit kwam. Het metertje stond net boven het witte gedeelte.


Mvg, Wytse

redsyncro 29-06-2011 16:49

1,6 d
 
ik zou eerst kijken wat er kapot is voor dat je spullen gaat kopen bestellen
als je de cylinderkop er af haal dan kan je zien of je koppakking kapot is en als je dat nog niet wil kan je ook je radiateur onderdruk zetten en dan kijken of je een lek ziet , en bedenk wel dat je soms beter een motor op de sloop kan halen als hem reviseren

Ebut 29-06-2011 17:11

Olie in je koelvloeistof is inderdaad een lekke koppakking. Daardoor loopt ook je koelvloeistof er uit, dus dat klopt wel, radiateur hoeft niet direct lek te zijn.

Heb ook een poos zo rondgereden zonder dat de motor oververhit raakte, was altijd netjes op temperatuur.

wytse 29-06-2011 20:25

Quote:
Originally Posted by redsyncro
ik zou eerst kijken wat er kapot is voor dat je spullen gaat kopen bestellen
als je de cylinderkop er af haal dan kan je zien of je koppakking kapot is en als je dat nog niet wil kan je ook je radiateur onderdruk zetten en dan kijken of je een lek ziet , en bedenk wel dat je soms beter een motor op de sloop kan halen als hem reviseren


Ik heb er ook al aan gedacht om gewoon de motor te wisselen.
Maar is dat niet veel meer werk? Ik heb namelijk geen giraf ter beschikking.

De radiator is volgens mij niet lek maar verstropt. Omdat de motor helemaal volhing met kvs. Daarvoor nooit problemen of lekken mee gehad.

Mvg

De Pul 29-06-2011 20:30

ik zou beginnen met de koppakking wisselen en het systeem spoelen met een reinigend middel van bijv. forté.
[dan heb je ook geen giraf nodig;)sorry vond het te grappig]

wytse 29-06-2011 21:06

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou beginnen met de koppakking wisselen en het systeem spoelen met een reinigend middel van bijv. forté.
[dan heb je ook geen giraf nodig;)sorry vond het te grappig]

Dat zal het worden waarschijnlijk. Weet er iemand waar ik een koppakkingsetje kan bestellen? Of gewoon bij de dealer halen?

Ik weet niet hoe ik een giraf anders moet noemen :D

Mvg

De Pul 29-06-2011 21:14

Quote:
Originally Posted by wytse
Dat zal het worden waarschijnlijk. Weet er iemand waar ik een koppakkingsetje kan bestellen? Of gewoon bij de dealer halen?

Ik weet niet hoe ik een giraf anders moet noemen :D

Mvg

automaterialenzaak,brezan oid.
denk dat je met giraf motortakel bedoelt?

wytse 30-06-2011 18:37

Hoi iedereen, ik heb daarnet de motorveven laten draaien. Het blijkt nu dat hij wel degelijk water lekt. Ik denk tussen de thermostazt en de cilinderkop.
Zou het kunnen dat de thermostaat vast zit en dat daardoor het water eruit komt?

Nog een vraagje, welke sleuteldop heb ik nodig voor de cilinderkopbouten vast en los te maken? Een momentsleutel heb ik al.

Alvast bedankt.

Mvg, Wytse

wytse 12-07-2011 18:55

Hallo iedereen ik heb van het weekend mijn golf is goed onder handen genomen. Koppakking, distributie enz. Zijn vervangen.

Ik heb ook het koelsysteem uitgespoeld.

Nu heb ik vandaag wat rondgereden. Ik merkte datcer nog steeds olie in het expansievatje komt maar het oliepeil zakt niet.
Nu wou ik voor de zekerheid vragen of deze olie gewoon nog overgebleven olie is of komt deze ergens anders vandaan?
Alvast bedankt.

Mvg, Wytse


All times are GMT +1. The time now is 13:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.