![]() |
Motor loopt slecht in toeren
Beste Forummers,
Ik heb een tijdje geleden een golf 3 blok in mijn audi geplaatst. Dit is een 1800i motor motorcode ABS. Hij heeft een tijdje goed gelopen en soms had hij al dat hij inhield bij gas geven. Wat gebeurde er dan mee: bij licht versnellen ging het goed en ging de vacuummeter ook niet omhoog zo weinig gas gaf ik. Toen was het de lambdasonde die uit de uitlaat was gelopen en met deze terug gedraaid te hebben was het probleem over. Nu is het echter sinds een week zo dat hij dit continu heeft en steeds als je wat steviger wilt versnellen en de vacuum van de economymeter iets verder dan 1/3 komt dan begint hij te bokken en in te houden. Als je dan volgas geeft dan zakt het toerental en kan ook opeens het gas weer komen en schiet je vooruit. Ook als je stationair flink gas geeft dan kan soms opeens het toerental helemaal inzakken tot bijna uitvallen en dan opeens klimt hij weer helemaal in de toeren op. Vandaag een stukje gereden en eerst niks vreemds en opeens begon hij licht te roken uit de uitlaat. Hiervan heb ik een filmpje en zal ik zow even posten. Ook als hij stationair loopt dan komen er ook spetters benzine uit de uitlaat en plopt hij ook in de uitlaat. Wat heb ik al gedaan om dit probleem te verhelpen: Bobine gewisseld, Lambdasonde gewisseld, Complete gasklep met injectie gewisseld van een werkende golf 3. Verdelerkap en rotor schoongemaakt welke 2 maanden geleden zijn vervangen. Bougies hebben een rode gloed.( deze zijn ook 2 maanden geleden nog vervangen) Alle vacuumslangen gecheckt met remmenreiniger zonder resultaat Langzaam weet ik niet meer wat ik nog meer kan veranderen om hem weer goed aan het lopen te krijgen. Wie heeft er een idee wat het kan zijn? |
Probleem gevonden na een hoop gedoe,
De aanvoerleiding richting de pomp was verstopt. Even schoonblazen en hij rijd weer super:D |
All times are GMT +1. The time now is 04:15. |