ontgendeling van voorstoel mk1
hoi mensen.
ik heb een probleempje met mijn mk1 cabby '85 het kabeltje wat de voorstoel moet ontgrendelen, om naar voren te halen. is los geraakt. als ik mijn hendeltje omhoog doet. maakt die 1 haak van de stoel wel los en de andere niet. nu zit die bij de haak dus aan de onderkant van de stoel nog wel vast. hoe kan ik bij dit systeem komen ? moet ik daar voor de stoel ontdoen van zijn bekleding ? of zou je er zo bij moeten kunnen ? het gaat dus om de stoel naar voren te klappen zodat iemand achterin kan instappen. en niet de "slee" alvast bedankt Tjerk |
Ja daarvoor moet de bekleding van je rugleuning los, dit kan je proper loshalen en omhoog schuiven en wrs id de kabel geknapt of zit die niet meer vast in het gleufje aan het hendeltje.
|
ik hoop dat de korte kabel niet is gebroken, is niet meer nieuw te krijgen, de lange wel
zoals jelle al al zei, bekleding loshalen en dan kun je erbij. Het beste kun je dan eerst de rugleuning van de zitting afhalen, het middelgedeelte van de rugleuning zit aan de onderkant vast met hele scherpe haakjes. Deze naar voren buigen en dan kan de bekleding naar voren, dan kun je de zijkanten loshalen... succes |
ok dan ga ik dat eens proberen.
het is gelukkig (als die geknapt is) de kange kant. d.w.z. aan de andere kant van de hendel. |
Heb het op kunnen lossen.
Na het los halen van de bekleding bleek dat er een oogje waar de kabel door gaat. Was afgeroken. Dus de kabel was nog heel. Nu heb ik de kabel door geknipt. En met een kroonsteentje ingekort zodat die weer strak staat. Mischien niet meer orgineel maar wel funktioneel ;) tot zover werkt het weer! Alvast bedankt voor de info greets tjerk |
All times are GMT +1. The time now is 03:49. |