is er voordeel bij het monteren van een katalysator ?
hallo nu mijn vraag , heeft het voordelen om een katalystor te monteren vlak na de spaghetti ?
greets nicky |
Quote:
Nee, eerder een nadeel. Een katalysator kost meestal iets vermogen en kan ook nog eens kapot gaan. |
Quote:
wat ik dan niet snap is waarom ze sportkats verkopen ? naar het schijnt zijn deze beter waardoor je toch meer vermogen hebt . |
Meer vermogen, dan wanneer er een originele kat is geplaatst. Na een bepaald bouwjaar is een kat verplicht...vandaar.
|
Quote:
Ik denk dat jij lege kats bedoelt. Deze lijken op hierop maar zijn gewoon leeg. Kan je zien als een gewone buis met de look van een kat. Wordt gebruikt voor meer vermogen en toch geen afkeur bij de jaarlijkse controle! |
Omdat auto's die om hun emissie eisen te halen er een nodig hebben ook wel eens op het circuit gebruikt worden. Een Porsche die in de zomeravond competitie gebruikt wordt bv. Staat gewoon op kenteken en wordt toch serieus mee gegumd, daar doen ze een metaalkat tussen.
Uitleg hier |
Ook heb je nog bij sommige auto`s een zuurstofsensor na de kat die de werking van de kat nakijkt.
Als die te vieze lucht meet krijg je storingen. |
Moraal;
- Zit er geen onder je auto, niet aan beginnen dus ! - Zit er een onder je auto en heb je hem volgens de wetgeving niet nodig, eronder vandaan met dat kreng ! - Zit er een onder je auto en heb je hem volgens de wetgeving wel nodig, kijk dan eens naar een beter flowend alternatief :D |
Quote:
dit is pas een mooi moraal van het verhaal :) |
Quote:
Ik heb er een, ik heb hem niet nodig, hij werkt, dus hij blijft! :thumbup: |
Quote:
doe mij ook zo'n kat,kan ik thuis blijven :D |
Quote:
:goodpost: :lmao::lmao::lmao: |
Quote:
Ik wist niet jij uitlaatgassen zuiverde :o |
All times are GMT +1. The time now is 16:49. |