Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf2 1.3i NZ - slaat af/loopt niet stationair (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86352)

Golfjee2 07-06-2011 20:26

Golf2 1.3i NZ - slaat af/loopt niet stationair
 
Hallo ,

Zit met het volgende probleem met me golf2 1.3i(NZ).

Mijn auto begon in te houden en soms sloeg die ook gewoon af bij het stoplicht,maar hij startte ook meteen weer en kon weer doorrijden met gestotter.

Nu wil ik mijn auto starten , hij slaat gelijk aan en gaat moeilijk lopen en heletijd verschillende toerenlopen als ik wat gas bijgeef reageerd deze niet en slaat de auto meteen af.

Wat o wat kan dat zijn?



Heb al vervangen :

Rotorverdeelkap
Accu
ECU

zuivere311 07-06-2011 21:12

wanneer heb je je brandstof filter vervangen? En bromt(zoemt) je brandstof pomp wanneer je je auto op contact zet, gedurende een seconde of 5?

ronaroot 07-06-2011 21:23

is je ecu droog ?

edit: zie nu dat je die al vervangen hebt :rolleyes:

Golfjee2 07-06-2011 21:50

Quote:
Originally Posted by zuivere311
wanneer heb je je brandstof filter vervangen? En bromt(zoemt) je brandstof pomp wanneer je je auto op contact zet, gedurende een seconde of 5?

Okt. 2009 heb ik benzinefilter vervangen , misschien kleinigheid om die maar eens een KEER te vervangen :screwy: en de brandstofpomp zoemt 5sec +-

Golfjee2 07-06-2011 21:52

Quote:
Originally Posted by ronaroot
is je ecu droog ?

edit: zie nu dat je die al vervangen hebt :rolleyes:

Daarom had ik dus de ECU vervangen , stond vol water het gooitje zat vol blaadjes (wat ik dus niet wist namelijk me 1ste auto :D)

Het water droop gewoon uit de ECU , en de stekker was ook vies / waterig .. ook schoongemaakt toendertijd en andere aangeschaft en het was in principe starten en lopen maar nu begint ie weer kuren te krijgen. Heb zelf 5% verstand van auto's laat staan de techniek :confused:

JohanV 07-06-2011 21:55

Als hij bij gasgeven direct afslaat, zit er vaak iets fout in de luchtaanzuiging. Kijk eens in de stekker en naar de kabel van je luchthoeveelheidsmeter, en de carterontluchting naar de aanzuigbuis of hij daar misschien valse lucht trekt.

Verder alle vacuumslangetjes bekijken en de vacuumpaddestoel op je ontsteking (als die lek is, gaat hij ook inhouden).

NZ + vacuumlek = altijd problemen :D

Succes,
Johan.

zuivere311 07-06-2011 21:59

Quote:
Originally Posted by Golfjee2
Okt. 2009 heb ik benzinefilter vervangen , misschien kleinigheid om die maar eens een KEER te vervangen :screwy: en de brandstofpomp zoemt 5sec +-



Als die eind 2009 vervangen is zal dat niet het probleem zijn. Dan zal het eerder aan slechte vacuumslangetjes liggen.

(sorry ik zie net dat JohanV, ook al met dit gekomen is).

Golfjee2 07-06-2011 22:00

Hey Johan ,

Bedankt voor je reactie , ga morgen in de middag maar eens op slangenjacht.

Eindelijk na 5 maanden doet me auto het weer fatsoenlijk , begint het weer hehe achja denk zo moet werk houden he;)

Golfjee2 09-06-2011 15:54

Hallo,

Heb echt alles bekeken maar nergens een scheur of gekkigheid te zien aan de vacuumslangen , zit met me handen in het haar (al heb ik niet veel:))

JohanV 09-06-2011 16:39

Heb je de vacuumpaddestoel op de ontsteking al getest?

Als je het slangetje dat daarheen gaat van het gasklephuis lostrekt en er aan zuigt, moet je weerstand voelen. Anders is het membraan lek, heb je geen/slechte vacuumvervroeging en houdt hij ook in/schokt.

De slang naar de rembekrachtiger kan ook een vacuumlek hebben, al had je dat waarschijnlijk met remmen ook wel gemerkt.
Testen:
- eerst een paar keer de rem flink intrappen
- dan rempedaal helemaal ingetrapt houden
- starten.
Als je dan het pedaal niet verder voelt zakken, is die slang waarschijnlijk lek.

Golfjee2 10-06-2011 08:44

Quote:
Originally Posted by JohanV
Heb je de vacuumpaddestoel op de ontsteking al getest?

Als je het slangetje dat daarheen gaat van het gasklephuis lostrekt en er aan zuigt, moet je weerstand voelen. Anders is het membraan lek, heb je geen/slechte vacuumvervroeging en houdt hij ook in/schokt.

De slang naar de rembekrachtiger kan ook een vacuumlek hebben, al had je dat waarschijnlijk met remmen ook wel gemerkt.
Testen:
- eerst een paar keer de rem flink intrappen
- dan rempedaal helemaal ingetrapt houden
- starten.
Als je dan het pedaal niet verder voelt zakken, is die slang waarschijnlijk lek.

Nu dat je dat zegt , soms als ik bij een stoplicht kwam en remde .. sloeg ie ook soms af .. ga dat nu eens proberen .. en tijdens stationair lopen hapt ie naar benzine/houd hij idd in .. ik ga maar weer op slangenjacht .. fietsen ben ik nu wel weer beu na 3 weken :eek:

Golfjee2 10-06-2011 10:38

het slangetje geeft weerstand .. en de rem is ook in orde heb 2 vacuumslangen vervangen die slijtage vertoonde maar tot op heden nog niks..

Madison 10-06-2011 11:34

luchtmassameter?

Golfjee2 10-06-2011 12:25

Quote:
Originally Posted by Madison
luchtmassameter?

Kan ik het testen of ergens aan zien of het niet werkt/kapot is ? :thumbup:

golf mkII 16v 13-06-2011 06:45

Relais 32
Zit bovenop de zekerinkast
Opvoerpomp [in de tank]

Golfjee2 14-06-2011 17:05

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Relais 32
Zit bovenop de zekerinkast
Opvoerpomp [in de tank]

ga ik dat eens proberen , hoorde ook al iemand zeggen dat het de lambdasonde kan zijn .. had het hem uitgelegd wat ie doet en wat ie niet doet en hij noemde meteen de sonde...

VW dealer kan nummer 32 niet meer aankomen ... nu maar via forum rondvragen voor zo'n relais


alvast bedankt voor je reactie

tim_j 14-06-2011 18:53

Niet weer een verzopen ecu, bougies en kabels fris?

erik_jetta 14-06-2011 19:05

als je je lambda wil testen kan je die even loshalen, is er geen verschil in lopen dan is er een grote kans dat die kapot is! de stekker zit boven bij de inlaat ergens ,even zelf volgen!

vwmenneke 14-06-2011 19:11

Waarschijnlijk bij jou niet het geval maar voor anderen die problemen hebben:
Onder de aanzuigslang van het luchtfilterhuis naar de inlaat zit een soort "knietje" welke op een (volgens mij) koolstof-potje zit. Deze was bij mij gescheurd, stukje nieuwe slang ertussen en (bijna) verholpen.
Bij de mijne was ook de slang van de carterontluchting kapot.

Polo_coupe 14-06-2011 19:11

Zonder lambda sonde rijdt een NZ nog prima. Uit je verhaal maak ik op dat er een vacuumlek is. Probeer is met remmenreiniger of een ander brandbaar spuitbus goedje op je inlaat pakking te spuiten, dan naar je gasklep en dan nog is over de vacuumslangen. Als er een lek is hoor je het aan de motorloop die verandert.


All times are GMT +1. The time now is 15:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.