Golf II GTD power problemen
Hoi mensen,
Ik heb mijn 86' GTD onder handen genomen en de JR vervangen door een SB motor. Ik heb de brandstofpomp, de turbo en de versnellingsbak (4t) overgezet van de JR op de SB. Ook gelijk een nieuwe koppelingsset van LuK op gezet. Nu merk ik dat in hoge toeren er veel minder power is dan ik gewend ben van de JR. De toerenteller komt zelfs niet meer hoger dan 3800 toeren. Dat is echt zijn max. Terwijl als ik stil sta en dan vol gas geef dan gaat hij wel tot in de rood. De topsnelheid is ook lang niet wat ik gewend ben. Waar ik eerst 175 haalde kom ik nu met wat moeite op 140kmh. Waar kan dit aan liggen? Iemand enig idee? |
Ik neem aan dat de pomp exact op tijd gezet is ?
Heeft een SB niet andere verstuivers als een JR ? Best kans dat je je drukken nu niet goed hebt. |
Is de turbo wel goed?
En rookt hij erg of maakt hij vreemde geluiden? |
Waarom zou je die bende van de JR overzetten op de SB?
Met het spul van de SB zou die toch meer vermogen moeten hebben? |
Sb
De turbo is zeker in orde, die fluit zoals ik gewend was en geeft een sleur.
Over de verstuivers kan ik niets zeggen, iemand enig idee? Ik heb alles overgezet omdat de extra waterpomp kapot is en ik geen kabelboom erbij heb gekregen. Hoe zit het met de versnellingsbak? Ik heb de 4t overgezet. Ik ben erachter dat de SB een 210mm koppeling heeft. De JR heeft een 200mm en deze heb ik dus overgezet. Kan dit voor problemen zorgen? Ik heb wel opgemerk dat de JR bij 120kmh 3100toeren maakt. De SB maakt slechts 2500toeren bij 120kmh. |
Je hebt de SB wel gemonteerd in combi met de intercooler neem ik aan?
|
Quote:
De koppeling kan zo wel ,is geen probleem ivm het optrekken En als je beide keren de 4T bak eronder had ,met zowel de SB als de JR motor , dan kunnen die toerentalverschllen natuurlijk niet , de overbrenging blijft immers gelijk !. Of je moet een 4s of 4e bak achter de SB hebben gehad ,die hebben een langere 5 . Ik denk toch dat je het in de pomptiming moet zoeken ,en voor de zekerheid ook even nakijken of je verstuivers niet anders zijn, en of die wel geschikt zijn om van de SB motor naart een JR pomp te gaan werken , inspuitdrukken kunnen onderling wel verschillen ! |
Verstuivers van JR en SB horen beiden op 155 bar afgesteld te zijn naar mijn weten.
Toerenverschil kan inderdaad niet. De 3000 zijn normaal met een 4T bak. 4s is korter, 4e ken ik niet. |
Sb
Tjonge jonge, wat een zooitje. Het lijkt net Buurman en Buurman.
De intercooler heb ik inderdaad gemonteerd. Ik weet zeker dat het een 4T bak is. Deze heb ik van de JR overgezet op de SB. Zit het m niet in de 210mm??? De brandstofpomp laat ik nogmaals nakijken. Het verbruik ligt trouwens ook heel erg hoog. |
Quote:
Timing... |
Quote:
Zo aan je startpost te lezen zit dat zooitje eerder onder jouw motorkap ;) |
Nee zit niet in de 210mm, heb namelijk ook eens omgebouwd van 200 naar 210. En daarbij, als je koppeling eenmaal aangrijpt heb je een vaste overbrenging. Of deze nu 180mm is of 240mm.
|
Dat is ook wat ik bedoel. HAha
|
Quote:
Net apk gehad toevallig ? Als je je timing wél goed hebt staan nu, kan je nog eens aan de opbrengst schroef zitten, misschien is die bij de garage wat uitgedraaid om z'n roetmeting te halen ? |
Quote:
Dat lijkt me sterk aangezien bij een hoog verbruik heeft |
Quote:
Is ook weer zo, blijft toch die timing hé ? |
Heb je ook gelijk de distributie riem vervangen?
Ik weet bijna zeker dat je pomp verkeerd staat. |
Quote:
De distributie is inderdaad ook vervangen en op tijd gezet. Monteur houdt vol dat de pomp op tijd staat. Ga hem maar dwingen om er nogmaals naar te kijken, |
Er kan altijd een foutje gemaakt worden.
Beter het zekere voor het onzekere. |
Weet je al iets?
|
All times are GMT +1. The time now is 17:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.