Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   vollast probleem gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84982)

yuli 03-05-2011 16:39

vollast probleem gti
 
Ik heb de volgende problemen met mijn golf 1 gti motorcode "EG" en vraag me af waar ik het zou kunnen zoeken/meten. Het is moeilijk uitleggen maar probeer wat ik constateer zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

probleem 1
Het is starten en gelijk aanslaan maar dan de eerste paar seconden loopt de motor wat ruw/rauw. Als je dan gas geeft lijkt het net alsof je op drie cilinders loopt (denk niet dat dit echt zo is want hij slaat niet af bij stationair draaien). Binnen 20-30 seconden lopen is dit fenomeen weg.

probleem 2
Ik ben niet zo'n scheurijzer maar als ik een keer vanuit stilstand of rollend het gaspendaal volledig in trap (belast dus in versnelling koppeling los) dan klimt de motor wel in toeren maar heel rustig (als een slak).
Het is meer inhouden en zeker niet stotteren maar het is ook niet volledig inhouden want hij gaat wel door de toeren maar veel minder snel dan als ik normaal het gaspendaal gelijdelijk dosseer (dan ben ik veel sneller weg).

Bij geen belasting heb ik dit probleem niet en wat mij ook opgevallen is dat het probleem zich niet voor doet als ik een lange periode file of stadsverkeer achter de rug heb en dus ventilator al is aangeweest.

Het is een revisieblok met krap 7000 kilometer en alles erom heen is 2000 kilometer geleden nieuw en vervangen dus:
- injectoren, benzinepomp, benzinefilter, nieuwe extra luchtschuif, koudestart injector en zuigstraalpomp
- beru bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap
- olie 15w40, mann filter
- K&N inleg filter, powerrohr

Ik twijfel zelf aan de volgende dingen:
- of de motor(olie) op bedrijfstemperatuur komt? Dat er bijvoorbeeld iets mis is met de olietermostaat van de externe oliekoeler (luchtgekoeld). Ik ga mijn ampere VDO klokje nog vervangen voor olie temp VDO metertje.
- of kan bijvoorbeeld een slechte warmdraairegelaar dit veroorzaken? Dat ding vertrouw ik namelijk ook niet en daardoor de extraluchtschuif of koude startsproeier het probleem veroorzaken. Dit denk ik omdat ik bij koude motor lager stationaar toerental heb dan bij warme motor.
- Die vaccuum vervroeger op de onsteking met dat slangetje

De CO staat verder goed en ook benzineopbrengst van de injectoren is gemeten en goed bevonden.

golf1gti83 03-05-2011 20:51

ik zou zeggen........benzinepomp
maar ja , wie ben ik
al bij een bosch test center geweest?

GJ007 03-05-2011 21:10

Hoezo benzinepomp?

golf1gti83 03-05-2011 21:12

een paar pagina's terug iemand met hetzelfde probleem
bij de bosch test center geweest, nieuwe pomp er op en klaar

maar ja die van jou is al nieuw, maar kan ook niet goed zijn natuurlijk.

yuli 04-05-2011 16:04

@golf1gti83
Bedoel je zo'n Bosch service center?

Ik kom zelf uit Rijswijk en heb al eens gebeld naar zo'n Bosch service center hier in Rijswijk. Die zijn gespecialiseerd in Renault en willen er liever niet aan beginnen. Hetzelfde verhaal als bij veel garages. Je kan de meeste ook niet kwalijk nemen je moet maar net de juiste treffen die nog de oude expertise heeft zitten.

Ik sta overal voor open. Het zou best een benzinedruk probleem kunnen zijn. Ik kom hier kom ik gewoon niet aan uit dus als iemand een adres weet.

golf1gti83 04-05-2011 21:25

dit was de topic,

http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=inhouden

:rolleyes:

Samurai 06-05-2011 07:15

Ontsteking is wel correct afgesteld?

Ook zou de luchtweger de boosdoener kunnen zijn, die zijn gevoelig voor problemen!

yuli 06-05-2011 13:55

@Sumurai
Ontsteking & CO is 100% ok. Laatst nog gecontroleerd door de VW-Dealer.

Wat zou er zo al mis kunnen zijn met de luchtweger? De plunger van spinnekop gaat in iedergeval nog lekker soepel. Die klep van de luchtweger is schoon met een schone K&N inlegfilter. Ik kan nog eens goed kijken of er ergens een lek is na de luchtweger / richting luchtinlaat zodat ik ergens mogelijk vaccuum verlies.

Ik heb wel zoiets van dat ik er geen maanden meer mee bezig wil zijn anders het zooitje ombouwen naar digi 1. Dan stopt zegmaar de orginaliteit prijs.

richard.b 16-05-2011 20:02

Ik denk dat het de benzine druk is die te laag is, en het inhouden smoren (te veel lucht) komt omdat de luchtschuif geen of te weinig weerstand heeft boven de plunjer als er echt vermogen gevraagt wordt. Hier heb je met gas geven onbelast geen probleem mee. Als ik mij niet vergis moet de druk boven de 8 bar zijn. Een injector reiniger kan ook geen kwaad. Gr. Richard.

swinz 16-05-2011 20:45

klinkt een beetje als mijn probleem:

http://www.youtube.com/watch?v=4Z8OJ_2Kf8o

bij mij is het toch de spinnekop die 1 injector soms geen/onvoldoende brandstof geeft! moet hem nog vervangen maar heb er wel vertrouwen in..

yuli 17-05-2011 16:15

Ok thx allen voor de reacties.

Ik zal eerst de benzinedruk meten als ik ergens een meter kan lenen anders laat ik het doen.
Als de benzinedruk niet goed is pomp vervangen heb nog ergens een reserve liggen en als de benzinedruk wel goed is zal ik de spinnekop vervangen met mijn reserve. Ik heb een spinnekop liggen van een DX maakt niet uit voor een EG neem ik aan?

Nu de tijd vinden om eraan te beginnen

swinz 17-05-2011 21:21

volgens mij is DX/EG hetzelfde kwa spinnekop/pomp!

sciroccoGTII 17-05-2011 22:07

spinnekop van een EG en DX zijn niet gelijk...passen wel daar niet van maar de conus van een EG spinnekop is veel vlakker en daardoor groter waardoor deze makkelijker (sneller) meer lucht doorlaat...en dus sneller is of iedergeval ook stukken beter gebruikbaar bij K-jet tuning. Verschil is heel duidelijk te zien. DX is wel bruikbaar hoor. Ik gok zelf in jouw geval ook op de pomp. Injectoren verstuiven nog wel goed en gelijk? Als ik een K jet motor tune gebruik ik in elk geval een EG spinnekop zelfs al veel gebruikt bij 2.1 16V motoren in de cross in mijn geval.

yuli 18-06-2011 12:30

Ik ben vandaag met wat hulp een stuk verder gekomen. Brandstofpomp is oke.

Het probleem zit hem vrijwel zeker in die luchtvolumemeter / spinnekop. Ik denk zelfs dat wat ik er nu op heb een combinatie is van een luchtvolumemeter van een EG en een spinnekop van een DX. Anyway heb nog een andere luchtvolumeter erop gehad en daarmee kreeg ik hem niet gestart behalve als de luchtweger handmatige omhoog werd getrokken dus het luistert allemaal erg nouw..

@sciroccoGTII
Ik begrijp wat jij bedoeld ik heb inderdaad gezien dat de schijf veel groter is van de luchtvolumeter bij een EG. Mijn injectoren zijn zo goed als nieuw en sproeibeeld was mooi ook geen druppelaars.

Tja wat ga ik doen? Weer een luchtweger zoeken en weer is proberen of ombouwen naar digi... De onderdelen voor digifant1 liggen voor het oprapen en die oude luchtweger zooi is inmiddels allemaal 25+.

yuli 01-07-2012 14:29

Om een oud topic van mij terug boven te halen. Ik zit nog steeds met dit probleem en het is deels alleen maar omdat iedereen in mijn omgeving zegt dat ik het orgineel moet houden dat ik voor mij gevoel blijf aanklooien.

Toch heb ik getwijfeld om de huidige k-ketronic te vervangen met een ombouw naar digifant 1 met behoud van de motor. Na veel informatie verzamelen er achter gekomen dat je dan van 116 PK terugvalt naar 78 PK. Dit vind ik dus geen optie.

Ik heb van het weekend na maanden is tijd gehad om aan de golf te sleutelen. Ik had in de tussentijd een andere luchtweger met spinnekop van een "EG" bemachtigd. Deze erop gezet en dit geeft precies hetzelfde resultaat dus geen verschil.

Vandaag heb ik dan toch maar de benzinepomp vervangen. De pomp die eronder vandaan komt heb ik nieuw gekocht en heeft nummer Bosch 0 580 254 957 er staat ook een VW/Audi nummer op 171 906 091A made in Czech Republic. De andere benzinepomp die ik eronder heb gezet heef precies hetzelfde Bosch nummer het enige verschil Made in Germany.

Het resultaat met deze pomp is dat de auto heel rauw loopt (net een traktor). In mijn begin post beschrijf ik probleem 1 dat is het met deze pomp dan continu.

Wat toon ik nu aan? Dat het toch een probleem is in het brandstofsysteem en de oude pomp meer opbrengst heeft dan de nieuwe?

Iemand een tip of wat ik nog zou kunnen doen?

willemsgti 01-07-2012 14:37

filter in de tank zit die niet dicht

yuli 01-07-2012 15:01

Hoi Willem.

Nee dat is uitgesloten de tank heb ik helemaal onder handen genomen. Er zit een GTI tank onder die ik helemaal heb gespoeld en schoongemaakt inclusief nieuwe filter in de tank dat is ongeveer een jaar geleden gedaan. Ook de vulhals e.d. is nieuw.

Ik heb zojuist online een benzinedruktester gekocht dan ga ik meten wat de druk is bij de aanvoerleiding spinnekop en ik ga de druk meten na de pomp om te kijken of er verstopping zit o.i.d. in de leidingen.

Jel Golf 2 GTI 01-07-2012 15:06

ik weet niet hoe het bij een 1.6 zit maar bij mijn 1.8 zit er nog een filter aan het achterwiel incl drukaccumulator.

EDIT: ik heb een MK2 1.8 GTI (EV), weet niet hoe het bij een MK1 zit.

yuli 01-07-2012 15:09

Bij een 1.6 zit aan het achterwiel alleen een accumulator de benzinefilter zit naast de spinnekop. Er zijn dus twee filtertjes eentje in de tank en het ronde blikje naast de spinnekop.

Jel Golf 2 GTI 01-07-2012 15:15

Quote:
Originally Posted by yuli
Bij een 1.6 zit aan het achterwiel alleen een accumulator de benzinefilter zit naast de spinnekop. Er zijn dus twee filtertjes eentje in de tank en het ronde blikje naast de spinnekop.


Had ik moeten weten :redface: Heb pas filter bij mijn broer zen DX nog vervangen. (degene naast de spinnekop) :)


All times are GMT +1. The time now is 10:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.