Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   stationair lopen herrie geluid (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84960)

benniegtd 02-05-2011 20:34

stationair lopen herrie geluid
 
hallo allemaal,

mijn golf 2 1.6 diesel uit 1987 (motor en bak)

Bij het stationair lopen hoor ik een herrie komen van mijn koppeling of schakelbak. Als ik de koppeling indruk hoor dat geluid neit meer.

Ik heb me laten vertellen dat het de druklager is.

Weet iemand wat het vw nummer is van dit artikel zodat ik dit even kan opzoeken en bestellen bij de auto onderdelen zaak

hoor gauw van jullie


graag jullie reactie hierop of het wel klopt

neef_m 02-05-2011 20:37

is hoogst waarschijnlijk inderdaad het druklager, heb hier helaas geen etka, maar de betere automaterialen zaak kan dat zo opzoeken aan de hand van je kenteken

Johan1982MK1 02-05-2011 20:45

Als je druklager stuk zou zijn zou je het geluid juist horen als je de koppeling intrapt.
Maar omdat bij een 020 bak deze achterin de bak zit en altijd in de olie loopt is deze wss niet stuk.
Druklager draait alleen als je de koppeling intrapt.

Zijn het niet de veren van de koppeling?
Die maken ook vaak lawaai. Of een schavend bij-geluidje uit de bak komt ook wel eens voor..

The_Maxx 02-05-2011 21:05

druklager draait altijd. Juist als je deze onder spanning zet (koppeling intrappen) rammelt deze niet meer. Als ie niet onder spanning staat (dus niet de koppeling intrappen) hoor je m juist rammelen als ie kapot is.

ik denk dus idd ook druklager kapot. En vervang gewoon de gehele koppeling direct, ben je daar ook voorlopig vanaf.

benniegtd 02-05-2011 21:47

dank jullie wel kan iemand misschien voor mij het vag nr zoeken?

nog iets anders, bij het vervangen : ik heb gehoord van een monteur dat ik de versnellingsbak niet eraf hoef te halen, ik kan iets van een deksel eraf halen achter de bak had ie eht over, nadat ik de bakolie eruit heb gehaald, dan kan ik 'm daar vervangen klopt dit en waar zit die deksel of klep bij de bak

Spierings 02-05-2011 23:22

Quote:
Originally Posted by benniegtd
dank jullie wel kan iemand misschien voor mij het vag nr zoeken?

nog iets anders, bij het vervangen : ik heb gehoord van een monteur dat ik de versnellingsbak niet eraf hoef te halen, ik kan iets van een deksel eraf halen achter de bak had ie eht over, nadat ik de bakolie eruit heb gehaald, dan kan ik 'm daar vervangen klopt dit en waar zit die deksel of klep bij de bak

Als het een 020 bak is kun je hem inderdaad zo vervangen.
Die deksel (groen) zit op de kop van de bak (deze deksel ook mee vervangen).
Als je de koppelingskabel loshaald en het kunstof clipje verwijderd kun je deze zo weg klappen dat je het druklager kunt vervangen.

Persoonlijk denk ik dat dit niet de oorzaak is ;)

benniegtd 03-05-2011 00:19

waar denk je dan aan?

Johan1982MK1 03-05-2011 20:07

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
druklager draait altijd. Juist als je deze onder spanning zet (koppeling intrappen) rammelt deze niet meer. Als ie niet onder spanning staat (dus niet de koppeling intrappen) hoor je m juist rammelen als ie kapot is.

ik denk dus idd ook druklager kapot. En vervang gewoon de gehele koppeling direct, ben je daar ook voorlopig vanaf.



:screwy:

Dus met andere woorden als je een polo of g60 hebt waar t druklager op de drukgroep zit, zal deze dan ook altijd meedraaien.. dan kan je elke 5000 km nieuw druklager monteren omdat ie te heet wordt en het vet eruit loopt.
Er zit altijd een vrije slag op een koppelings pedaal om het druklager een paar mm van de drukvingers te houden. Deze zal dus stoppen als je de koppeling los laat.

In het geval van een 020 bak zal de lange pen door de bak (prize-as) stoppen met draaien als je t pedaal los laat..

eskobarnas 04-05-2011 20:01

wat moet hij nu doen , want als ik dit lees snap ik het ook niet?

dieseltje 04-05-2011 22:43

de koppeling vervangen , deze is "lam" ,en geeft een kletterent lawaai stationair , het druklager heeft hier niks mee te maken (die gaan bijna nooit stuk)

een truc die ze vaak toepasten vroeger , het stationair toerental hoger zetten zodat je de koppeling niet meer hoort (als deze 1000tr min draait hoor je het niet meer) en zo werden ze verkocht dan

Johan1982MK1 05-05-2011 07:02

Quote:
Originally Posted by dieseltje
de koppeling vervangen , deze is "lam" ,en geeft een kletterent lawaai stationair , het druklager heeft hier niks mee te maken (die gaan bijna nooit stuk)

een truc die ze vaak toepasten vroeger , het stationair toerental hoger zetten zodat je de koppeling niet meer hoort (als deze 1000tr min draait hoor je het niet meer) en zo werden ze verkocht dan



:thumbup: :thumbup:

Idd, stationair verhogen is een oplossing om het geluid van kletterende veren in de plaat weg te halen.
Kan je dus ook makkelijk checken of dat het is.

golf mkII 16v 08-05-2011 11:33

Heb het geluid gehoord
is het druklager
Druklager is een plastic ding met ijzere kogels
Zit buiten op de bak waar bijna geen olie komt om te smeren[zeker niet als het pijl wat lager wordt in de loop der jaren

benniegtd 16-05-2011 23:10

ik heb 'm dus vervangen maar precies hetzelfde. Het ligt dus niet aan de druklager. Ik ga nu de koppeling vervangen. Is dit moeilijk?

bedoel moet ik ook speciale bouten hebben voor de vliegwiel etc

of kan ik de oude schroeven bouten gebruiken. hoor het graag.

Oja bijna vergeten, hoeveel bakolie moet er in de 020 bak.

Johan1982MK1 17-05-2011 13:27

Als je stationair nu meer gas geeft is het geluid dan weg?
Het kan ook zijn dat het een rauw geluidje uit de bak is als je de koppeling los hebt.
Dat heb ik vaker gezien.
Zou wel dingen proberen uit te sluiten voordat je een nieuwe koppeling monteert..


All times are GMT +1. The time now is 22:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.