berts mk2 '89 1.3
Hey,
Een paar maanden terug ben ik gegaan voor mijn theorie rijbewijs en van af toen ben ik direct gaan zoeken voor een golf 2. Ik had er vrij snel een op het oog maar ben toch nog naar andere golfjes die te koop stonden gaan kijken maar daar was niet echt iets wat ik zocht. Ik heb de golf gekocht met vrij veel stukken er bij maar al gauw kwamen er een paar problemen kijken. Na het na huis rijden van de golf en hem thuis eens beter bekeken te hebben bleek er geen koelvloeistof in te zitten wat ik al niet normaal vond. Deze bij gevuld maar paar dagen later weer hetzelfde. Ook wou hij niet meer starten na dat wij hem 1 nacht hadden laten rusten, nieuwe batterij er in en hij deed het weer. Ook tijdens het rijden schakelde hij wel naar 5de maar je moest hem vast houden, nu schakelt hij niet meer na 5de. dus synchro ring naar de fluiten, bekend probleem ook geen chauffage, iets te maken met waterpomp, net zoals het probleem met de kvs thermostaat ook kapot, onderdeel van vorig probleem ook zit er ergens kabelbreuk in de pinkerkabelboom die doen het niet meer(handig ???) Ik heb dus besloten om hem eens onder handen te gaan nemen, word ook mijn eerste auto project. Zo heb ik hem gehaald : Ondertussen is hij al verlaagd en heeft hij een dakrek gekregen. zijn al wat stukken onderweg, en motorblok dat moet omgebouwd worden ligt klaar alleen nog op zoek naar een boit.. plannen? temenes plat speciale elementen buiten verbreed staal 13" zwembandmodel blauw maken geen chroom meer motorbaai eens onder handen nemen interieur iets speciaals forceren rest restaureren en de normale dingen eruit halen zoals zijpinkers, ruitenwisser achteraan, tekens.. Dit is de bedoeling er van int blauw ;) vraagje? is 13 inch staal te verbreden en te vergroten naar 14 inch? Ondertussen wat onderdelen binnen gehaald. Foto's: Setje US-Achterlichten ( met een hoop kabels :rolleyes: ) US-Westmoreland front met slotplaat :cool: Setje Us bumpers ( achterste niet op foto ;) ) --Ben ondertussen een 1.3 motorblok op aan het maken zo dat ik kan wisselen van blok als het nodig word. Weer even door gedaan aan het blok: :D Wel even mee zitten rommelen om de krukas schroef er uit te krijgen en de kleppen er uit te halen. Maar hier heb ik zelf nu wat voor gemaakt dus :D Ondertussen weer 2 pakjes aangekregen: :thumbup: Nieuw uit verpakking: -ondertussen nog iets binnen gekregen. Ruitenwisser bakje voor in de koffer: Carburateurs aangekomen van een CBR 600 met spruitstuk en pakking,luchtfilters,een chokekabel en hendel al bij, gaskabel nog niet: Nog door gedaan aan blokje en cilinderkop: Kop nog spuiten of iets anders twijfel ik nog.. :confused: Even voor het uitzicht wat te bekijken.. :D Twijfel nog steeds over de Cilinderkop.. Wit ? Grijs? Zwart? Blauw is te fel.. Effe snel wat geprobeerd.. grtz bert |
Goed bezig zo te zien.
Ik zou de cilinderkop gewoon de originele kleur houden, staat toch het mooiste denk ik. |
respect :thumbup:
|
bij verbreden wordt de velg middendoor gesneden, en een stuk staal extra tussen gelast. je velgen gaan dus 13" blijven, dat kan je niet veranderen.
als je het center van die zwembandjes in 14" wil hebben, dan zul je moeten een set 14" vinden waarbij het center evengroot is als de 13" en dan de centers over laten zetten. de kans dat dit past is heeeeeeeel klein en ik zou er zelf niet mee beginnen. ik heb een setje 14" laten verbreden en die zien er ook zalig uit :D http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/verbredevelgen/ dat van je carbs ga ik wel blijven volgen, post daar maar veel detailsfotos van. heb al 2 keer hetzelfde gestart bij mij thuis op men escort motoren, maar is nog steeds niet afgeraakt. heb een setje CBR600 en een setje CBR900 carbs hiervoor |
Wow... mooi project... deze ga ik zeker volgen ;)
|
hopelijk heb je t bolletje achterop het blok ook vervangen. Dit gaat bij die blokken na verloop van tijd namelijk vol zitten met rotzooi (zit een filter in) is vervangbaar en nieuw te krijgen bij de dealer. Bij het opmaken van een blokje zou ik m gewoon mee vervangen zodat je straks niet dat moet doen als het blok in de auto zit, want dat is lastiger.
Overigens, kopje gewoon grijs laten, desnoods ff met de grijze spuitlak eroverheen, blijft t nog langer netjes. |
Quote:
Danku ;) Ik ga hem grijs spuiten morgen denk ik maar toch :D |
Quote:
thx ;) |
Quote:
Ok ik dacht dat je eigenlijk een soort van overbrengings delen er tussen kon laten zetten en dacht dat die makkelijk te verkrijgen waren, niet dus :p Komt wel goed denk ik, ik zal veel foto's nemen ;) grts |
Quote:
thx :) |
Quote:
Hoe demonteer ik dat dan ik heb er al eens naar gekeken en dacht wel dat ik vuil zag maar hoe te demonteren vond ik niet echt? Ja ik ga voor grijs gaan denk ik zo ;) grts |
Kan iemand mij aan de hand van een foto laten zien welke stukken weg mogen van het vliegwiel, hier mee bedoel ik afgedraaid ;) ?
|
kop zou ik zilver spuiten ;)
|
heb nog een setje zwembandjes liggen voor op te maken en te verbreden.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84267 |
halve bolletje demonteren
http://www.steilheck.nl/smf/index.p....html#msg313919 kijk ff in dat topic, daar staan meerdere fotos en zelfs een reparatieverslag in. Mocht je de fotos niet kunnen zien (moet je lid zijn) meld je je maar even via pm |
De cilinderkop heeft nog steeds geen kleurtje gekregen. :redface:
Maar weer iets leuks binnen gekregen. :thumbup: Strak eens kijken als de gsm foto's wat gelukt zijn dan laat ik jullie zien waar ik nu mee bezig ben ;) |
:thumbup: lekker bezig!
|
Foto's ja tis gsm he ;)
Ondertussen is er nog een deel van af gegaan van de motor. Tussen door genomen. Ondertussen is zo goed als alles weg behalve het dashboard en de motor(deels) en dan nog 1 lege deur. :P grts Edit: Ook heb ik een gat of 6 gevonden in de auto en aan de dorpels door roest. :rolleyes: |
Blok ligt er ook uit, en al een deel kaal gehaald en weggeslepen gelijk de houder voor het ruitenwisser bakje en een paar schroeven die uitstaken maar niks betekende.
De rest van de gaten die niet gebruikt worden gaan ook toe. Die kit hoe verwijder ik die? want dat lijkt me geen fijn klusje! grts |
Recaro designersport stoelen :cool:
|
All times are GMT +1. The time now is 21:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.