Niels - AirMighty.com | '51 CC BRILKEVER
Ik heb hem al een poosje, gekocht op 11-10-2008. Een originele Nederlandse reumakleppen brilkever uit 1951.
Nooit gerestaureerd, gewoon bijgehouden en altijd mee gereden door de vorige twee eigenaren, ik ben de derde. Enige laswerk was een gaatje bij de accu (reeds gefixed), originele versnellingsbak en motor zitten er nog in, een zeer leuke en eerlijke auto. Meer foto's op http://www.AirMighty.com Mijn trots als echte "keientrekker" uit Amersfoort: 12-10-2008: wat rondjes mee gereden maar we kwamen al snel tot de conclusie dat we toch de remmen ed even goed moesten aanpakken: 18-10-2008: Eens even goed gekeken wat we nu precies hebben staan, wassen en poetsen: Een behoorlijk verschil zeg maar: |
Nu alweer 1,5 jaar later de boel weer opgepakt. Ik wil hem in zijn huidige staat klaar hebben voor Bad Camberg 2011. 8)
Het enige dat mij erg stoorde was de te ranzige hemel... Deze hebben we er dus uit getrokken, zo konden we tevens de raam-sponningen even goed aanpakken voordat de ramen er weer terug in gaan. Alles nog lekker hard, netjes schoongemaakt en weer in de lak gezet, dat kan wel weer 60 jaar mee zo. Mijn vriendin die voorzichtig (voor zover dat nog kon) de hemel eruit heeft gehaald: Mijn vriend Marco heeft me echt enorm geholpen met het klaarmaken en monteren van de volledig nieuwe remmen rondom. Tevens het een en ander laten reviseren, klepjes gesteld, versnellingsbak- en motorolie vervangen, elektra allemaal nagelopen en nu (op een nieuwe 6 volt accu na) klaar voor de bekleder, René van Brunschot van het http://www.kevermagazijn.nl : Onderweg naar René! Bedankt Waldo van de http://www.VWBusBrothers.com voor het gebruik van de bus en trailer: Gearriveerd bij René van Brunschot zijn workshop het http://www.Kevermagazijn.nl voor de nieuwe hemel- en b-stijl bekleding: ...nu is het afwachten. :thumbright: |
nice, aardig wagenpark inmiddels Niels.. En dan te bedenken dat je op het forum binnenkwam met een 1303 met dakrek.
|
Dat is alweer wat jaartjes terug...kan me dat nog wel herinneren met die 1303 met dakrek..
Brilkever is stoer :cool: 2e foto ook..oude huizen, oud bootje en een oude man...past precies bij de brilkever. |
Hallo Niels,
Wat voor hemel bekleding komt er in? Mijn 51er bril (je kent hem wel) gaat volgende week naar de straler en daarna naar de spuiter. Ik ben dus ook nog hemel bekleding nodig. In mijn 56 ovaal heb ik mohair bekleding van TMI geplaatst. Groeten, Richard |
Dikke ride Niels!
Had m nog nooit eerder gezien maar petje af ;-) |
Quote:
Tsja, tijden gaan snel en veranderen... leuk hè! Quote:
Yep die groene... man dat ding reed heeeeerrlijk ivm mijn '60er nu :giggle: |
Hier komt schot in de zaak, nice!
|
Quote:
Originele bekleding. Laat het bij/door René van Brunschot - www.Kevermagazijn.nl doen, gaat mooi worden. Een TMI set komt hier iig zeker niet in. |
Quote:
Quote:
Ja man, eindelijk hè... acht het staat niet in de weg dat scheelt. Maar het is wel een mooi vooruitzicht om hem straks aan te slingeren richting Bad Camberg moet ik zeggen! |
Mooi man! je hebt zeker een mooie collectie VWtjes zo!
Al wat gehoord van je Busje overigens? |
zo wat een cool apparaat! Dat oude garageplaatje er nog in is ook erg leuk. Deze ga 'k zeker even koekeloeren op BC, ben benieuwd!
|
Deze houden we in de gaten! Je bus ook trouwens...
Zucht... waarom ben ik nou geen magazine gestart.... zucht... |
Quote:
Grappig dat je dat zegt over t magazine. Maar dat staat er helemaal los van... deze bril heb ik nl al kunnen kopen in 2008, dat is ruim een jaar voordat we überhaupt ook maar aan het magazine begonnen. Daar en tegen ben ik wel erg trots op t magazine, maar t gaat niet vanzelf allemaal :) |
Quote:
Dealer plaatjes zijn tof hè, dat maakt t allemaal nog bijzonderder. En dan daarbij ben ik geboren en woon in Amersfoort! :D |
erg mooi Niels, goed dat je hem meeneemt naar BC!
|
een zwarte bril..
als ik een kever mocht "kiezen" zou het zo eentje zijn zoals die van u :thumbup: ben benieuwd naar het interieur |
Quote:
Thanks HJ, ja cool toch! :) heb er zin in! |
Quote:
Wat je al aangeeft echt kleur "kiezen" is er niet bij wanneer je dit soort exemplaren tegen komt. Maar ik ben ook erg blij met deze zwarte kleur :) |
All times are GMT +1. The time now is 13:56. |