16v PL; geen vermogen meer bij warme motor.
ik heb van de week de 16v PL van ruurd gekocht en ingebouwd,
nu loop ik tegen het volgende probleem aan: als de motor koud is en hem start, loopt ie eigenlijk prima en start ook direckt. maar op het moment dat hij warmer word, loopt tie alleen nog maar stationair en komt hij niet meer in toeren, rijden is dan ook helemaal niet mogenlijk. als ik gas geef dan (veel of weinig maakt niet uit) is het net of die verzuipt (weet niet zo goed hoe ik het uitleggen moet.) heb je dit als eens mee gemaakt of ht je een idee/menig, laat het me weten... alvast bedankt! groet frank |
temp sensor defect?
|
Quote:
ik ga um eens vervangen. :confused: |
Als het een motor is die lang heeft gelegen kan het ook aan de injectors liggen...
|
Quote:
ja idd lag al een tijdje hier stil. dacht zelf iets aan de luchtbak of zo. |
Dat heb ik gehad bij mijn 16v kr. 1 injector druppelde alleen nog maar en de andere deed het heel slecht. 2 waren nog wel goed.
En dat was ook een motor die lang stil heeft gestaan. |
Ultrasoon laten reinigen van de injectoren wil ook wel eens helpen, heb ik destijds bij de mijne ook gedaan, probleem was hierna verholpen.
|
maar gisteren liep die nog gewoon netjes (onbelast) tot dat ik er mee ging rijden (belast) liep ie na 500meter bijna niet meer.
vanmorge andere ontsteking eringedaan (dacht misschien de hallgever ofzo) liep die onbelast en koud weer goed, dus ik dacht, probleem opgelost :D totdat de temp. meter op 1 kwart stond en er mee naar het tankstation wou, weer belast 500meter zelfde probleem. en nu loopt ie onbelast ook alleen nog maar stationair, en zodra ik gas wil geven blup (bijna) uit. watertemp.senzor vervangen en blijft het houden overigens. |
Quote:
is dat een goedje voor in de tank ofzow? |
Nee, je kunt ze laten reinigen bij bijna iedere automaterialen zaak. Kost een paar tientjes.
|
injectoren eruit halen, best een klusje want de rubbers waar ze inzitten zijn vaak hard geworden en kunnen beetje broos worden....
worden daarna door hele hoge trillingen gereinigd. suc6! |
Ook gelijk nieuwe injectorrubbers plaatsen. Die kosten toch niks.
|
nou, ik heb de injectors eruitgehaald en met remmenreiniger doorgespoten en jawel ze begonnen moeilijk te nevelen en kort erna nevelde ze alle4 weer mooi.
weer terug gemonteerd en lopen! perfeckt! ik had het er zelf niet gezocht! thnx voor de tips allen het probleem is verholpen. groet frank |
Super dat die nou goed is!
Vele veilige km met het blokje :thumbup: |
Geen dank, daar is het forum toch voor !!
|
en toch is het probleem nog niet opgelost!
als ik de injectoren schoonmaak loopt ie onbelast gewoon perfeckt maar zodra ik er mee ga rijden gaat het 500 tot 1000mtr goed en dan stort ie weer in en lijkt het alsof ie op 2 cilinders loopt. ik heb al een andere spinnekop en luchtweger geprobeerd en nog niet lopen. hij draaid nu op een golf1 gti brandstofpomp zonderopverpomp. zou dat de oorzaak kunnen zijn? het zit um in iedergeval in de brandstof toevoer. ook als de injectors uit de kop zijn enik start um komt er geen druppel benzine uit de injectors?? zodra ik ze monteer loopt ie wel ?? :) graar nog weat hulp... groet frank |
Ik rij met een kr met een golf 1 systeem,met alleen 1 pomp onder de auto.Deze heeft wel meer opbrengst als een golf 1 pomp.Dus dat kan het probleem niet zijn.
IS je brandstoffilter niet verstopt? |
Quote:
in mijn golf 1 heb ik ook een 16v op megasquirt en ook maar gewoon met 1 pomp, maar ik zou het ander niet meer weten. filter is vervangen :thumbup: |
Is de spinnenkop van binnen niet verstopt? Weet niet hoe lang de motor heeft stil gestaan. En de benzine leidingen zelf naar de injectors ook helemaal vrij?
|
Quote:
ik heb de spinnekop van mijn oude 16v erop nu incl leidingen en dat heeft afgelopen winter nog gelopen op mijn golf1 maar het probleem heeft ie met beide spinekoppen en luchtwegers :confused: |
All times are GMT +1. The time now is 22:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.